Nieuwe Jingle!

Kletsen over van alles en nog wat !
cyberneticorganism
VIP
SAM-versie: 2014.7
Database: MySQL
Windows: 10
Contacteer:

Nieuwe Jingle!

Ongelezen bericht door cyberneticorganism »

Ben vanochtend even lekker bezig geweest, met het produceren van een nieuwe jingle. Deze zal worden gedraaid voor een aangevraagde request. Dit moet ik nog even instellen :) via een palscriptje. Ik neem vaak 's ochtends spreeks op, omdat ik op een of andere manier dan de beste stem heb :lol: Dit is de 1e jingle waarbij ik de ingesproken tekst heb opgenomen met mijn nieuwe studiomic. Je kan hem hier downloaden, ik vind het wel leuk om te weten wat mensen er van vinden (als het maar positief is :lol:) Dus ik wacht de reacties hier af :-D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
FataMorgana

Re: Nieuwe Jingle!

Ongelezen bericht door FataMorgana »

Even beluisterd. :-D
Moet eerlijk zeggen dat ik 3x moest luisteren wat er gezegd wordt maar verder klinkt het prima!
Ben je dat zelf die spreekt?

Meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt Studio 26 eens wat dichterbij te bekijken.
Voor een eenmansstation (toch?) zeker de moeite waard zeg!
Veel spullen, geld en tijd ingestoken denk ik! :D
Ben jaloers op alle zo goed werkende functies van SamPHP...
Die stomme blokkade ergens bij mij....... :?

Eén ding zou ik veranderen: Haal alsjeblieft die Google adverts weg en zet het ergens anders: het blokkeert steeds een stuk van het belangrijke infoframe in het midden!
cyberneticorganism
VIP
Contacteer:

Jeps, dat ben ik zelf :-) Ik heb wel heeel ietsje omlaag gepitcht zodat de stem net iets zwaarder wordt :-D Ik merk wel als ik hem iets zachter beluister, dat "song" een beetje onduidelijk overkomt.

En het is inderdaad nog een eenmansstation, ik ben bezig om dat uit te breiden naar meer mensen. Dit zodat de sena kosten betaalbaar worden, en ik legaal kan gaan. Ik heb gewerkt bij een regionaal radiostation, dat was echt een supertijd :-) Het blijft een steeds verder uitgroeiende hobby ;-) Die google advert is wel vreemd, aangezien ie bij mij gewoon aan de rechterkant staat... buiten de witte omlijning. Een ander persoon met Firefox zag de Advert helemaal niet. Welke resolutie en browser gebruik jij?

Nog steeds vreemd dat het bij jou niet werkt :rolleyes:

Ik had gezeik met de streamhoster zoals je op de website kon lezen :axe: Dus ik ga mooi over naar een andere stream hoster. Zomaar afsluiten zonder reden vind ik zeer a-sociaal namelijk :-D

Bedankt voor het positieve commentaar :-)
Kees
Beheerder
SAM-versie: 4.2.2.*
Windows: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kees »

Ik persoonlijk zet een kanttekening bij het draaien van een jingle voor een verzoekje.
Stel je hebt elk uur gemiddeld 3 verzoekjes.
Hoor je 3 keer dezelfde jingle en dat elk uur.
Zoeits komt na 1 dag al aardig mijn .... uit.
Tenzij je 30 verschillende hebt die je smLRP draait.
Dan wordt het niet zo eentonig.
FataMorgana

Kees schreef:Ik persoonlijk zet een kanttekening bij het draaien van een jingle voor een verzoekje.
Dat bemerkte ik later toen mijn verzoekje werd gedraaid, mijn beoordeling was sec over de kwaliteit.
Tja, als er veel verzoeken gaan komen wordt het vervelend...
Maar ik neem aan dat Cyber dat tegen die tijd ook wel gaat vinden en er meer jingles komen.

Betreft hoe ik kijk:
IE 7, resolutie 1680x1050.
Vreemd dat het zo kan verschillen hoe het weergegeven wordt!
Bij mij staat het duidelijk binnen de grenzen van het (i)frame dus over de tekst heen!
Kan een keer een screenshotje maken als je wilt, maar heb nu even weinig tijd. :wink:
cyberneticorganism
VIP
Contacteer:

Hmmz vreemd zeg... ik heb IE 7 en een resolutie van 1280 x 1024. Het vervelende is altijd de vraag wat je er aan moet doen, want ik kan zelf het resultaat dus niet bekijken dan :lol: Jou scherm is breder, dus dan zou die juist nog verder aan de zijkant moeten staan :rolleyes: Klotewebsites :-D Stuur maar keer een screenshotje, misschien kan ik dan toch proberen iets aan te passen. Helemaal weghalen is ook zo zonde (niet dat er iemand op klikt) :-D

En inderdaad, als je dat ding tig keer per uur hoort elk uur van de dag, dan wordt het op een gegeven moment vervelend. Ik maak er wel een keer 1 of 2 bij, en pas het PAL scriptje aan. Jingles maken is wel een hoop werk, ik ben met 1 jingle toch al gauw 2/3/4 uur bezig voor die naar mijn zin is. Ben momenteel ook nog even aan het kijken of ik John B. Wells niet wat kan laten inspreken, krijg alleen geen mail terug over de kosten. Waarschijnlijk wordt dat een hypotheek afsluiten hiervoor :lol:
Wout
Beheerder
SAM-versie: 2019.3
Database: MariaDB
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wout »

cyberneticorganism schreef: Stuur maar keer een screenshotje, misschien kan ik dan toch proberen iets aan te passen.
In FireFox
Afbeelding
In Google Chrome
Afbeelding
In Internet Explorer
Afbeelding

Ik zit hier ook met een resolutie van 1680 x 1050
Afbeelding
cyberneticorganism
VIP
Contacteer:

Hmmz dat pakt ie dus alleen zo bij hogere resoluties. Ik heb hem in een floating div. zitten, dat google adverts venstertje. Is even denken hoe ik dat ga oplossen... :?
Kees
Beheerder
Contacteer:

Tja..kom ik weer met mijn eigen visie op Google Ads.
Waarom al die moeite..het levert geen moer op.
Je kan beter een vaste adverteerder hebben waar je een bannertje van kan plaatsen.(zie bovenin dit forum)
Dit levert niet de nodige irritatie op.
Zowel bij jezelf als bij de bezoekers van je site.
cyberneticorganism
VIP
Contacteer:

Mjah... die moet ik eerst nog vinden dan :-) Ben btw nou twente streaming aan het uitproberen. Tot nu toe nog geen bufferproblemen gehad wat ik bij die amerikaanse host wel had. Maar even afkloppen... ow trouwens dit is eigenlijk voor een ander forum onderwerp, maargoed :-D

Je zou met google ads toch aardig wat moeten kunnen verdienen als je het goed aanpakt, je leest verhalen over 1500 tot 2000 dollar per maand (wel met meerdere websites).
Kees
Beheerder
Contacteer:

Hahahhaa..die verhalen..ja..die gaan over website met 20000+ bezoekers per dag.
Nee...geloof me..dit gaat echt niet werken op een site van een webradio station.(en ik spreek uit ervaring)
Als ik er zoveel geld mee kon verdienen had er hier al lang 1 opgestaan.
cyberneticorganism
VIP
Contacteer:

Dat gaan we voorlopig niet halen inderdaad :lol: Misschien in de toekomst ooit nog is :rolleyes: Ach ja, ik zie wel. Ik heb hem nu weer goed staan dus. Had hem op een vast aantal pixels vastgezet, waardoor mensen met een breder scherm (met meer pixels) hem dus midden op het scherm hadden staan (of in elk geval te ver naar links). Nu staat ie gewoon aan de linkerkant, 10 pixels vanaf de kantlijn. Dus welke resolutie je ook hebt, hij staat altijd goed. Maargoed...ik kan hem er altijd nog afhalen. Heb er ook weinig last van dus...
Wout
Beheerder
SAM-versie: 2019.3
Database: MariaDB
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wout »

cyberneticorganism schreef: Je zou met google ads toch aardig wat moeten kunnen verdienen als je het goed aanpakt
Dat valt erg tegen, en als je ooit geld mee verdient dan praat je echt over centen.
Maar over de centen, mag je weer belasting over betalen.
Dus aan de einde van de rit hou je weinig over. (hoe zit dat bij buma/stemra, bij reclame op je website dat je 13% bruto omzet mag afdragen?)

Waarom onderscheid je eigen niet als een reclame-loze website, daar zijn er niet veel van.
Afbeelding
FataMorgana

wout schreef:Waarom onderscheid je eigen niet als een reclame-loze website, daar zijn er niet veel van.
Ik weet er zo wel een paar hoor! :-D

Maar inderdaad, je moet wel verschrikkelijk veel fanatieke bezoekers hebben die nog "dom" op de ads gaan klikken ook!
En als je dan al zoveel eruit kunt halen dan komen de "vangers langs de zijlijn" weer om de hoek kijken.
Ook ik heb het ooit een aantal maanden uitgeprobeerd want iedereen denkt "baat het niet dan schaadt het niet" maar ben erachter gekomen dat het toch meer irritaties oplevert dan voordelen.

Als je dan al echt "groot" wordt, lijkt me gerichte sponsoring het beste.
Ken je op een bepaald moment mensen die naar je luisteren of raakvlakken hebben met je doelgroep, die een bedrijf hebben: spreek ze aan en probeer daar wat uit te halen. En dan is radioreclame nog altijd veel lucratiever want websitebezoek loopt altijd achter op het aantal luisteraars!

Maar goed, dat is slechts mijn mening ook een beetje uit ervaring. :wink:
cyberneticorganism
VIP
Contacteer:

Radioreclame loopt inprincipe ook op het aantal luisteraars heh :-D Maar inderdaad, dit is ook puur om het uit te proberen. Heb op het moment toch nog weinig luisteraars, en dat heeft er weer mee te maken dat ik op de achtergrond blijf vanwege buma etc. En officieel moet je het inderdaad opgeven aan de belastingdienst als inkomen... Ik heb ook nog dat donatiesysteem erop staan, dan kan je bellen voor 1,30 euro per gesprek. Maar nog niemand gehad die dat heeft gedaan (behalve ikzelf om te testen :lol:).

Maar als het wat groter groeit kan je inderdaad proberen om dealtjes te maken, bijvoorbeeld met het hosting bedrijf van de website. Of de stream hosting.
avalonradio
SAM-versie: Geen.
Contacteer:

Ongelezen bericht door avalonradio »

Ik ben het helemaal met Kees eens,als je idd veel verzoeken tijden je nonstop krijg word je er gek van,Bij ons worden er gem 6 per uur aangevr,man ik zou tegen de muur oplopen hahahhahahah.
Laatst gewijzigd door avalonradio op 06 okt 2008, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
cyberneticorganism
VIP
Contacteer:

Dan moeten ook die verzoeken op een of andere manier beperkt worden... vind ik. Anders wordt je hele playlist en format om zeep geholpen door verzoekplaten... Maargoed... zo veel luisteraars zijn er op dit moment nog niet, dus daar zoek ik dan wel weer een oplossing voor tegen die tijd hahah :lol: Eerst ff wat andere problemen oplossen...
avalonradio
Contacteer:

Ja je kan je request instellen natuurlijk,zodat elke luisteraar maar byv 1 nr per uur kan aanvragen.Maar hoe heb jij die jingle geupload het lukt me nl niet en heb ook een jingle klaarstaan ivm actie die wij gaan doen ism Kika.
cyberneticorganism
VIP
Contacteer:

Ja of maar zoveel per zoveel uur etc. Maarrrr... geupload? Die heb ik niet geupload? Die jingle staat gewoon op de hardeschijf van m'n SAM server... dit regel je d.m.v. een PAL script. De link hiervan zoek ik nu even op :-D

http://www.broadcasterforum.nl/viewtopi ... =85&t=1165

Je gebruikt wel het SAM PHP request systeem?
avalonradio
Contacteer:

nee ik bedoel die mp3 jingle die je hier op broadcasterforum hebt geupload hahahahhaahhaah,Wij werken met script voor de jingle's die shuffeld voorbij komen

gr
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht