Jullie mening :)

Kletsen over van alles en nog wat !
Plaats reactie
Maarten02

Jullie mening :)

Ongelezen bericht door Maarten02 »

Een goeienavond allemaal ^^

een jaar of 6 geleden "Dynamic Urban Radio" te zijn gestart, is er vanaf 19 februari besloten over te gaan op een geheel nieuwe format, een nieuwe website, nieuwe partnerships, een nieuw logo en een nieuwe naam.. ook een geheel nieuw professioneel jingle pakket.
Nu we inmiddels al zo'n week verder zijn na de launce van het station wou ik jullie mening hier even over vragen.

Meet DynamicFM:

www.dynamicfm.net

erg benieuwd naar jullie bevindingen, over de site zelf, maar met name natuurlijk het geluid! :)

Greetz,

Maarten.
cyberneticorganism
VIP
SAM-versie: 2014.7
Database: MySQL
Windows: 10
Contacteer:

Re: Jullie mening :)

Ongelezen bericht door cyberneticorganism »

Ziet er zeer goed uit! Mooie professionele website. 1 vraagje: Hoe kom je aan al die sponsors? Die zoek ik nou ook nog :lol: Om de buma/stemra en sena te bekostigen namelijk. Momenteel ligt het bij mij ff op z'n gat (http://www.studio26radio.nl).

Over het geluid, klinkt aardig goed. Hoor wel duidelijk dat er compressie staat te pompen af en toe. Qua middentonen kan ik niet oordelen, omdat ik zelf een stuk mis op mijn speakerset. Ik hoor nu een nummer van cascada overigens (what hurts the most), die is van erggg slechte kwaliteit. Nu alweer een nummer in slechte kwaliteit... (Nivea ft. Akon - Nobody). Je streamt op 160 kbps 44 kHz, dus dat kan het probleem niet zijn. Dit nummer klinkt dan overigens wel weer goed.

Ik zou de muziekdatabase dus nog eens even uitpluizen, en slechte kwaliteit nummers vervangen voor goede.

De compressie "zuigt" wel te veel, als ik mij niet vergis noem je dat zo. Zodra de bas erin duikt hoor je de rest (midden/hoog) wat zachter gaan.

Overgangen/jingles klinkt allemaal erg strak :-D
peellandfm
Moderator
SAM-versie: 4.9.1.*
Contacteer:

Ongelezen bericht door peellandfm »

Eerst even zeggen dat ik dit topic verplaatst heb, heeft, ook al draaien jullie wel met SAM, niet zoveel met de werking van SAM te maken.

Dan over de vraag:
Processing is te, en of veel slechte mp3tjes!
Site is mooi, modern, en fris.
Sponsors is helemaal perfect natuurlijk!

Muziekkeuze zal zo wel moeten tegenwoordig! Ook leuke nummers gehoord :D
Lionel Richie - All night long!
Maarten02

cyberneticorganism schreef:Ziet er zeer goed uit! Mooie professionele website. 1 vraagje: Hoe kom je aan al die sponsors? Die zoek ik nou ook nog :lol: Om de buma/stemra en sena te bekostigen namelijk. Momenteel ligt het bij mij ff op z'n gat (http://www.studio26radio.nl).

Over het geluid, klinkt aardig goed. Hoor wel duidelijk dat er compressie staat te pompen af en toe. Qua middentonen kan ik niet oordelen, omdat ik zelf een stuk mis op mijn speakerset. Ik hoor nu een nummer van cascada overigens (what hurts the most), die is van erggg slechte kwaliteit. Nu alweer een nummer in slechte kwaliteit... (Nivea ft. Akon - Nobody). Je streamt op 160 kbps 44 kHz, dus dat kan het probleem niet zijn. Dit nummer klinkt dan overigens wel weer goed.

Ik zou de muziekdatabase dus nog eens even uitpluizen, en slechte kwaliteit nummers vervangen voor goede.

De compressie "zuigt" wel te veel, als ik mij niet vergis noem je dat zo. Zodra de bas erin duikt hoor je de rest (midden/hoog) wat zachter gaan.

Overgangen/jingles klinkt allemaal erg strak :-D
Dank je wel! :)
Betreffende de "slechte platen".. er zitten inderdaad een aantal platen tussen die in véél betere kwaliteit moeten worden ingevoerd. De meeste zijn er dan ook al uitgehaald, maar aangezien het er zóveel zijn is het natuurlijk niet even 1,2,3 gebeurd.

Betreffende de sponsoren, dit zijn ook erg veel "vrienden", die héle vette prijzen aan ons weggeven die wij weer kunnen verloten onder de luisteraars.
Als je het lijstje ziet ga je behoorlijk schrikken, terwijl we nét een week ONAIR zijn !
Gelukkig ken(nen) ik/we al érg veel van deze bedrijven door het werk wat we doen.
Marketing is natuurlijk ook een vak apart. Goed kunnen babbelen op de radio kan je dan ook niet alleen door een radio-mic.

Betreffende de compressie.. dat vindt ik idd ook érg belangrijk om nog even naar te kijken.
Heb je verder nog tips / screenshots voor instellingen waarvan jij denkt dat deze noodzakelijk zijn voor DynamicFM?

peellandfm schreef:Eerst even zeggen dat ik dit topic verplaatst heb, heeft, ook al draaien jullie wel met SAM, niet zoveel met de werking van SAM te maken.

Dan over de vraag:
Processing is te, en of veel slechte mp3tjes!
Site is mooi, modern, en fris.
Sponsors is helemaal perfect natuurlijk!

Muziekkeuze zal zo wel moeten tegenwoordig! Ook leuke nummers gehoord :D
Lionel Richie - All night long!
Ik denk wellicht een combinatie van beiden een beetje.
Ook aan jou de vraag, ideale processing in jou ogen?
Ik werk oa met de Stereo tool.
cyberneticorganism
VIP
Contacteer:

Stereo tool ben ik niet in thuis. Ik gebruik Breakaway Broadcast Processor, en ben daar erg tevreden mee. Kan je wel een luisterlinkje sturen (prive) als je nieuwsgierig bent. http://www.claessonedwards.com

Het begint haast te lijken alsof ik er aandelen in heb :lol:

Heb je al wel een redelijk luisterpubliek? Lijkt mij wel lastig om adverteerders te vinden als je bijna geen luisteraars hebt... dan zul je ze toch op een of andere manier moeten overtuigen. Daar zit ik zelf ook ff mee in me maag, hoe ik dat ga aanpakken. Maar marketing is 1 inderdaad, verkopen is 2. Elk groot radiostation heeft een Sales afdeling, met een aantal gladde verkopers. Ik ben meer een man van de techniek en uitvoering, niet van de verkoop. Dat maakt het ook niet makkelijker :-D Maargoed...
Maarten02

cyberneticorganism schreef:Stereo tool ben ik niet in thuis. Ik gebruik Breakaway Broadcast Processor, en ben daar erg tevreden mee. Kan je wel een luisterlinkje sturen (prive) als je nieuwsgierig bent. http://www.claessonedwards.com

Het begint haast te lijken alsof ik er aandelen in heb :lol:

Heb je al wel een redelijk luisterpubliek? Lijkt mij wel lastig om adverteerders te vinden als je bijna geen luisteraars hebt... dan zul je ze toch op een of andere manier moeten overtuigen. Daar zit ik zelf ook ff mee in me maag, hoe ik dat ga aanpakken. Maar marketing is 1 inderdaad, verkopen is 2. Elk groot radiostation heeft een Sales afdeling, met een aantal gladde verkopers. Ik ben meer een man van de techniek en uitvoering, niet van de verkoop. Dat maakt het ook niet makkelijker :-D Maargoed...
Ik doe het ook al zes jaar, alleen heeft het inmiddels een andere naam/logo/site en format gekregen.
Betreffende de "sponsoren".. klopt; marketing is erg belangrijk.
Ik heb het geluk dat ik op zo'n afdeling fulltime werk bij een grote uitgeverij, en daarom dus ook contacten heb met al deze mensen van deze bedrijven.. op die manier werk je dan wat makkelijker. Al moet je natuurlijk mensen wel kunnen overtuigen.
Terwijl dat niet eens m'n opleiding/vak is (radio/muziek/webdesign en fotografie wél) ..is het érg leuk om te doen naast alle échte leuke dingen.. ^^
cyberneticorganism
VIP
Contacteer:

Is inderdaad leuk om te doen ;-) Helaas wordt het je wel moeilijk gemaakt door alle licentieafdrachten als hobby-ist. Maarja, dan maar voor een wat kleiner publiek! :-D 6 jaar, dat is al langer dan ik. Ik ben dr nu 1,5 - 2 jaar mee bezig. Met het internetradiostation dan. Met radio eigenlijk al sinds m'n 7-de.

