Bij radio stilte automatisch starten van een player

Voor vragen over Playlist Automation Language.
Plaats reactie
hitradioliberty
SAM-versie: SAM 2014.5
Database: MySQL 5.4
Windows: 7 64-bits

Bij radio stilte automatisch starten van een player

Ongelezen bericht door hitradioliberty » 05 okt 2010, 13:55

Ik heb het forum al door zocht maar helaas niets kunnen vinden.

Bij een live uitzending gebeurt het wel eens dat ik de autodj op manual dj zet zodat de muziek even stopt bij een live presentatie en ik zet daarna Sam weer op auto dj.

Maar soms vergeet ik wel eens om Sam weer op auto dj te zetten terwijl ik op dit moment even niet luister vanwege een telefoontje en kom daarna terug in de studio en hoor ik dat er een tijdje radio stilte was.

Is er een mogelijkheid dat Sam na een tijdje automatisch over kan schakelen naar auto dj?

Ik maak gebruik van een mengpaneel en Edcast voor de stream.

piraat
*

Re: Bij radio stilte automatisch starten van een player

Ongelezen bericht door piraat » 05 okt 2010, 16:54

Is er een mogelijkheid dat Sam na een tijdje automatisch over kan schakelen naar auto dj?
Als serieuze radiomaker moet je altijd zorgen dat je op tijd of een nieuwe plaat start of op tijd je microfoon openzet. Telefoontjes, zeker die niet met je uitzending te maken hebben, moet je in deze tijd vermijden. Desnoods zet je je gesprekspartner in de telefoon even "in de wacht" Hij/zij zal dat meestal begrijpen.
OOk al kan er een PAL bedacht worden die automatisch een nieuwe plaat start, dan toch is er altijd even stilte op je station. Voor radiomakers is dat een doodzonde. Probeer dus dit soort onderbrekingen te vermijden, dat is ook aangenamer voor je luisteraars.

Succes

hitradioliberty

Ongelezen bericht door hitradioliberty » 05 okt 2010, 17:04

piraat schreef:
Als serieuze radiomaker moet je altijd zorgen dat je op tijd of een nieuwe plaat start of op tijd je microfoon openzet. Telefoontjes, zeker die niet met je uitzending te maken hebben, moet je in deze tijd vermijden. Desnoods zet je je gesprekspartner in de telefoon even "in de wacht" Hij/zij zal dat meestal begrijpen.
OOk al kan er een PAL bedacht worden die automatisch een nieuwe plaat start, dan toch is er altijd even stilte op je station. Voor radiomakers is dat een doodzonde. Probeer dus dit soort onderbrekingen te vermijden, dat is ook aangenamer voor je luisteraars.

Succes
Dit is helaas niet een antwoord op mijn vraag want dit had ik zelf ook wel kunnen bedenken, we draaien niet 1 keer per week een paar uurtjes maar dit station is online 24 uur per dag en elke dag dat ik wel regelmatig achter de knoppen zit.

Gerrit
Moderator
SAM-versie: 4.3.6.*
Database: MySQL 4.1
Windows: 7 32-bits
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gerrit » 05 okt 2010, 17:19

Als je bij "Config > General " kijk dan zie je rechts onder staan " Enable auto error recovery".
Als je die aanvink krijg je een menu-tje wat je in kunt stellen voor als er een stilte is !!

Maar kijk er even mee uit, er staat me iets bij, dat als je aan het presenteren bent dat hij dan ook gewoon start na de ingestelde tijden.......
Even uittesten dus.......

Gerrit.
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
en
Ik houd van kritiek, maar ik moet het er wel mee eens zijn.

hitradioliberty

Ongelezen bericht door hitradioliberty » 05 okt 2010, 18:24

Gerrit schreef:Als je bij "Config > General " kijk dan zie je rechts onder staan " Enable auto error recovery".
Als je die aanvink krijg je een menu-tje wat je in kunt stellen voor als er een stilte is !!

Maar kijk er even mee uit, er staat me iets bij, dat als je aan het presenteren bent dat hij dan ook gewoon start na de ingestelde tijden.......
Even uittesten dus.......

Gerrit.
Maar dan moet je Sam niet op manual DJ zetten want dan werkt auto error recovery helaas niet.
Een ingebouwde silence detector voor Sam zou handig zijn en die ook werkt als manual dj wordt gebruikt.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht