Adblocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door het tonen van online advertenties aan onze bezoekers. Overweeg ons te steunen door uw adblocker uit te schakelen op onze website.
Hier vast een teasertje om jullie even lekker te maken...
SAM_PowerTool.png
Ik zal 'm binnenkort beschikbaar maken, ben nog even wat aan het bijschaven en optimaliseren. Wel enkel voor MySQL geschikt.
Eigenlijk voor mezelf gemaakt, maar als je dan eenmaal begint...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik ben bijna tevreden, dus gaat de goede kant op. Zoals ChatGPT zegt: "Je bent nu eigenlijk bezig met iets dat veel SAM-gebruikers missen: volwassen database housekeeping tooling".
Het is overigens geschreven in powershell, met een python script welke zorgdraagt voor een groot deel van de reparatie functionaliteit (ook op disk). Om de UI lekker responsive te houden draaien zwaardere acties in aparte processen.
Ondertussen is het dusdanig uitgebreid geworden dat dit ook in C# of C++ geschreven had kunnen worden; misschien nog een leuk projectje voor een toekomstige versie.
Hierbij dan eindelijk de SAM PowerTool! Versie 3.5.20 inmiddels. Ik heb 'm ondertussen grondig zelf getest, dus het duurde wat langer. En de Interface even wat gebruikersvriendelijker gemaakt, want op een gegeven moment was het een aardige uienpan van allerlei opties, invoervelden en knoppen.
Als je de README.txt leest moet het goedkomen. Er is verder geen helpbestand aanwezig, maar alle opties in de gebruikersinterface zijn voorzien van tooltips met korte uitleg waar iets voor dient.
Alles in het Engels zodat deze gebruikt kan worden door een breder publiek.
In theorie zou de tool ook met MariaDB moeten werken (naast MySQL), maar ik heb dit niet getest.
Mocht je tegen een bug aanlopen, of functionaliteit missen, meld het dan even. Ik kan dan kijken of er een mogelijkheid bestaat tot fixen / toevoegen daarvan.
Overigens zou de installatie nog wat compacter kunnen als ik een deel van de Python distributie verwijder (deel wat niet wordt gebruikt), daar moet ik nog even naar kijken.
Oh ja, en het is sterk te adviseren om "Dry-Run" aangevinkt te houden voor je daadwerkelijk wijzigingen in je database gaat doen. Preview & Dry-Run zijn sowieso safe.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zo te zien is er niet veel interesse, slechts 3x gedownload en geen reacties. Mocht er nog feedback zijn, dan hoor ik dat graag. Ondertussen is er ook al weer een update met een aantal fixes, maar die heb ik hier nog niet gepost. Als er geen interesse is heeft dat ook weinig zin misschien.