Voor het laten zien van now playing, het volgende nummer, top 10 requests enz. op mn website gebruik ik de oude php pagina's van Sam.
Ooit geinstalleerd via de gebruikershandleidingen op dit forum en werkte altijd super.
Sam draait op een server maar omdat ik daar niet tevreden over was heb ik de afgelopen dagen een nieuwe server ingericht, en vandaag was ik zover om ook het now playing gedeelte enz. over te zetten.
Ook weer de handleiding gevolgd op dit forum, maar kreeg het niet echt aan de gang.
De site blijft de melding geven: SQL error: Could not connect to MySQL server
Ik dacht nah ja, ga deze week eens op mn gemak bekijken wat er fout zit, en heb alles in config.php en dbconfig.xml.php terug gezet naar de instellingen van de oude server, die nog steeds draait.
Helaas pindakaas, ook nadat ik dit gedaan had kreeg ik de melding: SQL error: Could not connect to MySQL server op mn website.
Via mysql administrator getracht een nieuw wachtwoord in te stellen, omdat ik niet zeker was van mn oude wachtwoord.
Het gekke is nu dat wat ik ook ingeef (eerst nieuw wachtwoord, dan het wachtwoord confirmen in het 2e vakje eronder) en ik daarna op apply changes klik, er altijd 8 kruisjes in die vakken komen te staan, zelfs als ik een wachtwoord ingeef die veel langer of veel korter is. En als ik het ingegeven wachtwoord in de dbconfig.xml.php verander, dit upload en mn website ververs, er de melding Could not connect to MYSQL server weer direct verschijnt.
Ik heb in mysql administrator de nieuwe user verwijderd, weer een nieuwe toegevoegd, maar zodra ik een wachtwoord ingeef voor de nieuwe user, hetzij van 2 posities, hetzij van 20 posities, en ik klik op ' apply changes" hij weer naar 8 Xsjes springt.
Nu ben ik bang dat MYSQL een wachtwoord onthoudt, welke ik niet (meer) ken, waardoor hij op de website ook geen verbinding kan maken en de info niet meer laat zien.
Mijn vraag is dus: kan ik een wachtwoord aanpassen zonder dat MYSQL de oude onthoudt, of moet MYSQL altijd een wachtwoord van 8 posities hebben, of..................
Iemand die een idee heeft??
Groet,
Cees
Geen verbinding meer met my sql database
-
pergo
Re: Geen verbinding meer met my sql database
hi,
dat hij 8 * laat zien is normaal.
dus dat is het probleem niet.
ik denk eerder dat je poort niet open staat.
controleer dit eerst.
dat hij 8 * laat zien is normaal.
dus dat is het probleem niet.
ik denk eerder dat je poort niet open staat.
controleer dit eerst.
-
slstreamer
Re: Geen verbinding meer met my sql database
Hoi Pergo,
Inmiddels was ik er ook achter dat de 8 X-en er altijd staan, ongeacht de lengte van je password.
Een reboot van de server bleek achteraf genoeg om alles weer draaiend te krijgen....
Gr. Cees
Inmiddels was ik er ook achter dat de 8 X-en er altijd staan, ongeacht de lengte van je password.
Een reboot van de server bleek achteraf genoeg om alles weer draaiend te krijgen....
Gr. Cees
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2112 Weergaves
-
Laatste bericht door Kees