Tijdens jingle muziek eerder laten instarten
-
WesselW
Tijdens jingle muziek eerder laten instarten
Goeiemiddag,
Ik wil graag dat tijdens het afspelen van een 10 seconden durende uuropener (jingle) in één van de Decks, Sam na een bepaald aantal seconden het volgende nummer al instart in het andere Deck, terwijl de jingle nog gewoon blijft lopen.
Ik heb nu alleen een mogelijkheid gevonden om de jingle eerder weg te laten faden naar het nummer dat erna komt, maar ik wil dus graag dat de jingle zich gewoon tot het einde afspeelt maar dat ongeveer halverwege de jingle het volgende nummer in het andere Deck al begint met afspelen.
Alvast bedankt voor een eventuele oplossing!
--Wessel
Ik wil graag dat tijdens het afspelen van een 10 seconden durende uuropener (jingle) in één van de Decks, Sam na een bepaald aantal seconden het volgende nummer al instart in het andere Deck, terwijl de jingle nog gewoon blijft lopen.
Ik heb nu alleen een mogelijkheid gevonden om de jingle eerder weg te laten faden naar het nummer dat erna komt, maar ik wil dus graag dat de jingle zich gewoon tot het einde afspeelt maar dat ongeveer halverwege de jingle het volgende nummer in het andere Deck al begint met afspelen.
Alvast bedankt voor een eventuele oplossing!
--Wessel
- Kees
- Beheerder
- SAM-versie: 4.2.2.*
- Database: MySQL
- Windows: 11
- Contacteer:
Ik heb het onderwerp verplaats omdat jou vraag alleen met een PAL script kan.
Dit PAL script gebruikt het AUX deck.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt.
Ik heb hem van de spacialaudio site en zelf niet getest.
Ik ben erg benieuwd dus laat even weten of het werkt.
Dit PAL script gebruikt het AUX deck.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt.
Ik heb hem van de spacialaudio site en zelf niet getest.
Ik ben erg benieuwd dus laat even weten of het werkt.
Code: Selecteer alles
// This PAL will check which player is active
// Then put a liner in the aux player1
// Reduce the Volume in the main player - Play the Liner
// Then set the Volume back again
//
// by CountryWesternDJ - 11/25/04 - v1.0
// Modified to wait till top of the hour
PAL.loop := true;
var P1, P2 : TPlayer;
var i : integer;
var Song : TSongInfo;
{## Wait for next hour}
PAL.WaitForTime('XX:00:00');
P1 := ActivePlayer;
// Get what the Volume is set to
i := ActivePlayer.GetVolume;
// Detect the empty player and queue a station ID in it
P2 := Aux1;
IdlePlayer.Volume := i;
if P2 <> nil then
Song := CAT['Promos (All)'].ChooseSong(smLRP,NoRules);
if Song <> nil then
P2.QueueSong(Song);
// Reduce the Active Player by 50%
// Divide by 3 to get 33%, etc.
ActivePlayer.Volume := i / 2;
P2.play;
//Keep checking until the line is finished
repeat
// writeln(inttostr(p2.status));
until P2.status = psReady;
// Reset Volume Back To Normal
ActivePlayer.Volume := i;
Song.Free; -
WesselW
Beste Kees,
Ik heb het script getest en het werkt perfect, alleen: hij doet niet wat ik wil.
Het script dat jij me aanbod zorgt ervoor dat Sam op een bepaalde tijd het nummer in Deck A of Deck B zachter zet en een jingle in Aux 1 afspeelt (en vervolgens gaat het volume in Deck A of Deck B weer omhoog).
Ik ben op zoek naar een script of een mogelijkheid waarbij tijdens een jingle die wordt afgespeeld in één van de Decks, het nummer dat erachter komt niet begint met afspelen als de jingle is afgelopen, maar eerder.
Mijn uuropenersjingle bestaat namelijk uit twee gesproken zinnen, en onder de tweede zin zitten geen effecten. Het zou mooi zijn als tijdens deze jingle na een bepaald aantal seconden (na 6,9 van de in totaal 10 seconden, om precies te zijn) het volgende nummer al begint met spelen. Je hoort dan dus de laatste 3,1 seconden van de jingle en tegelijkertijd het nummer dat erna komt.
Het is een lastig verhaal, maar ik hoop dat je het nu wel begrijpt, en anders laat je het maar weten.
Volgens mij kan dit veel simpeler dan het lijkt en zou je dat gewoon moeten kunnen instellen bij 'Song info' - > 'Settings' (van de jingle/uuropener).
Alvast bedankt voor je hulp!
--Wessel
Ik heb het script getest en het werkt perfect, alleen: hij doet niet wat ik wil.
Het script dat jij me aanbod zorgt ervoor dat Sam op een bepaalde tijd het nummer in Deck A of Deck B zachter zet en een jingle in Aux 1 afspeelt (en vervolgens gaat het volume in Deck A of Deck B weer omhoog).
Ik ben op zoek naar een script of een mogelijkheid waarbij tijdens een jingle die wordt afgespeeld in één van de Decks, het nummer dat erachter komt niet begint met afspelen als de jingle is afgelopen, maar eerder.
Mijn uuropenersjingle bestaat namelijk uit twee gesproken zinnen, en onder de tweede zin zitten geen effecten. Het zou mooi zijn als tijdens deze jingle na een bepaald aantal seconden (na 6,9 van de in totaal 10 seconden, om precies te zijn) het volgende nummer al begint met spelen. Je hoort dan dus de laatste 3,1 seconden van de jingle en tegelijkertijd het nummer dat erna komt.
Het is een lastig verhaal, maar ik hoop dat je het nu wel begrijpt, en anders laat je het maar weten.
Alvast bedankt voor je hulp!
--Wessel
-
tofke
-
WesselW
-
tofke
-
WesselW
http://85.17.6.7/~loopings/audio/voorbeeld.mp3
Het eerste stuk is zoals het nu automatisch gaat en het tweede stuk hoe het zou moeten. Ik hoop dat het zo lukt!
Het eerste stuk is zoals het nu automatisch gaat en het tweede stuk hoe het zou moeten. Ik hoop dat het zo lukt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1741 Weergaves
-
Laatste bericht door Wout