Afzonderlijke playlist.php
Afzonderlijke playlist.php
Wie weet er een oplossing:
Ik heb in SAM 2 aparte categorieën Eng en Ned. Deze zijn weer onderverdeeld beid van # tot Z.
Nu wil ik mijn playlist.php zo aanpassen dat bezoekers kunnen kiezen uit de Engelse playlist of de Nederlandse playlist. Nu zet het alles door elkaar (Eng & Ned) maar wil dus 2 afzonderlijke lijsten (playlist_eng.php & playlist_ned.php).
Waar in de playlist.php moet ik dit opgeven en hoe?
Dwarrel...
http://www.thejukebox.nl
Ik heb in SAM 2 aparte categorieën Eng en Ned. Deze zijn weer onderverdeeld beid van # tot Z.
Nu wil ik mijn playlist.php zo aanpassen dat bezoekers kunnen kiezen uit de Engelse playlist of de Nederlandse playlist. Nu zet het alles door elkaar (Eng & Ned) maar wil dus 2 afzonderlijke lijsten (playlist_eng.php & playlist_ned.php).
Waar in de playlist.php moet ik dit opgeven en hoe?
Dwarrel...
http://www.thejukebox.nl
Re: Afzonderlijke playlist.php
Code: Selecteer alles
$where = " WHERE categoryid = 10 AND categorylist.songid=songlist.id AND (songtype='S') AND (status=0) ";
$db->open("SELECT songlist.* , categorylist.* FROM songlist, categorylist $where GROUP BY songid ORDER BY artist ASC, title ASC", $limit, $start);
$row = $db->row();
hier de categorylist.* er nog bij zetten zowel bij de calculate total query als ook bij de now grab a section of that query.
Misschien een rare vraag, maar waar kan ik de categoryid nummer vinden...????ojee66 schreef:aanpassen in je playlist waar categoryid = ?? het nummer van betreffende CAT is.Code: Selecteer alles
$where = " WHERE categoryid = 10 AND categorylist.songid=songlist.id AND (songtype='S') AND (status=0) ";
$db->open("SELECT songlist.* , categorylist.* FROM songlist, categorylist $where GROUP BY songid ORDER BY artist ASC, title ASC", $limit, $start); $row = $db->row();
hier de categorylist.* er nog bij zetten zowel bij de calculate total query als ook bij de now grab a section of that query.

Dwarrel.....
- Wout
- Beheerder
- SAM-versie: 2019.3
- Database: MariaDB
- Windows: 11
- Contacteer:
Probeer dit eens.Dwarrel schreef:Misschien een rare vraag, maar waar kan ik de categoryid nummer vinden...????![]()
http://woutfm.nl/nieuw/repair.php
Wout, het is helemaal GOUD....Wout schreef:Probeer dit eens.Dwarrel schreef:Misschien een rare vraag, maar waar kan ik de categoryid nummer vinden...????![]()
http://woutfm.nl/nieuw/repair.php
Dwarrel....
En waar precies moet ik hem in de Calculate Total Query plaatsen, heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg steeds een error retour. De Regel ziet er nu als volgt uit:ojee66 schreef:aanpassen in je playlist waar categoryid = ?? het nummer van betreffende CAT is.Code: Selecteer alles
$db->open("SELECT songlist.* , categorylist.* FROM songlist, categorylist $where GROUP BY songid ORDER BY artist ASC, title ASC", $limit, $start); $row = $db->row();
$db->open("SELECT count(*) as cnt FROM songlist $where ");
Dwarrel....
Niet vergeten....er boven te plaatsen!!
Ik wilde net melden dat ik hem voor een gedeelte aan de gang heb gekregen met 1 maar.Evertje schreef:Niet vergeten....er boven te plaatsen!!Code: Selecteer alles
Ik heb nu cateroryid = 2 want daaronder staan alle engelse nummers in weer aparte mappen. In feite is 2 dus leeg maar in 3 staat A, 4=b 5=c enz enz enz.
Wanneer ik nu dus 2 geef als category zal hij niets tonen, wanneer ik 3 geef zie je alleen de A. Dit is dus niet de bedoeling. Hoe ik kan dus het de PHP duidelijk maken dat ik de categorieën 3 t/m 29 wil tonen (A tot Z en # voor artiesten beginnend met een nummer).
Dwarrel....
categoryid >= 3 AND categoryid <= 29
Heb je hier al eens gekeken?! Linkje
Het is niet zo dat ik het eerst niet probeer, maar deze antwoorden ben ik wel gewend van je. Wellicht moet je je eerst eens afvragen waarom iemand vragen stelt, misschien is er wel iets neer aan de hand. Dacht dat dit forum er was om vragen te stellen als je ergens niet uitkomt. Maar wees niet bevreest, begrijp nu ook waarom er op het forum weinig verkeer is met zulke antwoorden. Zal mijn vragen dan ook niet meer hier stellenEvertje schreef:Mag ik je tevens adviseren je een beetje meer te verdiepen in php/mysql?! Door het lezen van tut's en handleidingen, komt ten goede van je eigen tijd..Code: Selecteer alles
categoryid >= 3 AND categoryid <= 29
Heb je hier al eens gekeken?! Linkje
Bedankt voor het laatste antwoord.
Maar over die cursus die heb ik al gehad, kwam jou ook tegen weet je nog. Heb toen gelijk een foto van je gemaakt....

Dwarrel, zoals ik al zei, het was een advies om tijd te besparen.. Hoe meer je weet, hoe minder je loopt te kluttten!!
Maar helaas, je verdeed wederom je tijd..
Ik zal het 1 keer duidelijk maken. Iemand die een hersenbloeding heeft gehad en nu al zover is mag volgens mij best een vraag stellen als hij er niet meer uitkomt....Evertje schreef:Dwarrel, zoals ik al zei, het was een advies om tijd te besparen.. Hoe meer je weet, hoe minder je loopt te kluttten!!
Maar zoals ik al eerder heb gezegd, eerst nadenken dan antwoorden. Misschien leer jij hier iets van.
Ik ben blij dat je zo goed hersteld bent van een hersenbloeding,Dwarrel schreef:Ik zal het 1 keer duidelijk maken. Iemand die een hersenbloeding heeft gehad en nu al zover is mag volgens mij best een vraag stellen als hij er niet meer uitkomt....
Maar zoals ik al eerder heb gezegd, eerst nadenken dan antwoorden. Misschien leer jij hier iets van.
en dat meen ik want er zijn er genoeg die het niet na kunnen vertellen..
Aanvulling: Eerst nadenken, dan oplossingen proberen te zoeken (jeeigenkennisontwikkelen) ..indien nodig daarna pas om raad vragen op fora's!!
Feit blijft, wie het kleine niet leert, is het grote niet weert..
Jammer dat hier zo'n vreemde antwoorden worden gegeven.
Ik geef Dwarrel gelijk.
Want als je van alles probeert en dan een vraag stelt dan help je elkaar toch?
Meer respect voor elkaar.
Ik geef Dwarrel gelijk.
Want als je van alles probeert en dan een vraag stelt dan help je elkaar toch?
Meer respect voor elkaar.
- Kees
- Beheerder
- SAM-versie: 4.2.2.*
- Database: MySQL
- Contacteer:
Even weer een oud topic uit de stof halen.
Weet iemand hoe dit te realiseren is een nieuwste php versie van de SAM site. ?
Ik draai met 4 categorieën en wil hier 4 verschillende verzoek pagina''s van maken.
Weet iemand hoe dit te realiseren is een nieuwste php versie van de SAM site. ?
Ik draai met 4 categorieën en wil hier 4 verschillende verzoek pagina''s van maken.
- radioomega
- SAM-versie: 2025.3
- Contacteer:
Ja kees en de playlist.php is ook anders dan bij de oude verzie
de nieuw is anders gemaakt dan de oude andere broncode s enz
ik zit met samPHPweb voor php v8
de nieuw is anders gemaakt dan de oude andere broncode s enz
ik zit met samPHPweb voor php v8
- radioomega
- Contacteer:
hee kees
ik kan deze code nergens vinden
in playlist.php of in code.playlist.php in de nieuw samPHPweb
ik kan deze code nergens vinden
in playlist.php of in code.playlist.php in de nieuw samPHPweb
- radioomega
- Contacteer:
Oke kees ik heb ook 4 categorieën
in sam en op de hd ook
ik heb 60s 70s ook apart staan
kijk maar op me site en dan op verzoekjes klik dan op 60s 70s enz kliken
ik weet niet of je dat bedoel ????