Script Regel-limiet

Voor vragen over Playlist Automation Language.
Plaats reactie
Gerrit
Moderator
SAM-versie: 2018.7
Database: MySQL
Windows: 10
Contacteer:

Script Regel-limiet

Ongelezen bericht door Gerrit »

Heren Sammers,

Misschien een niet zo hele slimme vraag, maar is er met een PAL-script een limiet qua aantal regels ?????? :?
Of kun je hem net zo lang maken als je wilt ???

Ben gewoon benieuwd..............
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
en
Ik houd van kritiek, maar ik moet het er wel mee eens zijn.
Kees
Beheerder
SAM-versie: 4.2.2.*
Windows: 11
Contacteer:

Re: Script Regel-limiet

Ongelezen bericht door Kees »

Nou..dit is nog nergens besproken dus zo gek is je vraag niet hoor.
In feite kun je een PAL script zo lang maken als je wilt maar dat betekent wel dat je (op een verantwoorde manier) met PAL.LockExecution en PAL UnLockExecution moet werken om de verwerking zo snel mogelijk te laten verlopen.
Gerrit
Moderator
Contacteer:

Maarja, wat is een verantwoorde manier Kees, dan moet je wel de grenzen weten ?

Ik heb nu een script lopen van 8657 regels en het draait tot nog toe goed en ben er nog niet klaar mee ! :-D

We zien wel, ik heb iig antwoord en weet nu dat er ergens een grens is met PAL.LockExecution en PAL UnLockExecution .

Bedankt.
en
Kees
Beheerder
Contacteer:

Gerrit schreef:Ik heb nu een script lopen van 8657 regels en het draait tot nog toe goed en ben er nog niet klaar mee ! :-D
Kijk..dat snap ik nou niet..waarom moet er nu altijd baas boven baas zijn ! :rolleyes: Waar blijf ik nu met mijn 2800 regels ? :roll:
Missschien iets voor in de toekomst..wereldrecord PAL script schrijven... :mrgreen:
Gerrit
Moderator
Contacteer:

Ja Kees, er moet er 1 de baas zijn................ :supz: op naar de 10.000..............YEAHHH........

Ik had het liever ook niet gehad maar het is een noodsprong want dat verhaal met die andere 2 scripts (nieuws en regio) erbij, dat ging toch niet helemaal werken !!!
(ik werd er een beetje "doodziek" van...............het bleef iedere keer maar doorlopen na 22.00 uur !!!!)

Dus nu ben ik het allemaal in het weekscript aan het verwerken zodat ik 1 script heb draaien en er geen conflicten meer op kunnen treden met "while" en "do"!!
En tot dusver gaat het nog allemaal goed, duuuuuusssssssssssss........duimen maar.
en
Kees
Beheerder
Contacteer:

Mooi...
Mocht je het script klaar hebben...dan.....je snapt het wel zeker wat ik wil vragen...?
Gerrit
Moderator
Contacteer:

Ja , dat is goed, dan bied ik hem wel ter controle aan aan jouw..............of bedoel je dat niet ???
en
skeleton

Ongelezen bericht door skeleton »

Waarom in godsnaam een scrip van bijna 10.000 Regels .... :axe:
Kan je mij zeggen waarom dit nodig is ?

Ik zie echt het nut niet van ZOVEEL (!!!!) PAL regels ....
Opschepperij ? of echt nodig ?
frank1964

Ongelezen bericht door frank1964 »

Niks opschepperij , kijk als je alleen maar een nonstop draait kan je met een paar regels af, maar als je een gestruktureerde week programmering hebt met bv. in even weken weer een aanpassing tov. oneven weken, en ook nog eens verschillende formats dan kom je snel op een groot script. Zeker bij radio stations die zich niet tot 1 muzieksoort beperken maar pretenderen een echte familie zender te zijn.
Gerrit
Moderator
Contacteer:

Je hebt helemaal gelijk Frank, bij ons komt er FF iets meer bij kijken dan alleen maar een nonstop-station !!!

FF een kleine uitleg voor Skeleton:

Wij (lokale omroep) draaien 24/7 en daar hebben we nieuws-items in de vorm van Regio-nieuws en Regio-agenda's
en natuurlijk Reclame, de belangrijkste van allemaal !!!

Ik heb het geprobeert met een aantal scripts tegelijk te draaien, het week-, Regio- en nieuws-script.
In deze script werk ik met "while" en "do" omdat de reclame en andere items tussen 06.00 uur en 22.00 uur gedraait moeten worden.
Dit kreeg ik niet voor elkaar http://www.broadcasterforum.nl/viewtopi ... 5&start=15 en daarom ga ik het nu allemaal in 1 script verwerken van uur na uur en dag na dag !!! Het is ff werk maar het draait nu proef en tot nu toe (ruim een week) zonder problemen !!

Het zal allemaal wel op een andere manier kunnen, met ES bijv., maar als we een keer een storing krijgen met de PC of stroomtoevoor dan heb ik altijd nog de "back-up" en is het makkelijk over te zetten met een script !

Duuuusssss, het is GEEN opschepperij, neem dat van mij aan, maar pure noodzaak !!!
Ik had het liever ook anders gezien, kan mijn tijd wel beter besteden, ik heb nu ook ff een paar dagen "script-pauze" ingelast..... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Maar Ideën zijn natuurlijk altijd welkom !!!!

Gerrit.
en
skeleton

Ongelezen bericht door skeleton »

rustig :-)
ik heb dit ook niet gezegd om jullie terecht te wijzen op opschepperij hoor 8)
Ik vroeg mij dit gewoon af.

Ik heb ook een nonstop station, met veel items in, en ik werk met clockwheels, en events.
PAL scripts komen er amper aan te pas.

Het probleem is, als ik vb een item wil wijzigen in de week, dan is het gewoon de event-scheduler aanpassen of een clockwheel en het is in orde. Bij een PAL script moet je een heleboel regels gaan aanpassen. Begin maar eens te zoeken tussen 10.000 Regels.

Kortom, ik wil "geen" kwaad bloed zetten bij jullie .... het was gewoon een "vraagstelling" :D
Gerrit
Moderator
Contacteer:

Wij zijn rustig........ 8)

De 1 werkt liever met Clockwheel en ES en de ander met scripts......

Ik heb nu het hele gebeuren bij mij thuis proef draaien en het is de bedoeling dat het straks allemaal in de studio gaat werken en dan zijn PAL-scripts veel makkelijker over te zetten dan bijv. div. ES-sen en clockwheels !

En die 10.000 regels zijn een beetje overdreven................zijn er nu nog maar 8500 !!!! Hahaha..........

Code: Selecteer alles

Het probleem is, als ik vb een item wil wijzigen in de week, dan is het gewoon de event-scheduler aanpassen of een clockwheel en het is in orde. Bij een PAL script moet je een heleboel regels gaan aanpassen. Begin maar eens te zoeken tussen 10.000 Regels.
En wat dat zoeken betreft als je wat wil wijzigen, dat valt reuze mee als je het maar netjes per dag en uur indeeld !!
(als het af is zet ik hem wel ff online, dan kun je het zien, en evt. kan iemand het nog gebruiken !!)

Jij werkt waarschijnlijk maar met 1 format maar bij lokale omroep heb je je aan een heleboel regeltjes te houden qua muziek en informatie ( 50% muziek om 50% informatie regel per uur) en dan heb je nog de verschillende doelgroep programma's !!

Peace man :mrgreen: ...........
Gerrit
en
cyberneticorganism
VIP
SAM-versie: 2014.7
Contacteer:

Ongelezen bericht door cyberneticorganism »

Altijd handig zo'n script :-) Als je hem hier maar niet plakt heh :lol: Dan moet ik scrollen, ben ik vannacht pas onderaan het script :-D

Maar dat overzetten valt wel mee hoor! Als je overal dezelfde versie van SAM hebt draaien, is het een kwestie van een paar bestanden van SAM kopieren... en dan ben je er ook. Daar staan namelijk alle instellingen ook in, incl. de ES etc.
zzippo

Ongelezen bericht door zzippo »

Ik heb onlangs Music shedule 1 SE aangeschaft, voor het inplannen van reclames jingles en muziek shemas, super programma en werkt naadloos met Sam Broadcaster.

Geen palscripts meer maken, gewoon het programma gebruiken muziek database laden en plannen maar, mooi in een grafiek of taart punten verdelen.

super handig. maar ja het kost wel wat, maar dan heb je ook wat. En eh als je hobbiest wil blijven, moet je vooral doorgaan met scripten. kan ook leuk zijn hoor, maar mijn kennis is voor PAL is te laag en het kost mij teveel tijd.

Voor die gene die geinteresseerd zijn, hier is de webschop waar ik het heb aangeschaft.

https://dreammachine-radio.nl/music-1-se-p-145.html
Gerrit
Moderator
Contacteer:

@ cyberneticorganism........Wees maar niet bang dat ik hem hier "plak" !!!! wordt een zipje........ 8)

@ zzippo...Kijk daar hebben we wat aan, wel een beetje laat, maar beter dan nooit !!!!

Mocht het "project", wat het inmiddels is geworden, mislukken dan hebben we iig een alternatief.......maaaaaaaaaarrrrrr
zover is het nog niet want we zijn immers hollanders.........."en die binne sunig"............ :-D :-D
en
peellandfm
Moderator
SAM-versie: 4.9.1.*
Contacteer:

Ongelezen bericht door peellandfm »

Gerrit schreef:
@ zzippo...Kijk daar hebben we wat aan, wel een beetje laat, maar beter dan nooit !!!!
Als je de zoekfunctie gebruikt kom je vanzelf dit topic tegen.
Daar kun je wat gebruikerservaringen lezen van Music 1 SE.
Gerrit schreef: want we zijn immers hollanders.........."en die binne sunig"............
Ik heb deze zelf nooit gebruikt maar volgens mij moet het werken, en is niet duur, gratis zelfs! :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht