Dag allemaal!
Even een vraag betreffende de crossfade.
Aangezien niet alle platen na mijn gevoel perfect lopen, en niet elke plaat een mooie rond einde heeft, maar sommige zelfs "aflopen", heb ik even gekeken of ik het per plaat kan instellen.
Dit is mogelijk in SAM. Door middel van naar de Song Info te gaan, en op "Settings" te klikken!
Hier kan je instellen op welk "cue punt" hij moet starten, én natuurlijk moet eindigen.
Ik ondervind alleen één probleempje, er is geen "draaischijf" waar je aan kan draaien om de cue "perfect" te krijgen.
Plus dat ik me afvraag of er ook een mogelijkheid is hem "lokaal" in SAM te cuen zónder dat je dat natuurlijk op de zender hoort.
Nu moet het via een andere server waar alle platen op staan voor de live-uitzendingen, om hier de tijd in op te merken, en dit in SAM in te voeren.
Heeft iemand hier een tip voor?
Grz,
Maarten.
Crossfade per plaat!
- Borg
- Beheerder
- SAM-versie: 2.8.0.
- Database: MySQL
- Windows: 10
- Contacteer:
Re: Crossfade per plaat!
Nooit naar gekeken, ja in het begin om de jingle's en promo's
er straker in te krijgen maar uiteindelijk met de juiste crossfade
instellingen heb ik dat niet meer nodig..98% gaat als een speer
en ja dan heb je soms zo'n nummer die net niet lekker gaat...
jammer dan vind ik.
Jos
er straker in te krijgen maar uiteindelijk met de juiste crossfade
instellingen heb ik dat niet meer nodig..98% gaat als een speer
en ja dan heb je soms zo'n nummer die net niet lekker gaat...
jammer dan vind ik.
Jos
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
- cyberneticorganism
- VIP
- SAM-versie: 2014.7
- Database: MySQL
- Windows: 10
- Contacteer:
Re: Crossfade per plaat!
Ik had er een topic over aangemaakt, helaas heb ik na een kwartier zoeken nog niets gevonden...dus ik ben bang dat deze is verwijderd.
Ik heb namelijk 1 jingle met een "open einde", en deze loopt een stuk over een startend nummer heen. Je kan dit instellen in de "song information editor", en daarvoor heb je de tabbladen "settings" en "fading" nodig. Even 2 screenshotjes van hoe het is ingesteld bij mijn jingle met open einde:

Op de 1e afbeelding stel je bij "XFade" je cue point in, hier kan je handmatig iets invullen of automatisch zoeken door je jingle/song/filler etc. Hiermee bepaal je dus op welke plek (na hoeveel seconden) de volgende plaat erin rolt. Een crossfade heet dat
Op het tabblad fading stel je in op welke manier de overgang moet verlopen, hoe er moet worden "ingefade" en "uitgefade". Ook zie je daar dus dat er bij settings een vast crossfade punt is ingesteld (het vakje met de rode tekst).
Voor het antwoord op je laatste vraag gaan we naar deze window toe:

Je komt hier door op 1 van de decks op "EQ" te klikken, en dan ga je naar het tabblad "Output". Hier kan je bij de "cue output driver" en "cue device" een andere uitgang/geluidskaart kiezen, zodat je het niet door je uitzending heen hoort.
Ik weet niet of bovenstaande uitleg antwoord geeft op je vragen?
Ik heb namelijk 1 jingle met een "open einde", en deze loopt een stuk over een startend nummer heen. Je kan dit instellen in de "song information editor", en daarvoor heb je de tabbladen "settings" en "fading" nodig. Even 2 screenshotjes van hoe het is ingesteld bij mijn jingle met open einde:

Op de 1e afbeelding stel je bij "XFade" je cue point in, hier kan je handmatig iets invullen of automatisch zoeken door je jingle/song/filler etc. Hiermee bepaal je dus op welke plek (na hoeveel seconden) de volgende plaat erin rolt. Een crossfade heet dat

Op het tabblad fading stel je in op welke manier de overgang moet verlopen, hoe er moet worden "ingefade" en "uitgefade". Ook zie je daar dus dat er bij settings een vast crossfade punt is ingesteld (het vakje met de rode tekst).
Voor het antwoord op je laatste vraag gaan we naar deze window toe:

Je komt hier door op 1 van de decks op "EQ" te klikken, en dan ga je naar het tabblad "Output". Hier kan je bij de "cue output driver" en "cue device" een andere uitgang/geluidskaart kiezen, zodat je het niet door je uitzending heen hoort.
Ik weet niet of bovenstaande uitleg antwoord geeft op je vragen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2417 Weergaves
-
Laatste bericht door cyberneticorganism
-
- 63 Reacties