voorbereiding PHP loopt spaak

MySQL, FireBird, MSSQL, etc..
Plaats reactie
spiedie
SAM-versie: 4.9.6.
Database: MySQL 5.1
Windows: 7 64-bits

voorbereiding PHP loopt spaak

Ongelezen bericht door spiedie » 04 okt 2012, 13:53

Hey,

Allereerst weet ik niet of deze nou onder de kop database hoort of onder de kop website... [smilie=blush2.gif]
Na 4 maanden ben ik sinds zondag eindelijk weer klaar met het samenstellen van mijn radiozender. De vorige is door een conflict met mijn oude pc geheel verloren gegaan dus begin je weer bij de basis.
Nu wil ik ook weer een website bouwen. Voorheen had ik HTML maar nu wil ik ook PHP proberen. Enkele sites zien er in PHP gewoon zo gelikt uit, bijvoorbeeld wout.fm dat ik ook die kant op wil gaan. Met html is dit vast niet mogelijk dus dan maar overstag.
Nu het probleem. MySQL gestart en met volle moed begonnen aan de stappenplan op deze site. Echter na het opslaan van een nieuwe user kreeg ik onderstaande melding (bijlage)
Aangezien ik weinig ervaring heb met de inhoud van MySQL en google mij niet de oplossing bood wil ik toch graag een beroep doen op de meer ervaren personen omtrent MySQL.
Kan ik dit makkelijk verhelpen en waar? Als er niet echt een oplossing voor is dan ga ik gewoon aan html beginnen, no problemo.

Alvast bedankt? :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Wout
Moderator
SAM-versie: SAM 2018.10
Database: MySQL 8.0
Windows: Windows 10
Contacteer:

Re: voorbereiding PHP loopt spaak

Ongelezen bericht door Wout » 04 okt 2012, 19:44

Al geprobeerd om het te uitvoeren als administrator?
Afbeelding

spiedie

Ongelezen bericht door spiedie » 04 okt 2012, 21:18

Wout,

Bedankt voor je reactie. Voor zover ik het begrijp begin ik als administrator door ("root") in te loggen. Corrigeer me maar als je dat niet bedoelt. Bij het toevoegen van een nieuw user account begint het dus. Trouwens ook als ik op de root klik in user account geeft hij die foutmelding en na de 2e keer klikken op de zelfde root in user accounts krijg je de melding 'error while fetching user information. the user might have been deleted' deze melding krijg je ook op de vandaag toegevoegde user accounts klikt. (kan deze ook niet deleten)

Snap dr geen bal van :$

Groet,

Simon

Wout
Moderator
SAM-versie: SAM 2018.10
Database: MySQL 8.0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wout » 06 okt 2012, 14:01

Ik bedoel, dat je 'als administrator uitvoeren' (rechter-muis knop) eens probeer.
Afbeelding

Gerrie K
VIP
SAM-versie: SAM 2019.1
Database: MySQL 5.7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gerrie K » 06 okt 2012, 14:09

Hier ook zulk soort problemen gehad.......Teruggegaan naar Mysql 5.1......

spiedie

Ongelezen bericht door spiedie » 06 okt 2012, 20:08

Wout schreef:Ik bedoel, dat je 'als administrator uitvoeren' (rechter-muis knop) eens probeer.
Soms voel ik me dan ook echt blond terwijl ik dat dan weer niet ben. :D Maar nee, heb het nu als administrator geprobeerd maar dat heeft niets uitgemaakt.
Gerrie K schreef:Hier ook zulk soort problemen gehad.......Teruggegaan naar Mysql 5.1......
Hmmz oke het zal dan misschien toch echt aan de MySql versie liggen. Maar om meteen te switchen, ben bang dat ik de hele boel weer om zeep hel. Schoenmaker blijf bij je leest...

Misschien toch maar verder borduren op html, maar kan ik daar ook de artiestenpics van lastfm bij gebruiken?
Want dat is voor mij de voornaamste reden om te switchen naar PHP. Wil graag artiestenplaatjes op de site maar via sam zelf is het onbegonnen werk. [smilie=blush2.gif]

help? :)

sandeland
SAM-versie: Geen.
Database: Geen Database

Ongelezen bericht door sandeland » 19 dec 2012, 22:06

halllo mede sam gebruikers, ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan, ik ben over geschakeld naar een nieuwe pc dus daar alles opnieuw geinstaleerd, maar nu ik dus een nieuwe user wil aanmaken gaat het bij mij ook fout, en ik heb ook al als administrator uitgevoerd.

kan iemand mij helpen met dit probleem?
alvast dank
mvg joeri
1 dag zonder muziek is een dag niet geleefd

oberon
*
SAM-versie: SAM 2014.4
Database: MySQL 5.0
Windows: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door oberon » 30 jul 2013, 18:35

Toch zo leuk dat er op zulke vragen nooit een antwoord komt.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht