Nieuws bij nonstop en niet bij live

Voor vragen over Playlist Automation Language.
Plaats reactie
Silvertop
**
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 apr 2010, 09:32
SAM-versie: 4.9.2.*
Database: FireBird
Windows: 7 32-bits
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Nieuws bij nonstop en niet bij live

Ongelezen bericht door Silvertop » 20 jul 2017, 10:20

Hallo allemaal,

Ik gebruik een script die kijkt naar de static relay voor de live uitzendingen zodat ze als het ware worden doorgestuurd door de nonstop.
Nu is mijn vraag? Hoe kan ik toch het nieuws uitzenden en niet bij een live programma.

Ik weet wel hoe dat moet maar als iemand live is en dan uitschakelt krijg je al dat nieuws achter elkaar of in ieder geval van hele uur, iemand een oplossing?

Alvast bedankt,
Harry

Gebruikersavatar
drOhimself
Moderator
Berichten: 2941
Lid geworden op: 27 mar 2010, 11:44
SAM-versie: SAM 2014.7
Database: MySQL 5.0
Windows: 2000

Re: Nieuws bij nonstop en niet bij live

Ongelezen bericht door drOhimself » 20 jul 2017, 23:34

Even het gebruikte script plaatsen dan kunnen we kijken of het er tussen geplaatst kan worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groedjez,
drO

Silvertop
**
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 apr 2010, 09:32
SAM-versie: 4.9.2.*
Database: FireBird
Windows: 7 32-bits
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Nieuws bij nonstop en niet bij live

Ongelezen bericht door Silvertop » 22 jul 2017, 02:32

Ga ik morgen even doen.
Alvast vriendelijk bedankt.

Silvertop
**
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 apr 2010, 09:32
SAM-versie: 4.9.2.*
Database: FireBird
Windows: 7 32-bits
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Nieuws bij nonstop en niet bij live

Ongelezen bericht door Silvertop » 24 jul 2017, 21:46

Code: Selecteer alles

pal.Loop:=True;
var I : Integer;
var SongA : TsongInfo;
// URL 1
SongA := Activeplayer.GetSonginfo();
PAL.LockExecution;
I := 0 ; //  Statistics Relay nummer (#) -1 (min één) !!!!
begin;
    WriteStr('Relay number '); WriteLn(I);
    WriteStr('--Active: '); WriteLn(Relays[I].Active);
//    WriteStr('--Status: '); WriteLn(Relays[I].Status);
  end;
PAL.UnlockExecution;
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
Queue.AddUrl('http://',ipTop); // IP + poort van stream die gestart moet worden.
PAL.WaitForTime(T['+00:00:05']);
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
PAL.WaitForPlayCount(1);
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
PAL.WaitForPlayCount(1);
// URL 2
SongA := Activeplayer.GetSonginfo();
PAL.LockExecution;
I := 1 ; //  Statistics Relay nummer (#) -1 (min één) !!!!
begin;
   WriteStr('Relay number '); WriteLn(I);
    WriteStr('--Active: '); WriteLn(Relays[I].Active);
//    WriteStr('--Status: '); WriteLn(Relays[I].Status);
  end;
PAL.UnlockExecution;
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
Queue.AddUrl('http://',ipTop); // IP + poort van stream die gestart moet worden.
PAL.WaitForTime(T['+00:00:05']);
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
PAL.WaitForPlayCount(1);
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
PAL.WaitForPlayCount(1);
// URL 3
SongA := Activeplayer.GetSonginfo();
PAL.LockExecution;
I := 2 ; //  Statistics Relay nummer (#) -1 (min één) !!!!
begin;
   WriteStr('Relay number '); WriteLn(I);
   WriteStr('--Active: '); WriteLn(Relays[I].Active);
//    WriteStr('--Status: '); WriteLn(Relays[I].Status);
  end;
PAL.UnlockExecution;
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
Queue.AddUrl('http://',ipTop); // IP + poort van stream die gestart moet worden.
PAL.WaitForTime(T['+00:00:05']);
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
PAL.WaitForPlayCount(1);
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
PAL.WaitForPlayCount(1);
// URL 4
SongA := Activeplayer.GetSonginfo();
PAL.LockExecution;
I := 3 ; //  Statistics Relay nummer (#) -1 (min één) !!!!
begin;
    WriteStr('Relay number '); WriteLn(I);
    WriteStr('--Active: '); WriteLn(Relays[I].Active);
//    WriteStr('--Status: '); WriteLn(Relays[I].Status);
  end;
PAL.UnlockExecution;
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
Queue.AddUrl('http://',ipTop); // IP + poort van stream die gestart moet worden.
PAL.WaitForTime(T['+00:00:05']);
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
PAL.WaitForPlayCount(1);
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
PAL.WaitForPlayCount(1);
// URL 5
SongA := Activeplayer.GetSonginfo();
PAL.LockExecution;
I := 4 ; //  Statistics Relay nummer (#) -1 (min één) !!!!
begin;
    WriteStr('Relay number '); WriteLn(I);
    WriteStr('--Active: '); WriteLn(Relays[I].Active);
//    WriteStr('--Status: '); WriteLn(Relays[I].Status);
  end;
PAL.UnlockExecution;
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
Queue.AddUrl('http://',ipTop); // IP + poort van stream die gestart moet worden.
PAL.WaitForTime(T['+00:00:05']);
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
PAL.WaitForPlayCount(1);
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
PAL.WaitForPlayCount(1);
// URL 6
SongA := Activeplayer.GetSonginfo();
PAL.LockExecution;
I := 5 ; //  Statistics Relay nummer (#) -1 (min één) !!!!
begin;
    WriteStr('Relay number '); WriteLn(I);
    WriteStr('--Active: '); WriteLn(Relays[I].Active);
//    WriteStr('--Status: '); WriteLn(Relays[I].Status);
  end;
PAL.UnlockExecution;
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
Queue.AddUrl('http://',ipTop); // IP + poort van stream die gestart moet worden.
PAL.WaitForTime(T['+00:00:05']);
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
PAL.WaitForPlayCount(1);
If Relays[I].Active = False or (SongA['songtype'] = 'C') then
//do nothing
Else
PAL.WaitForPlayCount(1);
SongA.Free;
PAL.WaitForTime(T['+00:00:25']); // 25 seconden pauze voor volgende stream check
Pal.LockExecution;
Dit script werkt perfect, DJ's hebben hun draai tijden maar kunnen ook op niet vaste draaitijden inschakelen dus ik wil geen tijden aangeven in het script. En wat ik wil is dat als er niemand draait nieuws voorbij komt ieder uur en als iemand draait dat er geen nieuws voorbij komt.

Alvast bedankt.

Silvertop
**
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 apr 2010, 09:32
SAM-versie: 4.9.2.*
Database: FireBird
Windows: 7 32-bits
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Nieuws bij nonstop en niet bij live

Ongelezen bericht door Silvertop » 26 jul 2017, 21:41

Iemand een idee?

Gebruikersavatar
drOhimself
Moderator
Berichten: 2941
Lid geworden op: 27 mar 2010, 11:44
SAM-versie: SAM 2014.7
Database: MySQL 5.0
Windows: 2000

Re: Nieuws bij nonstop en niet bij live

Ongelezen bericht door drOhimself » 27 jul 2017, 14:49

Nadat je via een IF...WHILE routine de MP3 van het nieuws in de queue hebt geplaatst, kun je ook bijv. een paar seconden later een Queue.Clear; commando geven, zodat je queue weer leeg is en niet het nieuws wordt afgespeeld zodra je live dj stopt.
Groedjez,
drO

Silvertop
**
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 apr 2010, 09:32
SAM-versie: 4.9.2.*
Database: FireBird
Windows: 7 32-bits
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Nieuws bij nonstop en niet bij live

Ongelezen bericht door Silvertop » 27 jul 2017, 21:00

En als ik dat de plaat eerst uit wil laten spelen tot het nieuws komt? dan is het nieuws al weer weg, bij een fadeout naar het nieuws is de livedj ook weer weg, en als ik de que laat legen is het al weer weg toch voor het wordt afgespeeld.

Gebruikersavatar
drOhimself
Moderator
Berichten: 2941
Lid geworden op: 27 mar 2010, 11:44
SAM-versie: SAM 2014.7
Database: MySQL 5.0
Windows: 2000

Re: Nieuws bij nonstop en niet bij live

Ongelezen bericht door drOhimself » 27 jul 2017, 22:39

Mij lijkt het dat je het nieuws wel op een heel uur wilt laten afspelen, toch niet ergens om 3 minuten over het uur?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groedjez,
drO

Silvertop
**
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 apr 2010, 09:32
SAM-versie: 4.9.2.*
Database: FireBird
Windows: 7 32-bits
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Nieuws bij nonstop en niet bij live

Ongelezen bericht door Silvertop » 27 jul 2017, 23:44

Maar ik wil geen nieuws bij een live uitzending en dat is nou net het dingetje, ik heb nu het nieuws scripje om het uur zonder fade out en dan om 10 over een que clear toegevoegd

Gebruikersavatar
drOhimself
Moderator
Berichten: 2941
Lid geworden op: 27 mar 2010, 11:44
SAM-versie: SAM 2014.7
Database: MySQL 5.0
Windows: 2000

Re: Nieuws bij nonstop en niet bij live

Ongelezen bericht door drOhimself » 28 jul 2017, 09:49

Na je check Relay.Active = False regel, een WHILE op tijd commando om te checken of je in de buurt van heel uur zit.
Dit kun je redelijk strak instellen.
Dan nieuws mp3 in queue.

Je blijft wel houden dat het mogelijk is dat er een dj live gaat op moment dat nieuws mp3 in queue wordt geplaatst en word afgespeeld.
Daar kan je niet veel aan veranderen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groedjez,
drO

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht