Queue tijdelijk niet vullen
- helldaddy
- *
- SAM-versie: 4.2.2.*
- Database: MySQL
- Windows: 10
Queue tijdelijk niet vullen
Hallo mede zenders,
Ik heb het forum door zitten kijken maar eigenlijk niet gevonden wat ik zocht.
Ik zoek nl een commando voor PAL om tijdelijk het vullen van de queue stil te zetten.
Voorbeeld: Mijn queue staat 10 nummers nu wil ik dat er een jingle dan nieuws en dan weer een jingle gaat lopen.
Het script wat ik nu gebruik, maakt netjes de queue leeg, en plaatst van netjes De eerst jingle aan de bovenkant, dan het nieuws maar dan komt het.
Soms gebeurd het niet vlug genoeg en er staat al een plaat tussen de jingle en het nieuws.
Hebben jullie een idee?
Bij voorbaat dank.
Henk
Ik heb het forum door zitten kijken maar eigenlijk niet gevonden wat ik zocht.
Ik zoek nl een commando voor PAL om tijdelijk het vullen van de queue stil te zetten.
Voorbeeld: Mijn queue staat 10 nummers nu wil ik dat er een jingle dan nieuws en dan weer een jingle gaat lopen.
Het script wat ik nu gebruik, maakt netjes de queue leeg, en plaatst van netjes De eerst jingle aan de bovenkant, dan het nieuws maar dan komt het.
Soms gebeurd het niet vlug genoeg en er staat al een plaat tussen de jingle en het nieuws.
Hebben jullie een idee?
Bij voorbaat dank.
Henk
-
drOhimself
Re: Queue tijdelijk niet vullen
Het lijkt wel alsof de instellingen zo staan, dat je queue minimaal 1 nummer wilt hebben.
- helldaddy
- *
Misschien niet goed uitgelegd.
Ik heb nu in de queue zo een nummer of 10 staan. Als ik dat blok wil laten laten lopen van jingle, nieuws en weer een jingle en er staan 10 nummers in dan perst Sam voordat ie die dat blok van 3 erin heeft, er nog vlug een nummer tussen. Dan ziet het blok er als volgt uit jingle, nieuws, mp3 en jingle.
Als ik maar 4 nummer in queue neem, doet ie dat niet.
Sam is te langzaam met dat blok erin zetten bij 10 nummers in queue, heb ik het idee.
Ik zat mezelf dus te bedenken, als ik Sam zo ver kan krijgen dat ie om **.59.00 stopt met vullen van de queue en om **.01.00 weer begint, ik van het probleem af ben. Maar ik weet niet of er zo een commando is in PAL? Heb ook al geprobeerd om de queue leeg te laten maken, maar dat gaat ook fout.
Misschien dat het zo duidelijker is.
In principe kan ik wel 4 nummers in Queue houden maar als er een verzoekje binnenkomt ben ik dus de klos.
Ik heb nu in de queue zo een nummer of 10 staan. Als ik dat blok wil laten laten lopen van jingle, nieuws en weer een jingle en er staan 10 nummers in dan perst Sam voordat ie die dat blok van 3 erin heeft, er nog vlug een nummer tussen. Dan ziet het blok er als volgt uit jingle, nieuws, mp3 en jingle.
Als ik maar 4 nummer in queue neem, doet ie dat niet.
Sam is te langzaam met dat blok erin zetten bij 10 nummers in queue, heb ik het idee.
Ik zat mezelf dus te bedenken, als ik Sam zo ver kan krijgen dat ie om **.59.00 stopt met vullen van de queue en om **.01.00 weer begint, ik van het probleem af ben. Maar ik weet niet of er zo een commando is in PAL? Heb ook al geprobeerd om de queue leeg te laten maken, maar dat gaat ook fout.
Misschien dat het zo duidelijker is.
In principe kan ik wel 4 nummers in Queue houden maar als er een verzoekje binnenkomt ben ik dus de klos.
- daanjo
- SAM-versie: 2025.3
- Windows: 11
- Contacteer:
Ik weet even niet of ik je helemaal goed begrijp, waarom moet queue leeg?
Laat gewoon via script het nieuws en jingles boven in queue plaatsen.
Laat gewoon via script het nieuws en jingles boven in queue plaatsen.
- helldaddy
- *
Als ik een jingle plaats na het nieuws gaat dat prima maar ik wil er ook graag 1 voor het nieuws.
Dat gaat dan fout of ik doe iets niet goed.
Zo met 4 titels in de queue gaat prima, ik wilde kijken of er iets bestond om het vullen tijdelijk te stoppen.
Daar zou ik dan weer verder mee kunnen borduren.
Groet,
Henk
Dat gaat dan fout of ik doe iets niet goed.
Zo met 4 titels in de queue gaat prima, ik wilde kijken of er iets bestond om het vullen tijdelijk te stoppen.
Daar zou ik dan weer verder mee kunnen borduren.
Groet,
Henk
- Kees
- Beheerder
- Contacteer:
Zet die PAL eens online. Kenne we ff puzzelen !
- helldaddy
- *
Hier de PAL die ik gebruik.:
// In de loop zetten
PAL.Loop := True;
// Wachten op tijd
PAL.WaitForTime(T['xx:59:47']);
// snelheid omhoog
PAL.LockExecution ;
// Queue leeg maken
Queue.Clear;
// Deze files in queue zetten
Queue.AddFile('E:\Muziek\Jingles\Misic Hits Radio\De-tv-kan-uit-en-de-radio-aan.mp3.mp3',ipTop);
Queue.AddFile('http://radio.novumnieuws.nl/Nieuws.mp3',ipBottom);
Queue.AddFile('E:\Muziek\Jingles\Misic Hits Radio\De-hits-spuiten-van-genot-uit-jou-radio.mp3.mp3',ipBottom);
// sneheid langzamer
PAL.UnLockExecution ;
// Naar volgende faden
ActivePlayer.FadeToNext;
Er staan 4 files in queue en dat gaat goed. Als ik er meer in Queue zet, propt Sam dus een mp3 tussen het nieuws en de laatste jingle. Waarom dat is snap ik dus niet.
Groet,
Henk
// In de loop zetten
// Wachten op tijd
// snelheid omhoog
PAL.LockExecution ;
// Queue leeg maken
Queue.Clear;
// Deze files in queue zetten
Queue.AddFile('E:\Muziek\Jingles\Misic Hits Radio\De-tv-kan-uit-en-de-radio-aan.mp3.mp3',ipTop);
Queue.AddFile('http://radio.novumnieuws.nl/Nieuws.mp3',ipBottom);
Queue.AddFile('E:\Muziek\Jingles\Misic Hits Radio\De-hits-spuiten-van-genot-uit-jou-radio.mp3.mp3',ipBottom);
// sneheid langzamer
PAL.UnLockExecution ;
// Naar volgende faden
ActivePlayer.FadeToNext;
Er staan 4 files in queue en dat gaat goed. Als ik er meer in Queue zet, propt Sam dus een mp3 tussen het nieuws en de laatste jingle. Waarom dat is snap ik dus niet.
Groet,
Henk
- Kees
- Beheerder
- Contacteer:
Code: Selecteer alles
Queue.AddFile('E:\Muziek\Jingles\Misic Hits Radio\De-hits-spuiten-van-genot-uit-jou-radio.mp3.mp3',ipTop);
Queue.AddFile('http://radio.novumnieuws.nl/Nieuws.mp3',ipTop);
ActivePlayer.FadeToNext;- helldaddy
- *
Dank Kees, ik was dus te netjes.......
Queue leeg maken en dan netjes weer vullen, maar dat hoeft dus niet.
Zag ook dat je alles op top stapelt, weer wat geleerd. Daar heb ik dus wat uurtjes inzitten met zoeken en uit proberen.
Nogmaals dank!!
Groet,
Henk
Queue leeg maken en dan netjes weer vullen, maar dat hoeft dus niet.
Zag ook dat je alles op top stapelt, weer wat geleerd. Daar heb ik dus wat uurtjes inzitten met zoeken en uit proberen.
Nogmaals dank!!
Groet,
Henk
- Kees
- Beheerder
- Contacteer:
Graag gedaan
-