Hulp gevraagd voor Behringer XENYX X1204USB

Mengpaneel, Hoofdtelefoon, microfoon, Routers, etc..
djboldy

Hulp gevraagd voor Behringer XENYX X1204USB

Ongelezen bericht door djboldy »

Wij hebben een Behringer XENYX X1204USB gekocht en we draaien met SAM 2.8.3 en windows XP.

We krijgen geluid op de stream zowel spraak als muziek, alleen moeten we alles nog steeds via SAM regelen en lukt niet via mengpaneel... Als ik dan praat hoor ik mezelf 1 sec later nog een keer op de koptelefoon, vreselijk irritant dus maar het klinkt op de stream wel goed...

We willen graag alles via mengpaneel laten lopen zodat SAM alleen nog maar gebruikt word om muziek te draaien en we zelf de rest via mengpaneel kunnen doen.

De X1204USB heeft dus een eigen geluidskaart ingebouwd zitten die via USB word aangesloten, hierdoor draaien we dus al via het geluid van het mengpaneel, nu nog de echo/vertraging er uit, het mengpaneel heeft een geweldige geluidskaart erin zitten, hij stuurt geluid van de mic naar de pc en weer terug naar mengpaneel, daar komt de vertraging vandaan dat weten we, maar nu het weg zien te krijgen :P

Wie o Wie kan helpen...?

Alvast bedankt!
Wout
Beheerder
SAM-versie: 2019.3
Database: MariaDB
Windows: 11
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor Behringer XENYX X1204USB

Ongelezen bericht door Wout »

Afbeelding
djboldy

Ongelezen bericht door djboldy »

Ik heb via de zoekfunctie alles bekeken maar alles wat hier als tips staat komt niet overeen met ons probleem...

Inmiddels hebben we sam 4.5.6 er op staan met mysql 5.1, gisteren weer voor het eerst gedraaid via internet en klonk niet helemaal geweldig, het mengpaneel heeft een monstergeluid wat sam gewoon niet aankan lijkt het wel...
Ik had de instelling zo gedaan zoals hier op forum stond door alles gelijk te laten draaien, dat AGC bypass all gedaan.
Mic is super gevoelig en pakt veel omgeving geluiden erbij en het lukt niet om rechtstreeks via mengpaneel te draaien, ook die instelling van de que werkt hier niet, tja vista he...

ZOals ik al zei zit er geluidskaart in mengpaneel zelf, dus al die line ingangen via geluidskaart doen kan ook niet bij ons, dus ik ben benieuwd of er iemand is die kan helpen want de zoekfunctie heeft me niets opgeleverd...

dit is mengpaneel btw :-D

Afbeelding
hitradioliberty

Ongelezen bericht door hitradioliberty »

Dan ben ik wel benieuwd of jou dit inmiddels is gelukt, ik wil dit type mengpaneel ook binnenkort aanschaffen maar twijfel of het wel gaat werken.
Ik wil dus gewoon gebruik blijven maken van de muziek van Sam maar geluid moet dan wel lopen via het mengpaneel en weer terug naar de pc.
hitradioliberty

Inmiddels ook in het bezit van dit mengpaneel maar het lukt niet om een goed geluid op de stream te zetten via het mengpaneel terwijl het mengpaneel een goed geluid laat horen via de de koptelefoon van de mixer.
Dwarrel

Ongelezen bericht door Dwarrel »

hitradioliberty schreef:Inmiddels ook in het bezit van dit mengpaneel maar het lukt niet om een goed geluid op de stream te zetten via het mengpaneel terwijl het mengpaneel een goed geluid laat horen via de de koptelefoon van de mixer.
Laat even weten of het je in de toekomst lukt om een goede stream te krijgen. Ook hier zijn we van plan dit mengpaneel aan te schaffen maar wachten toch even af of het wel wil werken....

Dwarrel....
Gerrit
Moderator
SAM-versie: 2018.7
Database: MySQL
Windows: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gerrit »

Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
en
Ik houd van kritiek, maar ik moet het er wel mee eens zijn.
hitradioliberty

Een externe USB controller zit er tegenwoordig niet meer los erbij maar zit bij de Xenyx X1204USB ingebouwd.
Maar dat is niet het probleem maar wel de samenwerking tussen Sam en dit mengpaneel, maar ik ben proberen een oplossing te vinden en Dwarrel ik laat het weten wanneer het gaat lukken.
Gerrit
Moderator
Contacteer:

Controleer dan ook even of het wel allemaal werk met Windows 7 64 Bit, want ik zie dat je dat gebruik.
en
hitradioliberty

Gerrit schreef:Controleer dan ook even of het wel allemaal werk met Windows 7 64 Bit, want ik zie dat je dat gebruik.
Nee dat is het probleem niet en ik maak trouwens gebruik van een Maya44 USB geluidsinterface en uiteraard de driver voor windows 7 /64 bits geïnstalleerd.

Dus het geluid van beide players gaat via cue naar de Maya44 en dan vanuit de uitgang van de maya44 naar de jackpluggen van fader 5/6 en het geluid klinkt prima met de koptelefoon.

Alleen terugkoppelen naar voice fx of naar de Sam encoder (geluid van ingang geluidskaart) is niet om aan te horen,
geluid is vervormt en gaat slow.

Vanavond zal ik de uitgang via de Maya naar een externe encoder aansluiten en dan eens kijken hoe het geluid dan klinkt.
hitradioliberty

Probleem gevonden:
Uitgang van de Maya44 USB naar het mengpaneel (Behringer) is geluid prima.
Dan geluid terug van mengpaneel naar de Maya44 geluid vervormt.
Controle uitgang van het mengpaneel: geluid is ook prima.
Ligt dus aan de audio interface van deze Maya44, 32 bit driver proberen te installeren maar dit lost het probleem ook niet op, 32 bit vista driver geluid nog steeds vervormt.
Dus uitgang van de Maya kan ik alleen gebruiken maar niet de ingang.

Ik heb de XLR main uitgang van het mengpaneel nu aangesloten op de ingang van de geluidskaart van de pc, geluid is nu goed.

In sam bij encoders de rode knop indrukken en dan verder even in het geluids menu van Windows de ingang van de geluids kaart activeren als dit nog niet is gebeurt.

Dus kort samengevat werkt het maar ik kan de Maya44 USb interface niet volledig benutten.
Het lijkt me toch wel dat je de in en uitgang moet kunnen gebruiken.
Ik weet niet hoe deze onder XP zich gedraagt maar daar heb ik nu niets aan.
Mijn pc is geinstalleerd met Windows 7 en ga deze niet downgraden omdat Maya niet goed werkt.
fratam

Ongelezen bericht door fratam »

Ik heb deze mixer ook gekocht dit weekend!
Nog met een externe usb module!

Ik ga vd week ook is proberen hem aan te sluiten op mijn maya 44 pci kaart!

Word vervolgd!

btw ik maak ook nog gebruik van de breakaway broadcast processor, dus das weer extra gevogel vrees ik!
fratam

Het is me gelukt!
Ik werk wel met de Edcast encoder tesamen met de breakaway broadcast processor! In Edcast kies je voor liverecording en dan kies je de maya 44 als uitgaand geluid!

Dan komt al het geluid dat uit je mixer komt richting de stream! incl bbp geluid!
hitradioliberty

fratam schreef:Het is me gelukt!
Ik werk wel met de Edcast encoder tesamen met de breakaway broadcast processor! In Edcast kies je voor liverecording en dan kies je de maya 44 als uitgaand geluid!

Dan komt al het geluid dat uit je mixer komt richting de stream! incl bbp geluid!

Het is mooi om te horen dat het jou ook is gelukt.
Maak je gebruik van de USB aansluiting van de 1204? Ik zelf op dit moment niet.
Laatst gewijzigd door hitradioliberty op 24 aug 2010, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerrit
Moderator
Contacteer:

fratam schreef:Het is me gelukt!

:prayer: Frank, ik wist wel dat je het kon !! (y) gewoon logisch nadenken ! :irre:

Gerrit.
en
fratam

Het is mooi om te horen dan jou ook is gelukt.
Maak je gebruik van de USB aansluiting van de 1204? Ik zelf op dit moment niet.[/quote]

Ik heb er een losse USB adapter bij, maar die gebruik ik niet nee! Dus ik heb ander mengpaneel dan jou denk ik! Jij hebt de Xenyx X1204USB en ik heb de XENYX 1204FX met USB Module (los)!
hitradioliberty

Sinds 26 augustus 2010 maak ik gebruik van Edcast stand alone met dit mengpaneel en ik ben er zeer tevreden mee.

De Xenix x1204USB is de opvolger van de Xenix 1204FX, dezelfde toeters en bellen alleen is bij de USB aansluiting ingebouwd maar USB heeft voor mij ook geen meerwaarde.

Groeten Ron
hitradioliberty

Ik heb af een toe een kleine tik/kraak afkomstig uit de Maya44USB, nu is de vraag wat de beste bufferinstelling wat je kan instellen in Sam?

Wat moet minimaal de Latency zijn en wat maximaal?
Wout
Beheerder
SAM-versie: 2019.3
Database: MariaDB
Windows: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wout »

hitradioliberty schreef: Wat moet minimaal de Latency zijn en wat maximaal?
Probeer maar eerst beide schuiven in Buffer Setting op minimaal te zetten (naar links toe).

Dan langzaam (om de beurt) naar rechts schuiven totdat de klikt & pops voorbij zijn.
Standaard staat SAM op te veel buffer (bij mij dan). ben van 100 naar 50ms gegaan.
Afbeelding
hitradioliberty

Wout schreef:
hitradioliberty schreef: Wat moet minimaal de Latency zijn en wat maximaal?
Probeer maar eerst beide schuiven in Buffer Setting op minimaal te zetten (naar links toe).

Dan langzaam (om de beurt) naar rechts schuiven totdat de klikt & pops voorbij zijn.
Standaard staat SAM op te veel buffer (bij mij dan). ben van 100 naar 50ms gegaan.

Hallo Wout,

Bedankt voor de info, ik had het al ver weg gekregen door de schuiven wat meer naar rechts te schuiven.
Maar misschien ook weer te veel buffer.
Deze week zal ik dit eens proberen wat jij adviseerde en laat dit dan weten.

Ron

update:
Oke ik ben begonnen met de schuifjes helemaal naar links te plaatsen en daarna zo ver naar rechts totdat het geluid storings vrij was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht