Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het gebruiken van SAM Broadcaster voor een Music on Hold stream van mijn telefooncentrale.
Is het d.m.v. PAL mogelijk om na een xx aantal seconden een reclame boodschap te laten draaien?
Met vriendelijke groet,
Pascal Gordebeke
Automatisch afspelen jingles
Re: Automatisch afspelen jingles
De muziek die dan speelt moet tijdelijk op pauze gezet worden (of in ieder geval heel zacht) en na de reclame boodschap moet de muziek weer verder spelen.
Re: Automatisch afspelen jingles
Ik maak gebruik van eenzelfde methode om mijn uurmeldingen te doen.
Dus muziek draait gewoon, is het xx:00, dan gaat mijn PAL aan de slag.
Pakt het juiste uur mp3tje en zet die op AUX1 player.
Muziek gaat wat zachter, player start, en muziek gaat weer op 100%.
Je zal alleen even de lokatie hoeven aan passen en de tijd wanneer je het wilt gaan draaien.
Is dat iets voor je ?
Dus muziek draait gewoon, is het xx:00, dan gaat mijn PAL aan de slag.
Pakt het juiste uur mp3tje en zet die op AUX1 player.
Muziek gaat wat zachter, player start, en muziek gaat weer op 100%.
Je zal alleen even de lokatie hoeven aan passen en de tijd wanneer je het wilt gaan draaien.
Is dat iets voor je ?
Code: Selecteer alles
{**
* Play HourTime Liner on AUX1
* adapted script by drOhimself for SAM BroadCaster Forum
* v1 2011/06/19
* v2 2011/06/24
* v3 2011/06/26
* v4 2011/06/28
*}
PAL.LockExecution;
PAL.loop := true;
const LOCATION = 'G:\drO Radio\Jingles\tijd\';
var Player,Idle : TPlayer;
var JinglePlayer : TPlayer = Aux1;
var Song : TSongInfo;
var uur, oldpath : String ;
uur := FormatDateTime('hh', Now) ;
var volume, flag : Integer;
var path : String = '';
var time,hour,minute,second,millisecond : Integer;
PAL.UnLockExecution;
WriteLn('Komend uur: '+ IntToStr(uur+1));
While (Now >= T[uur+':59:48']) and (Now <= T[uur+':59:55']) do
BEGIN
PAL.LockExecution;
path := LOCATION + IntToStr(uur+1) + '.mp3';
// jingle exists, load it to Aux1 Player
Queue.AddFile(path, ipTop);
JinglePlayer.QueueSong(Queue.NextInQueue);
// Define max volume
PAL.UnLockExecution;
volume := 350;
// Set JinglePlayer to have the same max volume
JinglePlayer.Volume := volume;
PAL.WaitForTime(T['xx:59:56']);
// reduce Volume for the time the Jingle Overlay plays
DeckA.Volume := volume div 2;
DeckB.Volume := volume div 2;
JinglePlayer.Play;
// Reset the volume to normal level once jingle is finished
volume := 256;
DeckA.Volume := volume;
DeckB.Volume := volume;
oldpath := (path);
WriteLn('Path : '+ oldpath );
END;
- Wout
- Beheerder
- Berichten: 3501
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 14:17
- SAM-versie: 2019.3
- Database: MariaDB
- Windows: 11
- Locatie: West-Brabant
- Contacteer:
Re: Automatisch afspelen jingles
Elke 15 seconden een reclame-boodschap over de muziek die automatisch zachter wordt gezet
en na de boodschap gaat de muziek weer terug in oorspronkelijk stand.
en na de boodschap gaat de muziek weer terug in oorspronkelijk stand.
Code: Selecteer alles
{ Speelt elke 15 seconden een reclame-boodschap over de muziek heen,
waarbij de muziek zachter wordt gezet }
PAL.Loop := True ;
// Daar waar je reclame-boodschap.mp3 staat
const reclame = 'c:\reclame.mp3' ;
var V : Integer ;
//wacht voor 15 seconden
PAL.WaitForTime('+00:00:15') ;
// Speed some things up
PAL.LockExecution ;
// De volume van de actieve player wordt bekeken
V := activeplayer.volume ;
// plaats de reclame-boodschap.mp3 in bovenaan de queue
Queue.AddFile(reclame, ipTop) ;
// Aux1 pak de bovenstaande nummer in de queue
Aux1.QueueSong(Queue.NextInQueue) ;
// Speelt reclame boodschap af
Aux1.Play ;
//halvering van volume van de spelende player (niet de Aux1), div is delen en afronden op een heel getal
activeplayer.volume := ( V div 2 ) ;
// Slow some things down
PAL.UnLockExecution ;
// Blijft herhalen totdat de Aux1 is uitgespeeld met de reclame-boodschap
repeat until Aux1.getsonginfo() = nil ;
// De spelende player wordt weer terug gezet in de oorspronkeleijke volume
activeplayer.volume := V ;
// script by drOhimself & Wout for SAM BroadCaster Forum
Re: Automatisch afspelen jingles
Bedankt voor dit script, is er ook een manier om de muziek die speelt tijdelijk op pauze te zetten of volume heel laag en na de reclame boodschap weer verder?Wout schreef:Elke 15 seconden een reclame-boodschap over de muziek die automatisch zachter wordt gezet
en na de boodschap gaat de muziek weer terug in oorspronkelijk stand.
Code: Selecteer alles
{ Speelt elke 15 seconden een reclame-boodschap over de muziek heen, waarbij de muziek zachter wordt gezet } PAL.Loop := True ; // Daar waar je reclame-boodschap.mp3 staat const reclame = 'c:\reclame.mp3' ; var V : Integer ; //wacht voor 15 seconden PAL.WaitForTime('+00:00:15') ; // Speed some things up PAL.LockExecution ; // De volume van de actieve player wordt bekeken V := activeplayer.volume ; // plaats de reclame-boodschap.mp3 in bovenaan de queue Queue.AddFile(reclame, ipTop) ; // Aux1 pak de bovenstaande nummer in de queue Aux1.QueueSong(Queue.NextInQueue) ; // Speelt reclame boodschap af Aux1.Play ; //halvering van volume van de spelende player (niet de Aux1), div is delen en afronden op een heel getal activeplayer.volume := ( V div 2 ) ; // Slow some things down PAL.UnLockExecution ; // Blijft herhalen totdat de Aux1 is uitgespeeld met de reclame-boodschap repeat until Aux1.getsonginfo() = nil ; // De spelende player wordt weer terug gezet in de oorspronkeleijke volume activeplayer.volume := V ; // script by drOhimself & Wout for SAM BroadCaster Forum
En hoe kan ik het beste doen als ik meerdere reclame boodschappen heb die random afgespeeld moeten worden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht