Misschien is de volgende stap in het "en dan" verhaal een nieuw topic waard maar ik borduur nog even voort op waar ik ben gebleven.
Omdat ik niet dagelijks muziek toevoeg en het voornamelijk albums zijn, blijf ik voorlopig wel even bij het handmatige lijstje "Recently Added to Playlist".
Waar ik eigenlijk veel meer nieuwsgierig naar ben is hoe ik "eenvoudig" stukken van de SAM-site kan integreren in een andere webpagina.
Je leest/hoort zoveel van anderen die op hun site automatisch laten weergeven wat er "Nu draait" bijvoorbeeld, eventueel aangevuld met meer info zoals wat er is geweest en de requests.
Hoewel ik veel topics door heb gespit kom ik er toch niet makkelijk uit...
Concreet:
De site waarop ik bepaalde gegevens zou willen tonen is het
Kroatie-forum wat wel op dezelfde server draait als de SAM-site, alleen een andere map natuurlijk.
Maar ik zou dus met verwijzingen kunnen werken als ../ bijvoorbeeld.
In dat forum kan ik werken met zogenaamde "blocks" ofwel stukken waarin ik kan kiezen wat er in komt: HTML, script of PHP code!
Daarom dacht ik even simpel: ik kopieer een stukje PHP-code van de SAM-site en het werkt.
Niet dus...
Hij moet z'n config-gegevens ook kunnen vinden waarschijnlijk.
Moet ik die bestanden dan mogelijk tevens kopieren naar de rootmap van het forum?
Of denk ik nu te moeilijk?
Ik hoop dat ik weer niet te uitvoerig ben en dat duidelijk is wat ik wil:
Op de frontpagina van het forum stukken informatie van de SAM-site plaatsen.
Zeker wil ik meteen in beeld hebben wat er op dat moment draait in SAM (artiest + titel).
Daarnaast een link naar de request-lijst die ik ook in het forum (op een nieuwe pagina/block) wil tonen.
En dan vermoedelijk ook de Top 10 requests in weer een ander blockje, maar dat is het minst belangrijk.
Wijs me gerust op de eventuele handleiding in SAM als je denkt dat het er simpel uitgelegd staat, ik heb er echter even gesnuffeld maar niets kunnen vinden...