Heb ook een muziek opleiding gedaan (2 jaar kort-HBO Music Management in Tilburg). Daarna nog een tijdje bij een radiostation gewerkt (Hotradio). Jammer genoeg is het erg lastig om werk te vinden in de muziek business, vandaar dat ik genoodzaakt ben het in mijn andere hobbie te zoeken: ICT. Maar ik dwaal een beetje af hier... :lol:
Maarten02

cyberneticorganism schreef:Is inderdaad leuk om te doen ;-) Helaas wordt het je wel moeilijk gemaakt door alle licentieafdrachten als hobby-ist. Maarja, dan maar voor een wat kleiner publiek! :-D 6 jaar, dat is al langer dan ik. Ik ben dr nu 1,5 - 2 jaar mee bezig. Met het internetradiostation dan. Met radio eigenlijk al sinds m'n 7-de.

Heb ook een muziek opleiding gedaan (2 jaar kort-HBO Music Management in Tilburg). Daarna nog een tijdje bij een radiostation gewerkt (Hotradio). Jammer genoeg is het erg lastig om werk te vinden in de muziek business, vandaar dat ik genoodzaakt ben het in mijn andere hobbie te zoeken: ICT. Maar ik dwaal een beetje af hier... :lol:
Nooit opgeven.
Ik ga ervan uit dat je met de licenties buma en sena bedoeld?
Daar hebben we de sponsoren voor. Ben je niet iemand die met marketing dingen kan doen zoals je als dj met je stem kan doen, moet je er iemand voor vinden.
Het heeft mij 6 jaar hard werken gekost, maar bij DynamicFM geven we zelfs de grootste prijzen weg.
Als je het écht wilt moet je er ook écht voor gaan.
cyberneticorganism
VIP
Contacteer:

Dat klopt inderdaad. En prijzen weggeven is niet zo'n probleem, dat zou ik ook wel voor elkaar kunnen krijgen. Heb nog connecties bij een aantal filmmaatschappijen aangezien ik dat namelijk ook bij dat radiostation regelde. Maar prijzen weggeven haal je geen geld mee binnen, sterker nog: dat kost geld. Je dient namelijk wel de verzendkosten te betalen als je de prijzen naar luisteraars verstuurd. En afhankelijk van de prijzen kan dat nog best aardig oplopen.

Bedoeling is juist dat ik geld binnenhaal, dus dat schiet niet erg op :lol: Maargoed, op zoek naar sponsoren maar dus... :rolleyes:
Maarten02

Gelukkig hebben we niet alleen maar een gaaf prijzenpakket, maar inmiddels ook wat fjine adverteerders.
Je moet het rustig opbouwen natuurlijk, maar een goede marketingmanager doet wonderen. ;)
fadingfm

Ongelezen bericht door fadingfm »

cyberneticorganism schreef:Is inderdaad leuk om te doen ;-) Helaas wordt het je wel moeilijk gemaakt door alle licentieafdrachten als hobby-ist.
vandaar dat ik genoodzaakt ben het in mijn andere hobbie te zoeken ICT
Even een opmerking als dat mag, misschien is het een idee om iets voor jezelf te gaan doen in de ICT, en daar je radio hobby mee te bekostigen, is zeker indeze tijd wel veel vraag naar nu men wat meer op de centen gaat letten. Wij doen dit al 10 jaar we bouwen websites voor kleine bedrijven ect en betalen daarmee ons radiostation. Zo zijn we niet afhankelijk van adventeerders en houden we de touwtjes in eigen handen. En mede door ons internetradio krijgen we nog steeds genoeg opdrachtjes binnen. Zou toch jammer zijn als je moet stoppen met deze geweldige hobby (vinden wij) Nou was maar een tip, s6 groeten:
Ron
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht