Hulp gevraagd: dagprogramma met shows die eigen intro hebben

Voor vragen over Playlist Automation Language.
Plaats reactie
The Sounds of Earth
Beginnende SAM-gebruiker
SAM-versie: SAM 2015.4
Database: MS SQL
Windows: Windows 10

Hulp gevraagd: dagprogramma met shows die eigen intro hebben

Ongelezen bericht door The Sounds of Earth » 14 okt 2016, 13:52

Hallo radio vrienden,

Na veel zoeken en nog meer scripts duizelt het mij. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Op dit moment draait een van mijn shows via clockwheel rotation. Hij kiest zelf uit diverse mappen.

Nu wil ik naar een compleet programma van 9 shows verdeelt over de dag. Elke dag zelfde tijd, zelfde show.

00:00 - 02:00 show 1
02:00 - 06.00 show 2
06:00 - 12.00 show 3
12.00 - 13.00 show 4
13.00 - 17.00 show 5
17.00 - 19.00 show 6
19.00 - 22.00 show 7
22.00 - 00:00 show 8

EXTRA info: SHOW 4 en SHOW 6 zijn request shows.
SHOW 7 bestaat uit 2 delen.

INTRO JINGLES: Elke show heeft een eigen intro JINGLE. Hiermee moet de show beginnen. BELANGRIJK is wel dat de voorgaande show overloopt in de nieuwe show. Dat start tijd hoeft niet precies op het uur te zijn [zou wel mooi zijn] klein verschil mag. Meestal worden de intro jingles maar 1 keer gebruikt. Maar het kan ook zijn dat deze later in de show nog eens terug MOGEN komen.

STATION ID JINGLE: Deze mag geregeld voorbij komen [v.b. half uur] en soms de INTRO jingle.

Een paar aanvullende wensen om het moeilijk te maken:
1. Ik gebruik een que lijst van 5 songs.. Deze zal dus leeg moeten bij begin show.
2. Bij wisseling van show moet spelende nummer uit draaien.
3. Het liefst zou ik wensen dat de AUTO dj net als nu per show uit verschillende mappen en zo kan kiezen. [Nu met Clockwheel rotations]
4. Het mmoet eenvoudig zijn per show deze keuze [zie boven] te veranderen.

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Wat kan ik het beste gebruiken? PAL script, clockwheel rotation en scheduler of misschien een combinatie?
Misschien dat er al eens een bericht is gepost met een soort gelijke vraag. Dan hoop ik dat iemand mij verwijzen kan zodat ik een beetje verder kan komen.

Bij voorbaat grote dank

Evert
www.TheSoundsofEarth.com

drOhimself
Moderator
SAM-versie: SAM 2014.7
Database: MySQL 5.0
Windows: 2000

Re: Hulp gevraagd: dagprogramma met shows die eigen intro he

Ongelezen bericht door drOhimself » 14 okt 2016, 22:27

Het beste zou je dit middels een PAL script kunnen regelen.
Echter heb je nogal wat wensen.
Tenzij je er totaal niets van begrijpt als je zo'n script bekijkt, zou je stapje voor stapje jouw wensen kunnen onderbrengen in zo'n script.
Hier op het forum staan 'week'-scripts, die dus zoiets doen als jouw 9 shows, maar dan ook nog eens voor 7 dagen !
Het kan echt wel, maar alleen als je durft/wilt investeren in de tijd om je de PAL-scripts eigen te maken.
Groedjez,
drO

The Sounds of Earth
Beginnende SAM-gebruiker
SAM-versie: SAM 2015.4
Database: MS SQL
Windows: Windows 10

Ongelezen bericht door The Sounds of Earth » 15 okt 2016, 10:54

Hallo DrO,
Dank voor je reaktie en laat ik beginnen met de laatste zin. Heb natuurlijk het plan om tijd en moeite te investeren in bv. PAL script. Heb dan ook al vele scripts bekeken en heb nog zeker enige tijd nodig voor ik alles begrijp denk ik.... Nu heb ik wel meer geprogrammeerd maar dit is in een paar opzichten heel anders.

Binnen SAM heb je de beschikking over 3 mogelijke oplossingen als ik het goed begrepen heb.. Nu heb ik het volgende idee:
1. Ik begin met het maken van een Clockwheel rotation voor elke show.... Aanpassen van welke mappen en songs gespeeld worden is makelijker, denk ik.
2. Daarna maak ik een Event schedule voor de shows. van de dag. Dus in principe laad ik de clockwheel rotation voor het desbetreffende programma.
3. Om de intro song voor elkaar te krijgen, zou er dus vermoedelijk een PAL script moeten komen die dit regelt en geladen word voor de bovengenoemde clockwheel rotation.
4. De Station jingle zou makelijk via een PAL script geregeld kunnen worden.. Is dus wel duidelijk...

Nu de vragen:
- Is dit mogelijk en waar gaat het mis?
-2 problemen die ik voorzie zijn de volgende: Als de event schedule een ander programma start. Doet hij dat op de exacte tijd of plaatst hij de nieuwe opdracht in de que? En daar ik de que laten vullen met 4 songs zullen deze of moeten verdwijnen of ik moet daar rekening mee houden. Heb al wel gezien dat je ook via een PAL script de que kunt legen. zou ook een optie kunnen zijn.

Betreffende PAL script.... Ik heb het week "script" al eens bekeken. Zou mij kunnen voorstellen dat ik dit zou kunnen aanpassen en bewerken zodat het passend word. Maar als ik bovenstaande werkwijze zou aanhouden volstaat een kort script wat een intro song draait en daar na de clockwheel. Zo een soort script ben ik tot nu toe niet tegen gekomen. Maar misschien heb ik het gemist tussen de vele zeer zinvolle berichten. Grote complimenten aan iedereen die anderen weer helpen om verder te komen.

Nogmaals dank voor je reactie en ik hoop dat je mij een beetje verder kunt helpen.

Met vriendelijke Groet,

Evert
http://www.thesoundsofearth.com

drOhimself
Moderator
SAM-versie: SAM 2014.7
Database: MySQL 5.0
Windows: 2000

Ongelezen bericht door drOhimself » 21 okt 2016, 14:56

The Sounds of Earth schreef: Nu de vragen:
- Is dit mogelijk en waar gaat het mis?
-2 problemen die ik voorzie zijn de volgende: Als de event schedule een ander programma start. Doet hij dat op de exacte tijd of plaatst hij de nieuwe opdracht in de que? En daar ik de que laten vullen met 4 songs zullen deze of moeten verdwijnen of ik moet daar rekening mee houden. Heb al wel gezien dat je ook via een PAL script de que kunt legen. zou ook een optie kunnen zijn.

Betreffende PAL script.... Ik heb het week "script" al eens bekeken. Zou mij kunnen voorstellen dat ik dit zou kunnen aanpassen en bewerken zodat het passend word. Maar als ik bovenstaande werkwijze zou aanhouden volstaat een kort script wat een intro song draait en daar na de clockwheel.
- Lijkt mij wel mogelijk, hoewel ik niet echt veel ervaring heb met clockwheel en event schedule.
- Geen idee, dat zou je gewoon moeten uit testen.
Groedjez,
drO

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht