cyberneticorganism schreef:Ziet er zeer goed uit! Mooie professionele website. 1 vraagje: Hoe kom je aan al die sponsors? Die zoek ik nou ook nog

Om de buma/stemra en sena te bekostigen namelijk. Momenteel ligt het bij mij ff op z'n gat (
http://www.studio26radio.nl).
Over het geluid, klinkt aardig goed. Hoor wel duidelijk dat er compressie staat te pompen af en toe. Qua middentonen kan ik niet oordelen, omdat ik zelf een stuk mis op mijn speakerset. Ik hoor nu een nummer van cascada overigens (what hurts the most), die is van erggg slechte kwaliteit. Nu alweer een nummer in slechte kwaliteit... (Nivea ft. Akon - Nobody). Je streamt op 160 kbps 44 kHz, dus dat kan het probleem niet zijn. Dit nummer klinkt dan overigens wel weer goed.
Ik zou de muziekdatabase dus nog eens even uitpluizen, en slechte kwaliteit nummers vervangen voor goede.
De compressie "zuigt" wel te veel, als ik mij niet vergis noem je dat zo. Zodra de bas erin duikt hoor je de rest (midden/hoog) wat zachter gaan.
Overgangen/jingles klinkt allemaal erg strak

Dank je wel!

Betreffende de "slechte platen".. er zitten inderdaad een aantal platen tussen die in véél betere kwaliteit moeten worden ingevoerd. De meeste zijn er dan ook al uitgehaald, maar aangezien het er zóveel zijn is het natuurlijk niet even 1,2,3 gebeurd.
Betreffende de sponsoren, dit zijn ook erg veel "vrienden", die héle vette prijzen aan ons weggeven die wij weer kunnen verloten onder de luisteraars.
Als je het lijstje ziet ga je behoorlijk schrikken, terwijl we nét een week ONAIR zijn !
Gelukkig ken(nen) ik/we al érg veel van deze bedrijven door het werk wat we doen.
Marketing is natuurlijk ook een vak apart. Goed kunnen babbelen op de radio kan je dan ook niet alleen door een radio-mic.
Betreffende de compressie.. dat vindt ik idd ook érg belangrijk om nog even naar te kijken.
Heb je verder nog tips / screenshots voor instellingen waarvan jij denkt dat deze noodzakelijk zijn voor DynamicFM?
peellandfm schreef:Eerst even zeggen dat ik dit topic verplaatst heb, heeft, ook al draaien jullie wel met SAM, niet zoveel met de werking van SAM te maken.
Dan over de vraag:
Processing is te, en of veel slechte mp3tjes!
Site is mooi, modern, en fris.
Sponsors is helemaal perfect natuurlijk!
Muziekkeuze zal zo wel moeten tegenwoordig! Ook leuke nummers gehoord
Lionel Richie - All night long!
Ik denk wellicht een combinatie van beiden een beetje.
Ook aan jou de vraag, ideale processing in jou ogen?
Ik werk oa met de Stereo tool.