Gisterenavond hadden we weer eens een onverwachte stroomuitval.
Beide radio-PC's startten daarna prima op en begonnen normaal weer te draaien.
Echter op de Fata Morgana PC stopte het opeens (na 2 gedraaide nummers...) en na onderzoek bleek de connection met de database opeens weg.
Ook MySQL Administrator kan niet meer inloggen op de database en ik krijg de melding:
"Could not connect to the specified instance. MySQL Error number 2013.
Lost connection to MySQL Server during query.
If you want to check... click the ping button."
Pingen gaat goed.
Stoppen/starten MySQL service gedaan, etc.
Overweeg een herinstall van MySQL maar ben ik dan de gehele database weer kwijt en moet ik alles weer opnieuw gaan opbouwen? Of bestaat er nog een andere optie om iets wat blijkbaar beschadigd is te herstellen?
MySQL database connection lost na stroomuitval
-
pergo
Re: MySQL database connection lost na stroomuitval
hi john,
probeer eens met gratis proggie navicat.
of je dan wel met de database kan connecten.
via dat proggie kan je ook database herstellen,
grt,
Hans
probeer eens met gratis proggie navicat.
of je dan wel met de database kan connecten.
via dat proggie kan je ook database herstellen,
grt,
Hans
-
FataMorgana
Ahum gratis... Als ik via Google zoek op Navicat kom ik erg veel betaalde sites tegen.pergo schreef:probeer eens met gratis proggie navicat.s
En de trial zou het niet volledig doen.
Maar ik zal later wel even neuzen op usenet.
-
FataMorgana
Zo... En nu ik de 30dagen evaluatie versie heb geinstalleerd en probeer contact te maken met mijn MySQL database zegt die±
`2013 Lost connection to MySQL server at ´reading inititial communicatian packet´, system error 0 `
Wat nu?
`2013 Lost connection to MySQL server at ´reading inititial communicatian packet´, system error 0 `
Wat nu?
-
pergo
wat ik zo kan vinden over deze error.
dat er een firewall probleem is.
dit vind ik over deze fout medeling
I have just had this problem and found it was my firewall. I use PCTools Firewall Plus and it wasn't allowing full access to MySQL. Once I changed that it was fine. Hope that helps.
grt,
Hans
dat er een firewall probleem is.
dit vind ik over deze fout medeling
I have just had this problem and found it was my firewall. I use PCTools Firewall Plus and it wasn't allowing full access to MySQL. Once I changed that it was fine. Hope that helps.
grt,
Hans
-
FataMorgana
Oh my God... Na de restart vanwege de stroomstoring bleek mijn virusscanner (AVG) een update te hebben doorgevoerd.
Onderdelen van die upgrade zagen er heel anders uit!
Ik heb daar het een en ander van uitgezet en tevens de Windows Firewall.
Daarna is de database weer normaal toegankelijk.
Ook voor SAM die nu weer vrolijk verder draait... :shame:
Helaas zal het van korte duur zijn als mijn websitehoster niet ingaat op mijn verzoek de sites te restoren na de hackersaanval van afgelopen vrijdagavond.
Dan heb ik namelijk geen sites meer en ga niet alles weer van de grond af aan opnieuw installeren.
Beetje samenloop van omstandigheden de laatste dagen maar ik ben toch een klein beetje blij dat dit probleem hier zo simpel opgelost bleek. Niks kapot alleen opeens een "muurtje" tussen de database en de rest van de wereld...
Onderdelen van die upgrade zagen er heel anders uit!
Ik heb daar het een en ander van uitgezet en tevens de Windows Firewall.
Daarna is de database weer normaal toegankelijk.
Ook voor SAM die nu weer vrolijk verder draait... :shame:
Helaas zal het van korte duur zijn als mijn websitehoster niet ingaat op mijn verzoek de sites te restoren na de hackersaanval van afgelopen vrijdagavond.
Dan heb ik namelijk geen sites meer en ga niet alles weer van de grond af aan opnieuw installeren.
Beetje samenloop van omstandigheden de laatste dagen maar ik ben toch een klein beetje blij dat dit probleem hier zo simpel opgelost bleek. Niks kapot alleen opeens een "muurtje" tussen de database en de rest van de wereld...
-
pergo
Hi John,
dat zag ik dat website gehackt was tong met injectienaald en een rare tekst.
en zie mijn post van van morgen dat er waarschijnlijk een firewall actief is geworden.
grt,
Hans
dat zag ik dat website gehackt was tong met injectienaald en een rare tekst.
en zie mijn post van van morgen dat er waarschijnlijk een firewall actief is geworden.
grt,
Hans
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht