Hallo,
Ik ben met de trial van Sam 4.7.3. bezig en heb daarin het volgende probleem.
Ik doe alles via de ES. Elke uur om
XX:57:55 laden leeg clockwheel
XX:58:00 een PAL script met leegmaken van que en vullen met nieuws en commercials
XX:30 laden nieuw clockwheel volgend uur
Alles werkt naar tevredenheid alleen wordt er om 1 of andere reden telkens de zelfde opdracht nog eens om XX:40:00 uitgevoerd. Deze is niet terug te vinden in de ES. ook via de Event-log wordt niets vermeld over laden van PAL-script of clockwheel. Terwijl dit is wel het geval bij de uur wissels. Verder zijn er ook geen PAL scripts actief. Het lijkt erop of dit is ontstaan door Sam af te sluiten en weer opnieuw op te starten.
Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen ?
Vreemd probleem met de event scheduler. *opgelost*
- Gerrit
- Moderator
- SAM-versie: 2018.7
- Database: MySQL
- Windows: 10
- Contacteer:
Re: Vreemd probleem met de event scheduler.
En wat is die opdracht die hij uitvoerd ??om 1 of andere reden telkens de zelfde opdracht nog eens om XX:40:00
Ik ben bang dat je die niet weg krijg met de Trial-versie !!
Gerrit.
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
en
Ik houd van kritiek, maar ik moet het er wel mee eens zijn.
en
Ik houd van kritiek, maar ik moet het er wel mee eens zijn.
Precies het zelfde.
quelist leegmaken en nieuws en commercials draaien.
Hij vult de gehele lijst van het PAL script achter elkaar, dus ik ga er van uit dat er ook eerst een leeg clockwheel geladen wordt.
Hier het script van zo'n uur wissel.
// uur 10:00
Queue.Clear;
Queue.AddFile('X:\Muziek\Jingles\Novum nieuws\headlines~0.mp3',ipbottom);
Queue.AddFile('X:\Muziek\Commercials\Vaste Tune\nieuws van de bunt~0.mp3',ipbottom);
Queue.AddFile('x:\Muziek\Commercials\Hoofd commercials\Night Of The DJs Takens 2010.mp3',ipbottom);
Queue.AddFile('X:\Muziek\Commercials\Hoofd commercials\moorelight~0.mp3',ipbottom);
Queue.AddFile('X:\Muziek\Commercials\Hoofd commercials\B en G Catering Commercial No 2~0.5.mp3',ipbottom);
Queue.AddFile('X:\Muziek\Gesorteerd\Jingle Actueel\Basis Pakket\Diverse\Another 60 Minutes Of Your Favorite Music~3.mp3',ipbottom);
Queue.AddFile('X:\Muziek\Gesorteerd\Jingle Actueel\Basis Pakket\Fast\80s 90s and more fast~6.mp3',ipbottom);
Ik kan ook geen optie vinden om met 1 commando in de ES een repeterende opdracht te geven dat het elke uur om xx:40:00 te moeten uitvoeren.
Mischien ligt het aan de MySQL database ?
quelist leegmaken en nieuws en commercials draaien.
Hij vult de gehele lijst van het PAL script achter elkaar, dus ik ga er van uit dat er ook eerst een leeg clockwheel geladen wordt.
Hier het script van zo'n uur wissel.
// uur 10:00
Queue.Clear;
Queue.AddFile('X:\Muziek\Jingles\Novum nieuws\headlines~0.mp3',ipbottom);
Queue.AddFile('X:\Muziek\Commercials\Vaste Tune\nieuws van de bunt~0.mp3',ipbottom);
Queue.AddFile('x:\Muziek\Commercials\Hoofd commercials\Night Of The DJs Takens 2010.mp3',ipbottom);
Queue.AddFile('X:\Muziek\Commercials\Hoofd commercials\moorelight~0.mp3',ipbottom);
Queue.AddFile('X:\Muziek\Commercials\Hoofd commercials\B en G Catering Commercial No 2~0.5.mp3',ipbottom);
Queue.AddFile('X:\Muziek\Gesorteerd\Jingle Actueel\Basis Pakket\Diverse\Another 60 Minutes Of Your Favorite Music~3.mp3',ipbottom);
Queue.AddFile('X:\Muziek\Gesorteerd\Jingle Actueel\Basis Pakket\Fast\80s 90s and more fast~6.mp3',ipbottom);
Ik kan ook geen optie vinden om met 1 commando in de ES een repeterende opdracht te geven dat het elke uur om xx:40:00 te moeten uitvoeren.
Mischien ligt het aan de MySQL database ?
Probleem opgelost !!!
Het probleem is ontstaan door op een 2e pc, voor backup en edit doeleinde, Sam te installeren. Beide pc's maken gebruik van dezelfde database. Echter Op het 2e systeem stond de tijd niet goed (liep ongeveer 40 minuten voor). Sam liep nog op de achtergrond van de 2e pc en maakte dus de uur wissels 40 minuten eerder. op dat moment wordt de queue list via MySQL ook aangepast op het 1e systeem. Waardoor er op de event-list van de 1e pc niets vermeld wordt.
In ieder geval bedankt voor je reactie Gerrit
Het probleem is ontstaan door op een 2e pc, voor backup en edit doeleinde, Sam te installeren. Beide pc's maken gebruik van dezelfde database. Echter Op het 2e systeem stond de tijd niet goed (liep ongeveer 40 minuten voor). Sam liep nog op de achtergrond van de 2e pc en maakte dus de uur wissels 40 minuten eerder. op dat moment wordt de queue list via MySQL ook aangepast op het 1e systeem. Waardoor er op de event-list van de 1e pc niets vermeld wordt.
In ieder geval bedankt voor je reactie Gerrit
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1805 Weergaves
-
Laatste bericht door Kees