nummer aankondiging
Re: nummer aankondiging
Hallo, ben even een klein weekje van alles aan het proberen gegaan en heb alle adviezen opgevolgd maar toch krijg ik het maar niet voor elkaar, ik heb de jingles die ik gebruik erin geplaatst, misschien kunnen jullie hier iets mee, ik heb deze jingles ook al verlengt met een stukje geluid maar ook zonder resultaat, als ik het in de gaten hou als dit script zich afspeelt dan lijkt het net of hij gewoon de aux player niet ziet want hij gaat gewoon spelen in deck a en dan meteen over naar deck b zonder even te wachten op de aux om de jingle te spelen.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
hartstikke bedankt alvast
mvg joeri
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
hartstikke bedankt alvast
mvg joeri
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Wout
- Beheerder
- Berichten: 3501
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 14:17
- SAM-versie: 2019.3
- Database: MariaDB
- Windows: 11
- Locatie: West-Brabant
- Contacteer:
Re: nummer aankondiging
Nee, de PAL werkt anders dan je denkt.
Hij doet niks anders dan willekeurig in starten in een nummer en fade na 5 seconden weer uit en een andere plaat komt erin.
De tijd tussen het faden doet de AUX een jingle over de fade in zetten.
Dus fade-uit, deck speelt 5 seconden fade uit, andere deck speelt 5 seconden en fade uit.
En tussen de fade komt de AUX (jingle).
En AUX is gedaan omdat hij anders niet snel genoeg van Deck kan wisselen
en dat je de fade niet hoort, maar music, jingle , music.
Hij doet niks anders dan willekeurig in starten in een nummer en fade na 5 seconden weer uit en een andere plaat komt erin.
De tijd tussen het faden doet de AUX een jingle over de fade in zetten.
Dus fade-uit, deck speelt 5 seconden fade uit, andere deck speelt 5 seconden en fade uit.
En tussen de fade komt de AUX (jingle).
En AUX is gedaan omdat hij anders niet snel genoeg van Deck kan wisselen
en dat je de fade niet hoort, maar music, jingle , music.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: nummer aankondiging
Hallo Sam gebruikers, zou iemand naar mijn uurwissel kunnen luisteren om te horen of iemand hier een oplossing voor weet, want hij blijft de jingels bij mij maar door de muziek afspelen.
alvast bedankt
www.sandelandfm.nl
mvg joeri
alvast bedankt
www.sandelandfm.nl
mvg joeri
Re: nummer aankondiging
Ik ga even luisteren nu... 10:48sandeland schreef:Hallo Sam gebruikers, zou iemand naar mijn uurwissel kunnen luisteren om te horen of iemand hier een oplossing voor weet, want hij blijft de jingels bij mij maar door de muziek afspelen.
http://www.sandelandfm.nl
mvg joeri
Re: nummer aankondiging
Ha Joeri,
Net om 11:00 even geluisterd (en opgenomen) en idd, het gaat niet goed.
Vooral bij de eerste overgang is het extreem.
Ik zal de mp3 hier even plaatsten, voor de anderen om te horen wat er fout gaat.
Is het mogelijk dat jij het PALscript wat je momenteel gebruikt, nog even te uppen?
Net om 11:00 even geluisterd (en opgenomen) en idd, het gaat niet goed.
Vooral bij de eerste overgang is het extreem.
Ik zal de mp3 hier even plaatsten, voor de anderen om te horen wat er fout gaat.
Is het mogelijk dat jij het PALscript wat je momenteel gebruikt, nog even te uppen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Wout
- Beheerder
- Berichten: 3501
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 14:17
- SAM-versie: 2019.3
- Database: MariaDB
- Windows: 11
- Locatie: West-Brabant
- Contacteer:
Re: nummer aankondiging
Wat is je volume van AUX t.o.z. van Deck A & B?
De laatste gaat wel weer goed. [smilie=yahoo.gif]
De laatste gaat wel weer goed. [smilie=yahoo.gif]
- Gerrie K
- VIP
- Berichten: 492
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 23:41
- SAM-versie: 2022.6
- Database: MySQL
- Windows: 10
- Locatie: Strijen
- Contacteer:
Re: nummer aankondiging
Heb het nummer even beluistert,het lijkt net of de player ziet dat de crossover onder een bepaalde waarde komt qwa fading.
- Gerrie K
- VIP
- Berichten: 492
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 23:41
- SAM-versie: 2022.6
- Database: MySQL
- Windows: 10
- Locatie: Strijen
- Contacteer:
Re: nummer aankondiging
maak er een minimix van die uit 1 file bestaat,zie voorbeeld,haal hem hieronder op.
http://www.radio-vredenburg.nl/download ... rrie_K.mp3
Tis maar een optie,Draait hier in ieder geval volgens planning
http://www.radio-vredenburg.nl/download ... rrie_K.mp3
Tis maar een optie,Draait hier in ieder geval volgens planning
Re: nummer aankondiging
Hallo mede Sam gebruikers, hartelijk dank voor jullie inspanning, op de vraag van wout over de volume van aux tegenover deck a en b , is het volume hetzelfde ingesteld op de player. dus na instalatie niks aan veranderd.
ik zal vanavond mijn pall script nog even uploaden.
mvg joeri
ik zal vanavond mijn pall script nog even uploaden.
mvg joeri
Re: nummer aankondiging
hierbij mijn pall script van wout waarmee ik werk.
mvg joeri
mvg joeri
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: nummer aankondiging
Joeri, heb je PAL binnengehaald.
Ik zag het heel laat, en kom er vanaaf niet meer aan toe.
Morgenochtend maar even naar kijken.
Je hoort nog !
Ik zag het heel laat, en kom er vanaaf niet meer aan toe.
Morgenochtend maar even naar kijken.
Je hoort nog !
Re: nummer aankondiging
Goed Joeri, heb er vanmorgen naar gekeken; PAL script is idd hetzelfde.
Ik heb de jingles (begin,tussen,einde) in mijn SAM geplaatst, heb in Config, playlist, Keep 10 songs in queue gezet.
Tijd in de PAL aangepast...... en hoppa !
Resultaat staat in bestand : drO R A D I O (3x10sec).mp3
Indeling is dus : begin - 10sec - tussen - 10sec - tussen - 10sec - eind
Wat mij opvalt is dat jouw begin-jingle maar liefst 9 seconden duurt.
Dat is de reden dat je te snel naar het volgende (eerste) nummer gaat.
Dus ik stel voor dat je de begin jingle NIET in dit script opneemt, alleen de tussen en eind jingles.
Zet de begin jingle er gewoon vast voor.
Ik heb ook het bestand : drO R A D I O (6x05sec).mp3 geupped, waarin de stukjes wat korter zijn (5 sec)
Maar je zal ook nog moeten kijken naar je crossfade instellingen en de EQ instellingen voor je AUX1.
Zet die gerust maar wat hoger (dus alles wat harder voor AUX1)
(Ik ga nog even stoeien met het script)
Ik heb de jingles (begin,tussen,einde) in mijn SAM geplaatst, heb in Config, playlist, Keep 10 songs in queue gezet.
Tijd in de PAL aangepast...... en hoppa !
Resultaat staat in bestand : drO R A D I O (3x10sec).mp3
Indeling is dus : begin - 10sec - tussen - 10sec - tussen - 10sec - eind
Wat mij opvalt is dat jouw begin-jingle maar liefst 9 seconden duurt.
Dat is de reden dat je te snel naar het volgende (eerste) nummer gaat.
Code: Selecteer alles
repeat
Cnts := Cnts - 1;
Aux1.QueueSong(Q);
Aux1.Play; //begin jingle duurt 9 sec !!
ActivePlayer.FadeToNext; //maar volgende nummer wordt na 1 sec direct gestart !
QueuedPlayer.Seek(StrToInt(A[R]));
PAL.WaitForTime (T['+00:00:10']);
Q := Nieuw;
until Cnts <= 1 ;
Zet de begin jingle er gewoon vast voor.
Ik heb ook het bestand : drO R A D I O (6x05sec).mp3 geupped, waarin de stukjes wat korter zijn (5 sec)
Maar je zal ook nog moeten kijken naar je crossfade instellingen en de EQ instellingen voor je AUX1.
Zet die gerust maar wat hoger (dus alles wat harder voor AUX1)
(Ik ga nog even stoeien met het script)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Wout
- Beheerder
- Berichten: 3501
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 14:17
- SAM-versie: 2019.3
- Database: MariaDB
- Windows: 11
- Locatie: West-Brabant
- Contacteer:
Re: nummer aankondiging
Lange begin jingle kan wel, alleen moet er dan 1 regeltje erbij in de PAL.
En ook ik heb getest erop. [smilie=music.gif]
Werkt goed [smilie=dance4.gif]
Code: Selecteer alles
Aux1.Play;
ActivePlayer.FadeToNext;
Code: Selecteer alles
Aux1.Play;
if Q = Open then PAL.WaitForTime (T['+00:00:05']);
ActivePlayer.FadeToNext;
Werkt goed [smilie=dance4.gif]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: nummer aankondiging
Mooi Wout, vind alleen de sterkte van jouw AUX1 nog wat laag.
Ik heb die laatste regel van jou er ook bij gezet, dat laat hem idd even wachten voor de overgang.
Ook heb ik dat gedeelte nog tussen PAL.lock en PAL.unlock gezet, want ik kreeg de indruk dat ie toch soms nog wat bleef haperen.
Goed, hier dan nog even mijn versie van het script :
Stukjes van 6 seconden, 6 in totaal.
En het test mp3tje !
Als Joerie het dan nog niet lukt.....dan weet ik het ook niet meer... hahahahaha!
Ik heb die laatste regel van jou er ook bij gezet, dat laat hem idd even wachten voor de overgang.
Ook heb ik dat gedeelte nog tussen PAL.lock en PAL.unlock gezet, want ik kreeg de indruk dat ie toch soms nog wat bleef haperen.
Goed, hier dan nog even mijn versie van het script :
Stukjes van 6 seconden, 6 in totaal.
Code: Selecteer alles
PAL.Loop:= True;
var C : TDataSet;
var Cnts : Integer = 1;
var R : Integer = RandomInt(6);
var Nieuw, Open, Einde, Q :TSongInfo;
var A : Array of String= ['30000', '60000', '90000', '120000', '150000', '180000'];
PAL.WaitForTime('XX:12:35');
while ((ActivePlayer.Duration - ActivePlayer.CurTime) > 30500) do;
PAL.LockExecution;
Open := CAT['Open'].ChooseSong(smRandom,NoRules); // Begin Jingle
Nieuw := CAT['Nieuw'].ChooseSong(smRandom,NoRules); // Tussen Jingle
Einde := CAT['Einde'].ChooseSong(smRandom,NoRules); // Einde Jingle
C := Query('SELECT * FROM songlist '+
' INNER JOIN queuelist ON (songlist.ID = queuelist.songID) AND songtype = :songtype '+
' AND duration >= 220000 ORDER BY RAND() LIMIT 6',['S'],True);
C.First;
while not C.EOF do
begin
Queue.Addfile(C['filename'],IpTop);
Cnts := Cnts + 1;
C.Next;
end;
Q := Open;
PAL.UnLockExecution;
repeat
Cnts := Cnts - 1;
Aux1.QueueSong(Q);
PAL.LockExecution;
Aux1.Play;
if Q = Open then PAL.WaitForTime (T['+00:00:07']);
PAL.UnLockExecution;
ActivePlayer.FadeToNext;
QueuedPlayer.Seek(StrToInt(A[R]));
PAL.WaitForTime (T['+00:00:06']);
Q := Nieuw;
until Cnts <= 1 ;
Aux1.QueueSong(Einde);
Aux1.Play;
ActivePlayer.FadeToNext;
C.Free ;
Als Joerie het dan nog niet lukt.....dan weet ik het ook niet meer... hahahahaha!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: nummer aankondiging
Kunnen we de regel
nog aanpassen zodat er een stem zegt welk stukje gedraaid wordt. (zoals bij SLAMFM)
Dacht zelf aan de Q veranderen in de filename (maar dan uit de jingle map) waarbij de filename en songname exact hetzelfde zijn.
Oww even gravend in mijn geheugen, er kan niet direct een file in de queue van de aux gezet worden
dus
werkt absoluut niet.
Weet iemand of hier al een work around voor is?
Code: Selecteer alles
Q:= Nieuw;
Dacht zelf aan de Q veranderen in de filename (maar dan uit de jingle map) waarbij de filename en songname exact hetzelfde zijn.
Oww even gravend in mijn geheugen, er kan niet direct een file in de queue van de aux gezet worden

dus
Code: Selecteer alles
Aux1.Addfile(C['filename']);
werkt absoluut niet.
Weet iemand of hier al een work around voor is?
Re: nummer aankondiging
Hoi Ojee66,
Uiteraard kun je de regel
aanpasen inwat anders.... indien je de beschikking hebt over jingles met de naam van de song.
Dit script ging over het at random laten horen van korte stukjes van een aantal nummers die in het volgende uur gedraaid worden. Wat je er zelf omheen wilt verzinnen, is alleen maar leuker !
Klopt, je kan niet direct een file in de queue van de aux1 zetten.
Voor zover ik weet is daar geen work-around voor.
Uiteraard kun je de regel
Code: Selecteer alles
Q:= Nieuw;
Dit script ging over het at random laten horen van korte stukjes van een aantal nummers die in het volgende uur gedraaid worden. Wat je er zelf omheen wilt verzinnen, is alleen maar leuker !
Klopt, je kan niet direct een file in de queue van de aux1 zetten.
Voor zover ik weet is daar geen work-around voor.
- Gerrie K
- VIP
- Berichten: 492
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 23:41
- SAM-versie: 2022.6
- Database: MySQL
- Windows: 10
- Locatie: Strijen
- Contacteer:
Re: nummer aankondiging
Ik maak ze zelf, dus als 1 file en dat werkt hier als uuropener perfect.
Re: nummer aankondiging
Code: Selecteer alles
// Draait op ingesteld tijdstip, 5 seconden van 6 nummers (met voor- tussen- en eind-Jingle)
// van selectie Nieuwe muziek
// of van huidige selectie in queue
PAL.Loop:= True;
var C : TDataSet;
var Cnts : Integer = 1;
var R : Integer = RandomInt(6);
var Liner, Nieuw, Open, Einde, Q :TSongInfo;
var ArtTit : String;
var A : Array of String= ['30000', '60000', '90000', '120000', '150000', '180000'];
// Stel hier tijdstip in
//PAL.WaitForTime('XX:05:30');
// Stel hier seconden in wat huidig nummer nog zou moet spelen (20000 = 20 seconden)
while ((ActivePlayer.Duration - ActivePlayer.CurTime) > 10000) do;
PAL.LockExecution;
Open := CAT['begin-snippet'].ChooseSong(smRandom,NoRules); // Begin Jingle
Nieuw := CAT['tussen-snippet'].ChooseSong(smRandom,NoRules); // Tussen Jingle
Einde := CAT['einde-snippet'].ChooseSong(smRandom,NoRules); // Einde Jingle
// Deze selectie haalt alleen nieuwe songs van laatste 7 dagen binnen. Limit 3 dus maar 3 nummers
C := Query('SELECT * FROM songlist '+
'WHERE date_added >= DATE_SUB( NOW( ), INTERVAL 1 WEEK ) AND songtype = :songtype '+
'ORDER BY RAND() LIMIT 3',['S'], False);
// Deze selectie haalt 6 songs uit de huidige queue
// C := Query('SELECT * FROM songlist '+
// ' INNER JOIN queuelist ON (songlist.ID = queuelist.songID) AND songtype = :songtype '+
// ' AND duration >= 220000 ORDER BY RAND() LIMIT 4',['S'],True);
C.First;
while not C.EOF do
begin
Queue.Addfile(+C['filename'],IpTop);
Cnts := Cnts + 1;
C.Next;
end;
Q := Open;
PAL.UnLockExecution;
repeat
Cnts := Cnts - 1;
Liner := QueuedPlayer.GetSongInfo;
ArtTit := (Uppercase(Copy(Liner['artist'],1,3)))+(Uppercase(Copy(Liner['title'],1,3)));
WriteLn (ArtTit);
Aux1.QueueSong(Q);
Aux1.Play;
ActivePlayer.FadeToNext;
QueuedPlayer.Seek(StrToInt(A[R]));
PAL.WaitForTime (T['+00:00:05']);
Aux1.QueueSong(CAT[ArtTit].ChooseSong(smRandom,NoRules));
until Cnts = 1 ;
Aux1.QueueSong(Einde);
Aux1.Play;
ActivePlayer.FadeToNext;
C.Free;
//<--BroadcasterForum.nl, Wout Franken & thanks to SenseoMan-->
Om de een of andere reden werkt de GetSongInfo niet goed.
Var ArtTit blijft steeds hetzelfde

Re: nummer aankondiging
Code: Selecteer alles
// Draait op ingesteld tijdstip, 5 seconden van 6 nummers (met voor- tussen- en eind-Jingle)
// van selectie Nieuwe muziek
// of van huidige selectie in queue
PAL.Loop:= True;
var C : TDataSet;
var Cnts : Integer = 1;
var R : Integer = RandomInt(6);
var Liner, Nieuw, Open, Einde, Q :TSongInfo;
var ArtTit : String;
var A : Array of String= ['30000', '60000', '90000', '120000', '150000', '180000'];
// Stel hier tijdstip in
//PAL.WaitForTime('XX:05:30');
// Stel hier seconden in wat huidig nummer nog zou moet spelen (20000 = 20 seconden)
while ((ActivePlayer.Duration - ActivePlayer.CurTime) > 20000) do;
PAL.LockExecution;
Open := CAT['begin-snippet'].ChooseSong(smRandom,NoRules); // Begin Jingle
Nieuw := CAT['tussen-snippet'].ChooseSong(smRandom,NoRules); // Tussen Jingle
Einde := CAT['einde-snippet'].ChooseSong(smRandom,NoRules); // Einde Jingle
// Deze selectie haalt alleen nieuwe songs van laatste 7 dagen binnen. Limit 3 dus maar 3 nummers
C := Query('SELECT * FROM songlist '+
'WHERE date_added >= DATE_SUB( NOW( ), INTERVAL 1 WEEK ) AND songtype = :songtype '+
'ORDER BY RAND() LIMIT 3',['S'], False);
// Deze selectie haalt 6 songs uit de huidige queue
// C := Query('SELECT * FROM songlist '+
// ' INNER JOIN queuelist ON (songlist.ID = queuelist.songID) AND songtype = :songtype '+
// ' AND duration >= 220000 ORDER BY RAND() LIMIT 4',['S'],True);
C.First;
while not C.EOF do
begin
Queue.Addfile(+C['filename'],IpTop);
Cnts := Cnts + 1;
C.Next;
end;
Q := Open;
PAL.UnLockExecution;
repeat
Cnts := Cnts - 1;
Aux1.QueueSong(Q);
Aux1.Play;
ActivePlayer.FadeToNext;
QueuedPlayer.Seek(StrToInt(A[R]));
Liner := ActivePlayer.GetSongInfo;
ArtTit := (Uppercase(Copy(Liner['artist'],1,4)))+(Uppercase(Copy(Liner['title'],1,4)));
WriteLn (ArtTit);
Aux2.QueueSong(CAT[ArtTit].ChooseSong(smRandom,NoRules));
Aux2.Play;
PAL.WaitForTime (T['+00:00:8']);
until Cnts = 1 ;
Aux1.QueueSong(Einde);
Aux1.Play;
ActivePlayer.FadeToNext;
C.Free;
//<--BroadcasterForum.nl, Wout Franken & thanks to SenseoMan-->
Nu ga ik nog de CAT aanmaken met de jingles erin.
Weet iemand misschien nog een oplossing voor de verboden karakters die voor kunnen komen? (ke$ha of Don't of " of (/) enz.) . Deze zouden uit de artist, title moeten worden gefilterd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1251 Weergaves
-
Laatste bericht door Kees
-
- 5 Reacties
- 4210 Weergaves
-
Laatste bericht door radioomega
-
-
Nieuw bericht 2 nummer uit map nederlands 1 nummer uit map engels
door supergalo » » in Instellingen» - 6 Reacties
- 6140 Weergaves
-
Laatste bericht door Eagle 1974
-
-
- 1 Reacties
- 3074 Weergaves
-
Laatste bericht door Wout