samPHPweb niet werkend krijgen
samPHPweb niet werkend krijgen
Beste Sam gebruikers
Zins enige tijd zijn we gaan fuseren met 2 zender. Dit heeft toe gelijkt dat we de platen-muis een nieuwe install hebben gegeven zodat deze weer gerust zonder problemen een aardig tijd door kan blijven draaien.
Op deze platen-muis maken we gebruik van Xampp, die wij overegens altijd al hebben gebruikt.
De server werkt naar behoren en sam die loopt weer lekker door. Nu rijst ons alleen nog een probleem.
De samPHPweb is goed na de server geupload. Ook heb we de db gegevens en die dingen ook verandert. Maar nu bij het aan roepen van http://platenmuis.mine.nu/samPHPweb/playing.php
krijgen we een dikke fout om de oren gegooit.
Wij hebben uiteraad de verschillende uitleggen op het forum gelezen en na gelopen, om de fout te kunnen ontdekken.
In de bijlage heb ik een afbeelding mee gepost zodat jullie de fout melding ook kunnen zien.
Ik hoop dat iemand ons hier mee kan helpen.
Mvg Frank
PS: Er is nog niks in de php pagina's geknipt of wat dan ook. Dus de samPHPweb is nog orgineel.
Zins enige tijd zijn we gaan fuseren met 2 zender. Dit heeft toe gelijkt dat we de platen-muis een nieuwe install hebben gegeven zodat deze weer gerust zonder problemen een aardig tijd door kan blijven draaien.
Op deze platen-muis maken we gebruik van Xampp, die wij overegens altijd al hebben gebruikt.
De server werkt naar behoren en sam die loopt weer lekker door. Nu rijst ons alleen nog een probleem.
De samPHPweb is goed na de server geupload. Ook heb we de db gegevens en die dingen ook verandert. Maar nu bij het aan roepen van http://platenmuis.mine.nu/samPHPweb/playing.php
krijgen we een dikke fout om de oren gegooit.
Wij hebben uiteraad de verschillende uitleggen op het forum gelezen en na gelopen, om de fout te kunnen ontdekken.
In de bijlage heb ik een afbeelding mee gepost zodat jullie de fout melding ook kunnen zien.
Ik hoop dat iemand ons hier mee kan helpen.
Mvg Frank
PS: Er is nog niks in de php pagina's geknipt of wat dan ook. Dus de samPHPweb is nog orgineel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: samPHPweb niet werkend krijgen
Ik krijg een 404 error (pagina niet gevonden).
- cyberneticorganism
- VIP
- SAM-versie: 2014.7
- Database: MySQL
- Windows: 10
- Contacteer:
Het lijkt erop dat PHP niet werkt... daar gaat ergens iets mis. Heb je in Xampp PHP wel geinstalleerd / configureerd? Ik kan me er ook iets van herinneren dat Xampp niet wordt aangeraden voor het gebruik i.c.m. de SAM php website. Daarvoor wordt Abyss aangeraden, daar staat dacht ik ook een handleiding van bij de handleidingen op dit forum.
Ja klopt xampp word meestal afgeraden voor sam gebruik.
Maar abyss heb ik altijd problemen mee. en krijg ik niet eens goed werkend als webserver.
xampp heb ik nooit geprobleem mee gehad. vind het zelfs een fijn programma om mee tewerken.
Maar wat betreft de fout melding. We zullen hier eens kijken naar de PHP wat die aangeeft.
Mocht iemand nog een oplossing hebben hoor ik die graag hier. Mocht het probleem verholpen zijn laat ik het hier ook weten
Maar abyss heb ik altijd problemen mee. en krijg ik niet eens goed werkend als webserver.
xampp heb ik nooit geprobleem mee gehad. vind het zelfs een fijn programma om mee tewerken.
Maar wat betreft de fout melding. We zullen hier eens kijken naar de PHP wat die aangeeft.
Mocht iemand nog een oplossing hebben hoor ik die graag hier. Mocht het probleem verholpen zijn laat ik het hier ook weten
Het zou kunnen dat de php shorttags uitgeschakeld staan. Sam gebruikt die namelijk en als ze in php uitgeschakeld staan dan vat hij het dus op als html.
Je kunt dan het volgende doen:
Je kunt dan het volgende doen:
- Alle openingstags vervangen: <? veranderen in <?php, dit is meer werk maar wel de juiste manier
- In de php.ini de volgende optie op 1 zetten: short_open_tag
Hoi
Ik ben er mee aan het kijken.
Alleen weet ik even neit = *[niet] wat je bedoelt met:
Waar kan ik dit vinden. En waar ben je deze config file tegen gekomen. Want ik kan hem niet vinden.
Of bedoel ej de admin pagina van Xampp zelf.
Zodra ik meer weet laat ik het hier weten.
Ik ben er mee aan het kijken.
Alleen weet ik even neit = *[niet] wat je bedoelt met:
Code: Selecteer alles
edit: Ik zie dat je config file wel werkt (geeft wel een foutmelding maar php werkt) controleer eens of hier wel de volledige openingstag staat.
Of bedoel ej de admin pagina van Xampp zelf.
Zodra ik meer weet laat ik het hier weten.
Na een beetje google en kijken in de php file's van xampp ben ik er dus nu uit gekomen dat het idd met de short_tag te maken heeft.
Ik heb deze in de file's open gezet van php. Maar toen gaf die nog steeds de pagina zoals in mijn eerste bericht. Maar ik las via google dat het ook te maken kon hebben dat je opent en sluit in php met:
Ik ben dus opzoek gegaan in de index.php en playing.php naar de opening <? en heb daar <?php van gemaakt. Toen ik dit in de index.php deed kreeg ik nog steeds de melding als eerde omschreven in het plaatje. toen in playing.php het zelfde toe gepast.
Alleen krijg ik nu de volgende melding.
In google vermelden ze dat er waarschijnlijk met deze error een ) of } mist.
Deze 2 op line 206 uitgeprobeert. mocht geen verbetering zien.
Heeft iemand hier een idee wat er fout gaat.
voor de zekerheid zal ik in bijlage even mijn playing.php mee posten. Want de code in geheel zien is vaak makelijke dan uit het hoofd even omschijven. Elke hulp is weer welkom. Mocht ik hier onder tussen het probleem oplossen laat ik het weten.
MvG Frank
PS: Wij gebruiken overigens de aan gepast samPHPweb die op het forum te verkrijgen is.
Ik heb deze in de file's open gezet van php. Maar toen gaf die nog steeds de pagina zoals in mijn eerste bericht. Maar ik las via google dat het ook te maken kon hebben dat je opent en sluit in php met:
<? BlaBla ?>
of
<?php BlaBla ?>
Alleen krijg ik nu de volgende melding.
Parse error: syntax error, unexpected $end in C:\xampp\xampp\htdocs\samPHPweb\playing.php on line 206
Deze 2 op line 206 uitgeprobeert. mocht geen verbetering zien.
Heeft iemand hier een idee wat er fout gaat.
voor de zekerheid zal ik in bijlage even mijn playing.php mee posten. Want de code in geheel zien is vaak makelijke dan uit het hoofd even omschijven. Elke hulp is weer welkom. Mocht ik hier onder tussen het probleem oplossen laat ik het weten.
MvG Frank
PS: Wij gebruiken overigens de aan gepast samPHPweb die op het forum te verkrijgen is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zowieso moet je ALLE <? vervangen door <?php, niet alleen de eerste.
Op regel 206 wordt het bestand footer.php geinclude, misschien zit de fout daarin of heeft het daar mee te maken, maar ik vind de code zo'n zootje dat ik die niet helemaal ga doorspitten.
Even voor de duidelijkheid: <? is de shorttag van <?php
config.php staat in dezelfde map als playing.php
Op regel 206 wordt het bestand footer.php geinclude, misschien zit de fout daarin of heeft het daar mee te maken, maar ik vind de code zo'n zootje dat ik die niet helemaal ga doorspitten.
Even voor de duidelijkheid: <? is de shorttag van <?php
config.php staat in dezelfde map als playing.php
Beste RadioAquaTeam
Bedankt voor je reactie.
Wij hebben het volgende even geprobeert.
Op een lege pc xampp geinstalleerd. deze ingesteld zoals de andere pc. en hier draait de orginele versie meteen. Ook de aangepaste versie van samPHPweb die op het forum te verkrijgen is draait direct zonder probleem.
Daarom gaan wij na onze log week voor sena, de boel ff her installeren. en dan ff opnieuw teste.
Zodra het op is gelost laten we dit horen.
Bedankt voor je reactie.
Wij hebben het volgende even geprobeert.
Op een lege pc xampp geinstalleerd. deze ingesteld zoals de andere pc. en hier draait de orginele versie meteen. Ook de aangepaste versie van samPHPweb die op het forum te verkrijgen is draait direct zonder probleem.
Daarom gaan wij na onze log week voor sena, de boel ff her installeren. en dan ff opnieuw teste.
Zodra het op is gelost laten we dit horen.
ik krijg dezelfde fout Parse error: syntax error, unexpected $end in D:\xampp\htdocs\sam\playing.php on line 206
heb alle open tags vervangen met <?php maar ik krijg nog steeds die $end error enig idee ?
heb alle open tags vervangen met <?php maar ik krijg nog steeds die $end error enig idee ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht