Muziek in je playlist

MySQL, FireBird, MSSQL, etc..
Plaats reactie
Snappy
Beginnende SAM-gebruiker
SAM-versie: 4.2.2.*
Database: MySQL
Windows: 11

Muziek in je playlist

Ongelezen bericht door Snappy »

Hoi allen,

Als ik mijn muziek in SAM zet staat deze ook automatisch op de website als verzoekjes. Aangezien de luisteraars graag altijd het zelfde nummer willen aanvragen wil ik werken met aparte muzieklijsten. Maar ik weet niet op dit kan.

Wat ik wil is als ik 80000 nummers heb. Daar zit dan bijvoorbeeld o.a. evergreen top 1000 en foute 1500 tussen in aparte mappen. Ik zou een map willen maken die Vandaag heet en deze dan met een clockwheel rotatie bijvoorbeeld iedere dag leeg te maken en met de ene dag de top 1000 en de andere dag de 1500.

Deze map vandaag wil ik dan als enige zichtbaar hebben op de site. En niet de 80000 nummers die in mijn library staan.

Moet ik dit in SAM instellen of doe ik dit in MySQL ??

Alvast bedankt :)
Wout
Beheerder
SAM-versie: 2019.3
Database: MariaDB
Contacteer:

Re: Muziek in je playlist

Ongelezen bericht door Wout »

Snappy schreef: 10 dec 2025, 15:10 Moet ik dit in SAM instellen of doe ik dit in MySQL ??
Nee, in je PHP website. Dit is best wel complex. Hierbij moet je in je PHP-script de SQL-query aanpassen dat hij alleen het ID laat zien van je map "vandaag".
Afbeelding
Snappy
Beginnende SAM-gebruiker

Hoi,

Ik heb het anders opgelost. Ik heb mijn hele SAM leeggegooid. Daarna onder sound FX een map jukebox aangemaakt. Daar alle muziek ingezet in overzichtelijke mapjes. Nu ziet MySQL de muziek niet meer. En de muziek die ik in de verzoekbox wil laten zien kopieer ik naar de map music (all).

Dank iig voor het antwoord :)
radioomega
SAM-versie: 2025.3
Database: MariaDB
Contacteer:

Ongelezen bericht door radioomega »

ik zelf zet de muziek in de playlist van sam aan
ik naar playlist van sam als je sam in beeld heb
dan klik ik in de lijst op playlist met rechte muis dan kan je mapen aan
maken naar keus de naam daar zet je muziek in als goed dan moet hij ze laten zien
en dat is voor je jukebox

en sound FX is niet voor muziek maar voor jingels
Snappy
Beginnende SAM-gebruiker

hoi omega,

Het probleem is als volgt. Wat ik wil is iedere keer een nieuwe verzoekbox playlist. Luisteraars vinden het namelijk leuk om iedere dag hetzelfde aan te vragen. Als dat het hele jaar gebeurd wordt je bohemian rhapsody vanzelf wel zat bijvoorbeeld. Luisteraars misbruiken een verzoekbox op die manier. Maar zonder een hele site te gaan aanpassen en zonder alles in mijn verzoekbox te hebben qua muziek was dit de makkelijkste oplossing :)

En Tot nu toe werk de muziek in sound FX perfect. Ik heb nu een beperkte verzoeklijst in de vorm van de hele Top 40 op dit moment. En daar omheen heerlijke muziek met lekker muzieklijsten die ik zelf samenstel.

werkt dus perfect op dit moment voor mijn probleem en kan ik op zoek naar een andere manier
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht