JooSam - (Extentie voor Joomla en SAM Broadcaster)

PHP, HTML, Joomla, WordPress, etc..
pvandepeut

JooSam - (Extentie voor Joomla en SAM Broadcaster)

Ongelezen bericht door pvandepeut »

[center]Afbeelding[/center]

Na een lange tijd van ontwikkelen is het dan zover. Een extensie voor joomla die het mogelijk maakt om informatie van SAM Broadcaster in een joomla site te tonen.

JooSam bestaat uit 1 component en 6 zichtbare modules en 1 onzichtbare module.
  • 1. Component JooSam - Het JooSam component is het belangrijkste component. Alle modules hebben dit component nodig om te kunnen functioneren. Verder kunnen luisteraars en bezoekers via dit component verzoekjes doen. Deze verzoekjes zijn door de webmaster te beperken in categorieën.

2. Module NowLive - Deze module maakt het mogelijk om de song die nu gedraait wordt op SAM ook op de site te laten zien. Ook is er de mogelijkheid om een plaatje bij de artiest te tonen. Als 3e optie kan ook de tekst die door een luisteraar is verstuurd getoond worden op de site. Deze module verzorgt ook die functie.

3. Module Queue - Met deze module is het mogelijk om de aankomende 5 nummers op de site te tonen. (let wel op dat SAM de queue in de database opslaat.)

4. Module Geschiedenis/History - Deze module maakt het mogelijk om de laatste 5 afgespeelde nummers te tonen op de site.

5. Module TopRequest - Deze module laat een top5 vaan de meest aangevraagde nummers zien. (wanneer geen verzoekjes te tellen zijn zal Top5 meest afgespeeld worden. Wanneer dat niet te tellen is worden de eerste 5 nummers uit de database getoond op alfabetische volgorde.)

6. Module SchoutCast - Met deze module is het mogelijk om links op je site te tonen naar jouw stream. Zowel shoutcast v1 en v2 zijn mogelijk.

7. Module Event - Hiermee kunnen de JooSam evenement teksten getoond worden op de site. De titel van het evenement zal als module titel getoond worden en de overige tekst zal in de module content getoond worden.

8. Module Event Updater - De naam zegt het al. Wanneer er een evenement dagelijks of wekelijks herhaald moet worden zal deze module dat automatisch doen. Deze module is het beste om bijvoorbeeld in de footer te plaatsen. Deze heeft namelijk geen zichtbare output. Alleen javascript alert box wanneer updaten mislukt is.
Verder alle modules (behalve shoutcast en event updater) zijn AJAX gestuurd. Dit betekend dat ze automatisch zullen veranderen waar nodig zonder dat de site moet herladen.

Benodigdheden:
  • - Een joomla 1.7 of hoger.
    - Een SAM die via MySQL werkt
    - Server met php ondersteuning: php 5.3.1+ wordt ondersteund.

Niet verplicht maar wel aangeraden

- php mcrypt (JooSam gebruikt dit om de wachtwoorden veilig op te slaan. Bij geen mcrypt wordt enkel base64 encode toegepast.)

Voor requests en LastFM

- php cURL
Tijdzones en talen:
JooSam heeft standaard 2 talen in zich (nederlands en engels). Meerder talen zijn mogelijk. JooSam maakt namelijk gebruik van de joomla taal systeem. Verder is het mogelijk om bij JooSam een tijdzone in te stellen. Zodoende zal altijd de tijd van jouw SAM getoond worden op de site en niet de tijd van de gebruikers. (Let op! Niet alle php versies ondersteunen dit. Kijk hiervoor op php.net)

Voor het voorkomen dan modules en componenten op verschillende locaties te vinden zijn en daardoor lastig is om overal de juiste versie beschikbaar te is er besloten om alles alleen op http://www.scriptplanet.eu te bieden. Zo is er altijd de juiste versie beschikbaar voor iedereen. Alle support wordt ook daar gegeven zodat we een vraag ook maar 1x hoeven te beantwoorden.

URL naar downloadpagina: http://scriptplanet.eu/download/joosam (registratie verplicht).
Voorbeeld van werkende site met JooSam: http://shoutfm.nl
DJ Mechanic

Re: JooSam - (Extentie voor Joomla en SAM Broadcaster)

Ongelezen bericht door DJ Mechanic »

[smilie=good.gif] Ziet er top uit gaan we eens even mee spelen [smilie=good.gif]
pcman

Ongelezen bericht door pcman »

Het ziet er zeker goed uit.
En ook veel makkelijker te beheren als de oude versie.
En ondanks dat het alleen onder php 5.3 ondersteund wordt, werkt het ook onder php 5.2.
jacqueline

Ongelezen bericht door jacqueline »

Hoi Hoi

Hoe load je nou die modules en die dingen op in joomla 1.7 ?
Want wat ik ook probeer ik krijg ze niet in mijn joomla geupt [smilie=no.gif]
pcman

Ongelezen bericht door pcman »

Welke foutmelding krijg je dan?
jacqueline

pcman schreef:Welke foutmelding krijg je dan?
Hoi pcman...

Nou ten eerste gebruik ik normaal joomla 1.5 daar heb ik ook modules van nowplaying enz enz erop staan, en werkend.
Die moest je ingepakt uploaden in je joomla site.
Nu ben ik joomla 1.7 aan het proberen en ik heb die joosam dingen gedownt... alleen hoe moet ik die uploaden, moeten ze ingepakt blijven enz enz
Als ik bv zown module van joosam ( ingepakt ) upload IN joomla 1.7 geeft die aan: Onbekend archieftype
jacqueline

Heb het al gevonden... had ipv het een zip te maken er een rar bestand van gemaakt ( lol)
qradio
SAM-versie: 2013.6
Database: MySQL
Windows: 10

Ongelezen bericht door qradio »

Heb je (in de backhand) wel categorieën aangevinkt ? En heb je in Sam ook verschillende mappen gemaakt, bijvoorbeeld: Nederlandstalig, Top 40 enz enz ?
radiomarcosieben

Ongelezen bericht door radiomarcosieben »

Ja dat heb ik gedaan en wat bedoel je eigelijkt met backend? ik heb in de compenment joosam de catorgarie aangevinkt
qradio

Kan je zeggen of je meerdere categorieën hebt staan in de SAM categrie selector ?

De backhand van Joomla is waar je je instellingen voor Joomla kunt regelen, dus hoe je site er uit komt te zien.
Zo heb je ook de front-end, dat is je site :)
radiomarcosieben

Ja ik heb er 3 aangevinkt staan, En waar kan ik de instelling van de backend vinden? als je me dat even wil uitleggen alsjeblief.
qradio

Ga eens in Sam naar: Tools, Maintenance, verify songs en klik op okay. Hiermee word alle muziek die je ooit hebt verwijderd uit sam ook uit je database gehaald.

De foutmelding "fout bij de categorie controle" geeft eigenlijk aan dat de verwijzingen naar de juiste mappen niet goed staan.

Met de Backhand heb je vast al kennis gemaakt, anders had je nu geen site ;) Kijk ook eens via google naar hoe Joomla werkt.

Ook belangrijk is bij evenementen de caterogieën aan te vinken waarvan jij wilt dat luisteraars die ook kunnen aanvragen. Vink je niets aan, dan krijg je de foutmelding waar je nu een probleem mee hebt. Vink je "alles toestaan" aan, dan kan iedereen alles aanvragen.

Kortom, ergens zie je iets over het hoofd.
radiomarcosieben

Als ik de stap in sam heb gedaan zou het dan wel moeten werken of moet ik nog meer doen?
qradio

Ik denk dat je nog iets meer zult moeten doen. Je weet wel hoe Joomla werkt? Moeilijk is het niet maar je moet het wel weten. :)
radiomarcosieben

uhm ik heb het aan de praat gekregen ik kan niet alle categorieën slecteren dan loopt het mis maar dat maakt ook niet zoveel uit.
qradio

Keurig, het is je gelukt. Ik heb net een verzoekje gedaan en geslaagd [smilie=good.gif]
radiomarcosieben

ik bedankt je voor de uitlegd en hoopt meer mensen iets aan deze informatie hebben.
radiomarcosieben

Heb de site zojuist online gezet in de goede directory nu kunnen jullie www.marcosieben.nl bereiken, Ik bedankt Qradio nognaals voor zijn moeite.

groetjes,
Marco Sieben
erikd

Ongelezen bericht door erikd »

Hele leuke modules in combinatie met SAM.
Heb de meeste modules al werkend.
Alleen de request optie in de content blijft achterwege.
Ik heb een categorie en deze geselecteerd en geselecteerd op de FP maar geen resultaat.
Enig idee ?
erikd

Ongelezen bericht door erikd »

jeugdzorg schreef:Hele leuke modules in combinatie met SAM.
Heb de meeste modules al werkend.
Alleen de request optie in de content blijft achterwege.
Ik heb een categorie en deze geselecteerd en geselecteerd op de FP maar geen resultaat.
Enig idee ?
Edit:

Heb e.e.a. inmiddels draaien op http://http://77.163.217.54/
Heb de playlist.php wat aangepast en in een wrapper in joomla gezet.

Erik
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht