MySQL admin instellen voor samPHPweb

PHP, HTML, Joomla, WordPress, etc..
Gesloten
spiedie
SAM-versie: SAM 2017.9
Database: MySQL 5.5
Windows: Windows 10
Contacteer:

MySQL admin instellen voor samPHPweb

Ongelezen bericht door spiedie »

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Na jarenlang samHTMLweb te hebben gebruikt zou ik ook wel eens gebruik willen maken van PHP met de bijbehorende voordelen. Sinds kort zit ik bij Zonnet en heb daar momenteel mijn html site gestald omdat PHP tot dit moment niet slaagt.

Complicatie 1 was dat poort 3306 dichtzat. Ik ging ervan uit dat het probleem bij Ziggo lag maar het bleek een interne issue. Probleem is inmiddels opgelost en 3306 staat open.

Complicatie 2 was dat na het uploaden van samPHPweb er nog steeds niets zichtbaar was op de site. Ik draaide 2017.6 en zag ergens hier op het forum dat PHP7 vanaf 2018.3 werd ondersteund. Vanochtend maar weer eens een renewel van mijn licentie aangeschaft en inmiddels draait Sam op 2021.3.
Probleem is nu deels opgelost want met de nieuwe samPHPweb is er nu weldegelijk iets van een pagina maar nog niet het gewenste resultaat.

Het lijkt er op dat het probleem dus in de database zit. De handleiding voor samphpweb die op deze site staat heb ik meerdere malen doorlopen en alles exact zo gedaan als aangegeven via de MySQL administrator. Begin er een beetje moedeloos van te worden want ik zie echt niet wat ik verkeerd doe. Van alles geprobeerd, zelfs extra hosts toegevoegd in de hoop dat het daar mis zou zijn gegaan maar alles tevergeefs. Wat me wel opvalt en ik weet niet of dat gebruikelijk is dat bij server connections alleen root staat en niet de nieuwe toegevoegde gebruiker. Zal enkele screenshots bijvoegen en hoop dat iemand ziet wat er fout gaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wout
Moderator
Answers: 1
SAM-versie: SAM 2019.3
Database: MySQL 8.0
Windows: Windows 10
Contacteer:

Re: MySQL admin instellen voor samPHPweb

Ongelezen bericht door Wout »

Ik heb net gekeken op je site, maar volgens mij werkt ie gewoon! :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding
peellandfm
Moderator
SAM-versie: 4.9.1.*
Database: MariaDB
Contacteer:

Re: MySQL admin instellen voor samPHPweb

Ongelezen bericht door peellandfm »

Verzoekje aanvragen nog niet.
Unable to connect to 82.XX.XX.5X:1221. Station might be offline.
The error returned was Connection refused (111).
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht