SInds een tijdje heb ik het probleem dat poort 1221 tijdens de uitzending vanzelf dicht gaat.
Kan bevestigd worden via http://ping.eu/port-chk/
Firewall op de Windows 7 pc en ook de website outbound gecheckt maar daar ligt het ook niet aan.
Zodra ik dan sam 2013.5 herstart is poort 1221 weer open.
Zijn er nog meer mensen die er last van hebben?
Ik heb 2013.4 versie maar even erop gezet en dan maar weer afwachten of het probleem weer voordoet.
Poort 3306 blijft wel open staan maar deze wordt niet via Sam opengezet zoals jullie weten.
Poort 1221 gaat steeds dicht met Sam 2013.5
-
drOhimself
Re: Poort 1221 gaat steeds dicht met Sam 2013.5
Misschien even beter als je wat vertelt over je environment.
Zoals : Stream bij webhoster / stream thuis
Hoe is e.e.a. ingesteld ?
Laat desnoods een plaatje zien van je port-forwarding in je router.
Dan kunnen we eens mee-denken.
(Vergeet dan niet je interne IPadressen van je pc's te vermelden)
Zoals : Stream bij webhoster / stream thuis
Hoe is e.e.a. ingesteld ?
Laat desnoods een plaatje zien van je port-forwarding in je router.
Dan kunnen we eens mee-denken.
(Vergeet dan niet je interne IPadressen van je pc's te vermelden)
-
hitradioliberty
Ik maak gebruik van een php website voor de Jukebox en vanaf de website (hosting webreus) wordt er via de poort 3306 en 1221 verbinding gemaakt met de stream pc die thuis staat waarop Sam Broadcaster 2013.5 draait met een SQL dbs.
Verder glas 50/50 van XS4all en de Fritzbox 7390 als router/modem en de poorten netjes geforward naar de stream pc.
Uiteraard een statisch IP adres voor de stream pc en firewall voor deze 2 poorten staan netjes open.
Het lijkt of het aan Sam 2013.5 ligt want als het poortje 1221 dicht is, is het enige manier deze weer open te krijgen door Sam 2013.5 te herstarten.
Nadat ik Sam broadcaster gedowngrade heb naar 2013.4 heb ik tot op heden nog geen probleem met poort 1221, blijft dus open staan.
Dus even proberen met deze versie.
Het is mij bekend dat poort 1221 weer dicht is zodra Sam wordt afgesloten.
Zie http://www.hitradioliberty.eu
Verder glas 50/50 van XS4all en de Fritzbox 7390 als router/modem en de poorten netjes geforward naar de stream pc.
Uiteraard een statisch IP adres voor de stream pc en firewall voor deze 2 poorten staan netjes open.
Het lijkt of het aan Sam 2013.5 ligt want als het poortje 1221 dicht is, is het enige manier deze weer open te krijgen door Sam 2013.5 te herstarten.
Nadat ik Sam broadcaster gedowngrade heb naar 2013.4 heb ik tot op heden nog geen probleem met poort 1221, blijft dus open staan.
Dus even proberen met deze versie.
Het is mij bekend dat poort 1221 weer dicht is zodra Sam wordt afgesloten.
Zie http://www.hitradioliberty.eu
-
drOhimself
Bedankt voor de verdere uitleg.
Het klopt inderdaad dat poort 1221 sluit, zodra SAM wordt gestopt, ongeacht welke SAM versie.
Ik maak zelf geen gebruik van versie 2013.5 dus kan ik helaas niet zelf nagaan.
Hopelijk willen de 2013.5 gebruikers hierop reageren.
Zoniet, dan zou ik even Spacial contacten hierover.
Ik zag op hun forum geen meldingen over poort 1221, maar het kan natuurlijk een bug zijn.
Het klopt inderdaad dat poort 1221 sluit, zodra SAM wordt gestopt, ongeacht welke SAM versie.
Ik maak zelf geen gebruik van versie 2013.5 dus kan ik helaas niet zelf nagaan.
Hopelijk willen de 2013.5 gebruikers hierop reageren.
Zoniet, dan zou ik even Spacial contacten hierover.
Ik zag op hun forum geen meldingen over poort 1221, maar het kan natuurlijk een bug zijn.
-
hitradioliberty
Met 2013.4 geen enkel probleem gehad dit weekend dus ik sla versie 2013.5 even over. 
-
drOhimself
Dan zou ik het melden bij Spacial.
Geef maar even aan of dit topic gesloten kan worden.
(Of sluit het zelf)
Geef maar even aan of dit topic gesloten kan worden.
(Of sluit het zelf)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht