Contact verbroken!

MySQL, FireBird, MSSQL, etc..
Gesloten
Adrie
**
Berichten: 46
Lid geworden op: 29 jan 2009, 18:33
SAM-versie: 4.9.0.*
Database: MySQL 5.4
Windows: 7 32-bits
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Contact verbroken!

Ongelezen bericht door Adrie » 18 nov 2013, 19:15

Beste Forummers.

Sinds een paar dagen krijg ik geen contact meer met mijn externe database.
Ik werk met een lokale database en een externe database via mijn website.
Deze twee databases synchroniseer ik d.m.v. "Remoteweb".
Officieel heet dat "SAM2 Remote web synchronizer v2.0.1 (BETA).
Dit doe ik omdat, als ik offline ben, de externe website in de lucht blijft.
Of het toeval is of niet, weet ik niet, maar sinds "kabelaar Ziggo" een update heeft uitgevoerd krijgt "Remoteweb" geen verbinding meer buitenshuis.
Dit is wat ik te zien krijg (zie bijlage).
De volledige tekst in voorbeeld 1 is;
"SQL Error: Host '52D919CA.cm-11-1a.dynamic.ziggo.nl' is blocked because of many connection errors; unblock with 'mysqladmin flush-hosts'".
Met deze regel ben ik ook al in de weer geweest extern "phpmyadmin", maar dat gaat om de één of andere reden niet.
Alles werkte en er is door mij niets veranderd.
Poorten (3306) gecontroleerd (PC & Router), veranderd IP adres overal gewijzigd waar nodig in PHP bestanden.
Misschien klinkt iemand dit bekend in de oren en is het "eenvoudig" op te lossen.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Groet, Adrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
drOhimself
Moderator
Berichten: 2941
Lid geworden op: 27 mar 2010, 11:44
SAM-versie: SAM 2014.7
Database: MySQL 5.0
Windows: 2000

Re: Contact verbroken!

Ongelezen bericht door drOhimself » 19 nov 2013, 09:11

...maar sinds "kabelaar Ziggo" een update heeft uitgevoerd krijgt "Remoteweb" geen verbinding meer buitenshuis.
Ziggo doet de updates bijna wekelijks.....!
Ongetwijfeld maak je gebruik van je lokale IP adres in je software pakketten.
Heb je al gecontroleerd of je niet toevallig een nieuw IP adres hebt gekregen van Ziggo?
http://watismijnip.nl
Groedjez,
drO

Adrie
**
Berichten: 46
Lid geworden op: 29 jan 2009, 18:33
SAM-versie: 4.9.0.*
Database: MySQL 5.4
Windows: 7 32-bits
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Contact verbroken!

Ongelezen bericht door Adrie » 19 nov 2013, 09:53

Bedankt voor je reactie drO,

Wat je aangeeft was ook het geval.
Quote: (veranderd IP adres overal gewijzigd waar nodig in PHP bestanden.)
Heb ik dus overal gewijzigd.
Was trouwens niet de eerste keer dat ik weer eens een ander IP adres kreeg.
Ik heb werkelijk alles gecontroleerd.
Ik denk dat het iets van doen heeft met "flush-hosts".
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om daar vat op te krijgen wat te doen.
Voorbeeld 2 is een bekende melding, maar voorbeeld 1 verwijst naar "Ziggo"???-"Blocked"???
Ik ga er ook verder weer mee aan de gang en hoop dat iemand het probleem herkent.

Alvast bedankt!

Groet, Adrie

Adrie
**
Berichten: 46
Lid geworden op: 29 jan 2009, 18:33
SAM-versie: 4.9.0.*
Database: MySQL 5.4
Windows: 7 32-bits
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Contact verbroken!

Ongelezen bericht door Adrie » 19 nov 2013, 12:08

Beste Forummers,

Wat ik in mijn laatste bericht vermoede, was ook zo.
Ik heb contact opgenomen met webhoster "Antagonist", en die hebben het probleem gelijk verholpen.
Een opdracht "Flush Hosts" uitgevoerd en daar was de verbinding weer.
Dit kon ik niet zelf uitvoeren.
Meestal los ik de problemen zelf op, maar af en toe beland je in een bos waar je maar niet uit komt.
drO bedankt voor het meedenken.
Misschien heeft iemand hier in de toekomst nog iets aan als je zo'n mededeling krijgt.
Onderwerp gesloten.

Met vriendelijke Groet, Adrie

Gesloten