DSP downloaden

Kletsen over van alles en nog wat !
Plaats reactie
Mirewen
Beginnende SAM-gebruiker
SAM-versie: 4.2.2.*
Database: MS SQL
Windows: Windows 10

DSP downloaden

Ongelezen bericht door Mirewen » 17 jan 2019, 05:08

Ik werk met een al wat oudere versie van SAM. 4.2.2
Nu wil ik graag wat DSP uitbreidingen in SAM downloaden, maar als ik naar de forum pagina ga over DSP dan zijn alle linkjes dood.
Hoe kan ik toch nog enige passende invoegingen krijgen?
Omdat ik via een Laptop met SAM werk kan ik geen andere geluidskaart installeren, hoe kan ik SAM instellen zodat ik geen kraakjes en ruis over de stream doorstuur?
Ik heb de instellingen van de mixer ingesteld zoals dat aanbevolen werd. dat heeft het wel flink verbeterd, maar nog hebben sommige platen ruis, en andere niet? alle muziek is 320kbps, doch mijn stream is 128 kbps, betekent dit dat ik al mijn muziek nu terug moet gaan zetten naar 128?
Zou ik ergens andere programma's kunnen krijgen die als ondersteuning van SAM het signaal kunnen verbeteren. of kan ik, wat ik eigenlijk wil, al mijn 'problemen' oplossen met veranderingen in SAM zelf?
Ik gebruik een headset. via USB. de microfoon instellingen binnen SAM moet ik allemaal voluit zetten, en dan nog blijft mijn stem zacht. Zijn er hiervoor ook zaken die ik kan doen, ik heb AGC al eens aan gehad, maar dan zuigt deze ook een berg ruis mee waardoor dit feitelijk onhoorbaar wordt.

eigenlijk werkt het programma helemaal top... op voorgenoemde zaken na ben ik echt heel tevreden met het programma, en werk er al wat jaartjes mee.

Wout
Moderator
SAM-versie: SAM 2018.10
Database: MySQL 8.0
Windows: Windows 10
Contacteer:

Re: DSP downloaden

Ongelezen bericht door Wout » 03 mar 2019, 11:07

Ik lees behoorlijk wat vragen in je topic. ;-)
  • De links werken inderdaad niet omdat de site van Winamp is veranderd. Ik denk met wat googelen dat je nog wat DSP kan terug vinden.
  • Voor kraakjes lees topic eens. http://broadcasterforum.nl/instellingen/topic6450.html
  • Voor ruis, dat kan het liggen aan je muziek/processing. Misschien kan je via de equalizer in SAM de hoge tonen naar benden zetten.
  • Nee, je muziek naar benden zetten naar 128kbps is niet nodig!
  • Je kan gebruik maken van een processing-DSP (b.v. Stereotool) hierbij wordt je muziek en je stem naar één niveau getrokken en kan je de ruis weer onderdrukken door gebruik te maken van de ingebouwde equalizer van Stereotool.
Afbeelding

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht