Nieuwe PHP in versie 20131

PHP, HTML, Joomla, WordPress, etc..
Plaats reactie
Dwarrel
SAM-versie: SAM 2014.5
Database: MySQL 5.0
Windows: 8.1
Contacteer:

Nieuwe PHP in versie 20131

Ongelezen bericht door Dwarrel » 09 feb 2013, 21:30

Hallo allemaal,

Na 2 hartinfarcten de boel maar weer eens opgepakt, en gelijk SAM geregistreert. Maar nu het volgende. Met de oude SAM had ik een goede draaiende PHP website met verzoek enz enz. Maar met die nieuwe versie werkt niets meer. Ik heb al zitten puzzelen wat er zou moeten aanpassen maar door alle doorverwijzingen in de huidige PHP files kom ik er niet echt meer uit.

Nu draai ik met de vertaalde versie van Wout (daarvoor mijn dank) maar zou dus graag mijn oude vertrouwede website weer draaien. Is er ergens een handleiding wat je nu precies moet aanpassen.

drOhimself
Moderator
SAM-versie: SAM 2014.7
Windows: 2000

Re: Nieuwe PHP in versie 20131

Ongelezen bericht door drOhimself » 10 feb 2013, 00:15

Ik zou bij SpacialAudio een refund vragen, of kijken of ze mogelijkheid bieden voor registratie van een oudere versie.
Groedjez,
drO

NCR
**
SAM-versie: 4.9.8.
Windows: 7 64-bits

Ongelezen bericht door NCR » 10 feb 2013, 09:15

Enkele pagina's (php) van je oude webpagina's zijn redelijk te gebruiken. De koppijn-krijgers zijn o.a. playlist/songinfo de aanroepcodes werken niet meer door een andere opzet. Zeker, das het geval bij mij, als ze gemodificeerd zijn ala festerhead of door jezelf. Begrijp ook niet helemaal waarom al die mappen: display, web, code, ect ect nodig zijn. Je raakt er verstrikt in na een tijdje. Een standaard webpagina is leuk maar iets meer info over plaat en of artiest is toch de slagroom op het geheel zeker als je de aantal requested/verzoekjes laat zien. Maar de 1 vindt slagroom lekker en de ander moet er niets van hebben.

Wout
Moderator
SAM-versie: SAM 2018.10
Database: MySQL 8.0
Windows: Windows 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wout » 10 feb 2013, 10:52

NCR schreef:Begrijp ook niet helemaal waarom al die mappen: display, web, code, ect ect nodig zijn. Je raakt er verstrikt in na een tijdje.
Dat is OOP (objectgeoriënteerd programmeren) programmeren. Je ziet artist, song als objecten.
Ben er ook niet blij mee, want om aanpassingen te doen moet je haast al Zend gecertificeerd te zijn.

Maar de oude PHP-site werkt toch nog wel? Dus de nieuwe site/mappen vervangen door de ouwe site/mappen?
Afbeelding

Dwarrel
SAM-versie: SAM 2014.5
Windows: 8.1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dwarrel » 10 feb 2013, 13:20

Wout schreef:
NCR schreef:Begrijp ook niet helemaal waarom al die mappen: display, web, code, ect ect nodig zijn. Je raakt er verstrikt in na een tijdje.
Dat is OOP (objectgeoriënteerd programmeren) programmeren. Je ziet artist, song als objecten.
Ben er ook niet blij mee, want om aanpassingen te doen moet je haast al Zend gecertificeerd te zijn.

Maar de oude PHP-site werkt toch nog wel? Dus de nieuwe site/mappen vervangen door de ouwe site/mappen?
Een gedeelte werkt nog wel zoals playing now, dedicated messages, maar de playlist en zoekoptie werken voor geen meter meer (op http://www.dwarrel.com heb ik een test versie draaien). Wout had in het verleden een script geplaatst waarmee in je in kleurenbalkjes (gif) kon aangeven of een plaat net was gedraaid (rood) in de queue stond (oranje) of als verzoek was aan te vragen (groen). Heel fraai en draaide perfect en iedereen kon zien welke plaat was aan te vragen, maar kom er nu echt niet meer uit. Als je denkt dat je het gevonden heb blijkt dat je weer wordt doorverwezen naar een andere map met een andere file die weer een dispayXXXX aanroept die weer de config aanroept in een andere map. Inderdaad jammer dat ze het zo gedaan hebben want ik denk dat de meeste met deze problemen worstelen. Heb al gekeken of er ergens templates zijn te vinden maar kan niets vinden. Als je maar een voorbeeld heb het design is wel aan te passen.

Om nu een eerdere versie van SAM te gaan draaien is denk ik geen optie want dat is de problemen alleen maar vooruit schijven. In de toekomst zullen deze dan toch niet meer ondersteund worden en als er nieuwe opties komen zal je toch moeten upgraden.

NCR
**

Ongelezen bericht door NCR » 10 feb 2013, 15:22

Zoals ik al eerder vermelde enkele webpagina's werken wel maar inderdaad de playlist/request pagina werkt inderdaad niet meer. De nieuwe playlist/request versie is back to basic de googlebots hebben weer vrij spel en de luisteraar krijg weer een melding (pop-up) dat de plaat al gedraaid is of in de queue staat, fijn allemaal.

De playlist/request pagina is wel in layout te veranderen maar das al.

In januari de upgrade van 4.2.2 naar 4.9.8 gekocht, een nachtmerrie, kreeg gisteren een aanbieding voor een pre-order voor de nieuwe editie van SAM deze moet je na een jaar verlengen om de updates en nog wat andere opties te krijgen. Nu zag ik wel dat er in de nieuwe versie web-optie zitten. Wout weet daar wel meer van, denk ik.

Nog even worstelen met de Webpagina's hmmmm, lekkuh.

Wout
Moderator
SAM-versie: SAM 2018.10
Database: MySQL 8.0
Windows: Windows 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wout » 10 feb 2013, 15:30

De oude site werkt prima met de nieuwe versie van SAM 2013.1

http://woutfm.nl/samold/
Is de oude site met de allerverste SAM versie.
Der zit geen nieuwe optie in de nieuwe SAM t.o.v. de oude SAM versie.
Afbeelding

NCR
**

Ongelezen bericht door NCR » 10 feb 2013, 16:23

De standaard website werkt goed maar het gaat hier over de gemodificeerd ala festerhead of van jezelf deze werken niet meer. Vooral de playlist/request/verzoekjes waar nogal wat versleuteld was/is. Ben nu al een tijdje bezig maar zelfs de aanroep codes die zoals request top15 / laatst gedraaide songs gebruikt werken wel maar als je deze codes gebruikt in display.playlist enof display.songinfo werken ze voor geen meter.

Voorbeeld: oud code <? echo $song["albumyear"]; ?>
Voorbeeld: nieuw code <?php echo $song->albumyear; ?>

In playlist/songinfo werken de oude codes niet, jammer.

*En wat betreft SAM je heb gelijk Wout deze zijn voor SAM-Vibe.*

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht