Kees schreef:Heel leuk dat je dit in elkaar hebt gezet.
Ziet er prima uit.
Maar hebben wij er iets aan ?
In principe heb je er alleen aan als je lokaal een webserver hebt en een hosting op internet + wat PHP kennis. Ik zal onderaan nog even uitleggen hoe de informatie verzamelt wordt.
cyberneticorganism schreef:Interressant! Hoe werkt dat met dat microfoon gedeelte precies in jou programma? Dit wordt vanaf jou programma direct de encoder ingepompt zonder tussenkomst van SAM?
Zit er nog het een en ander aan configuratieopties in? Kan je bijv. een ip adres en poort van MySQL invullen, en van SAM zodat je het ook op een andere pc kan gebruiken via het lokale netwerk? Of zelfs via een andere pc buiten het lokale netwerk (internet)?
Het programma roept een xml script aan dat via een aantal plaatsen wordt gevoed. (een voorbeeld xml:
http://www.radioaquateam.nl/xml/sam_test.xml), Deze is vrij instelbaar dus als je een PHP script kan schrijven met exact dezelfde structuur als het voorbeeld XML dan kun je mijn programma gebruiken. Dit beantwoord ook meteen de vraag of je het programma via internet kan laten draaien.
Wat de microfoon functie betreft: Deze doet de wave-volume naar 20% zetten en de microfoon un-muten en op 100% zetten en bij de fadeout eerst het wavevolume herstellen naar wat het eerst was en daarna de microfoon op 0 zetten en weer muten.
Zoals ik in mijn vorige bericht al zei heb ik nogal wat problemen met de encoders van SAM en gebruik ik de nullsoft plugin die de input van de videokaart pakt.
De opstelling die ik nu heb is als volgt:
Op de suse webserver staat php script die xml data maakt van een aantal dingen:
- now:Hier staan de huidige titel en artiest, dit wordt uit de MySQL database op de SuSe machine gehaald. Dat is dezelfde database als SAM gebruikt.
- upcoming: Dit zijn alle nummers die in de requestlist van SAM staan.
- top_10_request: Dit is de top 10 van de nummers in deze week. Dus op maandag staat de teller weer op 0. Dit wordt wederom met een query uit de suse server gehaald.
Maar zoals je wel snapt is dit nog maar het halve script. De andere helft staat op radioaquateam.nl, het halt eerst de xml op die lokaal is aangemaakt, daarna voegt het een aantal elementen toe.
- Server: Hier worden een aantal elementen ingelezen vanaf stream.radioaquateam.nl (de shoutcast server)
- Broadcast: Deze items worden gevult aan de hand van een aantal tabellen op radioaquateam.nl
Het programma kun je
GRATIS downloaden vanaf de volgende locatie:
http://www.radioaquateam.nl/sam_extended/publish.htm
Het is echter nog lang niet bug-vrij en werkt NIET op Windows VISTA.
Bij het opstarten moet je een link invullen, om te testen kun je deze gebruiken:
http://www.radioaquateam.nl/xml/sam_test.xml
Daarnaast krijg je nog een formuliertje dat om geluidskanalen vraagt, Bij de bovenste: Music selecteer je het wave kanaal, Bij de onderste het microfoon kanaal.
Instellingen worden automatisch opgeslagen bij het afsluiten.
Als jullie nu leuke ideeen hebben of een fout tegenkomen of meer informatie willen dan hoor ik het graag..