Hoe werkt de crossfading in Sam3 precies, wie heeft de hoogste prioriteit?
Fading in config, Do not crossfade, of de crossfade in de track?
Volgens mijn bevindingen tot dusver do not crossfade .. sec in de config
Wie kan me hier iets meer over vertellen
Fading
- peellandfm
- Moderator
- SAM-versie: 4.9.1.*
- Database: MySQL
- Windows: 10
- Contacteer:
- Kees
- Beheerder
- SAM-versie: 4.2.2.*
- Windows: 11
- Contacteer:
Ik heb diverse crossfade instellingen bekeken en getest en overal staat Do not crossfade or fade uit. En persoonlijk geef ik hier ook de voorkeur aan. Wanneer je deze aanvinkt betekent dat dat de jingel "koud" wordt gedraaid. En dat vindt ik niet professioneel klinken.
Na diverse instellingen te hebben uitgeprobeerd is dit mijn conclusie.
Deze instellingen puur naar persoonlijke smaak maar wie weet kun je er wel wat mee.
Suc6
Grt.
Kees
Na diverse instellingen te hebben uitgeprobeerd is dit mijn conclusie.
Code: Selecteer alles
Fade out
0.1 sec
0%
Fade in
0.1 sec
99%
Autodetect
Fixed crossfade 0.1 sec
Trigger at -16 dB
Min fade time 800
Max fade time 1100
Do not .....dus uit
Gab killer..
Beginning -40
End -60
Detect en skips blibs 10ms
Trigger and of songs 20Suc6
Grt.
Kees
- peellandfm
- Moderator
- SAM-versie: 4.9.1.*
- Windows: 10
- Contacteer:
OK Kees tot zover was het me wel duidelijk, en ja die instellingen zijn persoonlijk. kwestie van smaak. maar ik zoek eigenlijk een ander antwoord.
Ik zal de vraag anders stellen
Ik zit met het probleem dat ik elk uur 1 file heb die absoluut niet gefade mag worden, de rest moet wel blijven faden, is hier een mogelijkheid voor.
Zou je dit in een script kunnen???
Ik zal de vraag anders stellen
Ik zit met het probleem dat ik elk uur 1 file heb die absoluut niet gefade mag worden, de rest moet wel blijven faden, is hier een mogelijkheid voor.
Zou je dit in een script kunnen???
- Kees
- Beheerder
- Contacteer:
Ja hoor..dit kan..
Klik op Song info van de file. ...klik op fading.
Nu zie je de standaard instellingen zoals die worden overgenomen van de crossfade instellingen. Nu kun je deze handmatig instellen. De vinkjes die in de rechtse vakjes staan bij Fade in en Fade out moet je uitklikken en de linkse aan. Dit geld ook voor de andere die je wijzigt en waar standaard geen vinkje staat. Bij wijziging aan zetten.Hiermee overrule je de standaard crossfade instellingen van SAM met je eigen instellingen.
Nu zou het moeten werken.
Klik op Song info van de file. ...klik op fading.
Nu zie je de standaard instellingen zoals die worden overgenomen van de crossfade instellingen. Nu kun je deze handmatig instellen. De vinkjes die in de rechtse vakjes staan bij Fade in en Fade out moet je uitklikken en de linkse aan. Dit geld ook voor de andere die je wijzigt en waar standaard geen vinkje staat. Bij wijziging aan zetten.Hiermee overrule je de standaard crossfade instellingen van SAM met je eigen instellingen.
Nu zou het moeten werken.
-
Jochemp
Re: Fading
Kijk dit is een leuke fade voor onder andere muziek met een beat. Lekkere snelle overgang en dus ook nauwelijks merkbaar als een overgang. Het klinkt niet altijd even netjes, maargoed dat mag je ook niet verwachten van een automatisch iets.
Nu het volgende probleem. Kan ik Crossfade instellingen ook op een bepaalde tijd instellen? Dus dat ik bepaalde instellingen heb tussen die tijd en weer andere voor een andere periode.
Nu het volgende probleem. Kan ik Crossfade instellingen ook op een bepaalde tijd instellen? Dus dat ik bepaalde instellingen heb tussen die tijd en weer andere voor een andere periode.
- Kees
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Fading
Helaas niet...de crossfade kent geen presets.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 215 Weergaves
-
Laatste bericht door Werner66
-
- 4 Reacties