MySQL Downloaden

MySQL, FireBird, MSSQL, etc..
Plaats reactie
DjDoubletroubles
*
SAM-versie: 4.9.1.*
Database: MySQL 5.4
Windows: 7 64-bits

MySQL Downloaden

Ongelezen bericht door DjDoubletroubles » 05 jul 2013, 19:24

Hoi allemaal.

ik wil graag de overstap maken van Firebird naar MySQL maar met de link die in de handleiding staat krijg ik een foutmelding. Kan iemand mij op weg helpen zodat ik niet de verkeerde dingen installeer want ben nogal eens beetje blond ... [smilie=wink3.gif] :lol:

groetjes
Double Troubles

Ps Alvast bedankt voor het helpen

DjDoubletroubles
*

Re: MySQL Downloaden

Ongelezen bericht door DjDoubletroubles » 05 jul 2013, 22:09

Ik heb een nieuwere MySQL installer voor me neus maar dat ziet er heel anders uit dan wat in die 1e handleiding staat ..... ik heb echt geen idee wat nu .. is er niemand die mij kan helpen hiermee?

Ik heb links staan license information, find latests products, setup type, check requirements, installation, configuration, complete ... en daar gaat hij blijkbaar stap voor stap doorheen want ik ben nu bij setup type en heb de eerste 2 gehad.

Rechts van het menu krijg ik een aantal opties en moet ik kiezen uit: developer default, serveronly, client only, full, custom .. en dat wijkt dus af van de handleiding waar ik zou moeten kiezen uit typical, (complete of custom)

wie o wie ? oh en dit is waar ik hem download en ik heb gekozen voor de web.... http://dev.mysql.com/downloads/installer/

alvast bedankt.

qradio
SAM-versie: SAM 2013.6
Database: MySQL 5.5
Windows: 8.1

Ongelezen bericht door qradio » 05 jul 2013, 23:27

Op de hoofdpagina van dit forum bij: handleidingen, diverse instructies ..., vind je MySQL in 32-bits en 64-bits (afhankelijk van je Windows).

Neem dan de handleiding erbij (staat onder handleidingen) en dan moet het gaan lukken. :)

DjDoubletroubles
*

Ongelezen bericht door DjDoubletroubles » 05 jul 2013, 23:49

Heb je misschien de link voor mij want bij de handleidingen zie ik dus echt niets staan hierover

qradio

Ongelezen bericht door qradio » 06 jul 2013, 00:12

DjDoubletroubles
*

Ongelezen bericht door DjDoubletroubles » 07 jul 2013, 21:42

oh dat is de link naar de download .. .die heb ik inmiddels maar zoek een installatie handleiding want de handleiding die dus hier op het forum staat is een veel oudere versie en ik krijg hele andere dingen te zien als die ik dus in die handleiding zie

dus als iemand een handleiding heeft voor mij met de nieuwe versie zou ik heeeeeel blij zijn of als iemand mij door de installatie heen kan loodsen dat zou helemaal geweldig zijn.

Groetjes en alvast bedankt voor het reageren
Double troubles

qradio

Ongelezen bericht door qradio » 08 jul 2013, 06:47

http://www.youtube.com/watch?v=AqQc3YqfelE

Nog makkelijker kan ik het niet maken. [smilie=no.gif]

DjDoubletroubles
*

Ongelezen bericht door DjDoubletroubles » 08 jul 2013, 13:33

ben ik nu echt blond? .... die installatie die je daar ziet is inderdaad zoals het ook bij de handleiding is maar dat wat ik voor me neus krijg zie ik dus niet terug.....ik geloof dat ik ff wat ga herinstalleren... voelt zich echt mega blond nu. :lol:

zie trouwens net ik heb MySQL 5.6 gedownload.

DjDoubletroubles
*

Ongelezen bericht door DjDoubletroubles » 08 jul 2013, 15:17

Ik heb dat wat ik gedaan heb maar in print screen gezet en naar word gekopieerd.

Wellicht dat dit meer helderheid geeft waar ik tegenaan loop.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

qradio

Ongelezen bericht door qradio » 08 jul 2013, 15:32

Om alles eenvoudig voor jou te houden, adviseer ik je de link van mijn post hierboven te nemen.
Verwijder eerst je bestaande installaties.
Herstart je pc en installeer dan de versie van de link die ik dus al eerder gaf.

Ik heb zojuist even als test hetzelfde gedaan. Alles komt overeen met de handleiding en met het filmpje.

DjDoubletroubles
*

Ongelezen bericht door DjDoubletroubles » 08 jul 2013, 15:37

ok maar ik deed dus tot zo ver niets verkeerd.........ze hebben alleen de installatieprocedure veranderd ... of zie ik het verkeerd?

en ik ben inmiddels bezig met het opvolgen van je advies.. ..... en dat was ergggg makkelijk........kan nu eindelijk verder met sam.............thank youuuu

qradio

Ongelezen bericht door qradio » 08 jul 2013, 16:47

Eigenlijk had je een uitgebreid pakket te pakken. Omdat je blond bent :D , dacht ik: laat ik het simpel houden en je iets laten doen waarvan ik weet dat het zal lukken. Overigens heb je niet meer nodig voor Sam.

Ik lees nog graag of straks je muziek weer speelt via Sam. Succes! ;)

DjDoubletroubles
*

Ongelezen bericht door DjDoubletroubles » 08 jul 2013, 19:04

lol nou euh sam installeren was niet zo moeilijk ..........maar heb toch inmiddels een paar vragen op het forum gezet en dat van die poorten omg waar gaat het over :lol:

en ik vraag me af he....... er is een handleiding over shout-cast-programma..........krijg ik daar een eigen stream mee? en zo Ja wat zijn hier de kosten van?

Ik heb een stream gekocht in secondlife en die gegevens voer ik in in de encoder net zoals het gedaan wordt in de handleiding na het downloaden van dat programma.. mijn stream is goed voor max 100 luisteraars en is 192kbs. ... ik vraag mij dus af wat nu het verschil is tussen beide streams

alvast bedankt voor het antwoorden
Double troubles

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht