Hulp bij clockweel
Hulp bij clockweel
Al jaren draai ik met Raduga maar naar 5 jaar dan krijg je wel dat de playlist een monotoon geluid krijgt, dit omdat je vaak dezelfde muziek kiest
Nu ben ik aan het experimenteren ben met Sam 4.2.2 en wat een tof programma
Ik heb mijn muziek ingedeeld in de volgende mappen.
1. Classic Rock
2. NL Overige
3. NL Pop
4. NL Populair
5. Pop Music
6. Pop Overige
7. Top 40
8. Jingles
Reclame
Nu is de bedoeling dat hij start met 4 , 2 , 3 , 8 , 1, 4 , 2 , 3 , 8 , 5 , 4 , 2 , 3 , 8 , 7 , 4 , 2 , 3 , 8 , 6 dat is de volgorde en dan start hij weer vooraan.
Op het hele uur en het halve uur krijgen we reclame.
Nu weet ik totaal niet hoe ik dit voor elkaar krijg terwijl dat wel mogelijk is wie kan mij helpen en vertellen hoe ik dit instel
:finga:
1. Classic Rock
2. NL Overige
3. NL Pop
4. NL Populair
5. Pop Music
6. Pop Overige
7. Top 40
8. Jingles
Reclame
Nu is de bedoeling dat hij start met 4 , 2 , 3 , 8 , 1, 4 , 2 , 3 , 8 , 5 , 4 , 2 , 3 , 8 , 7 , 4 , 2 , 3 , 8 , 6 dat is de volgorde en dan start hij weer vooraan.
Nu weet ik totaal niet hoe ik dit voor elkaar krijg terwijl dat wel mogelijk is wie kan mij helpen en vertellen hoe ik dit instel
- cyberneticorganism
- VIP
- SAM-versie: 2014.7
- Database: MySQL
- Windows: 10
- Contacteer:
Re: Hulp bij clockweel
Allereerst welkom hier!
Het antwoord op je 1e vraag kan je hier vinden: http://www.broadcasterforum.nl/viewforum.php?f=182
Er staan een aantal presentaties op met uitleg over verschillende onderdelen van SAM, en het antwoord op je 1e vraag kan je vinden bij "Clockwheels en de Event Schedular". Je dient namelijk een clockwheel te maken met daarin jou categorieen muziek in de volgorde die jij wilt.
Vaak zijn er in SAM meerdere mogelijkheden om iets voor elkaar te krijgen. Jou 1e vraag is namelijk ook mogelijk met behulp van een PAL weekscript wat ook ergens op het forum is terug te vinden. Dit is iets ingewikkelder, en voor een "beginner" kan je misschien beter eerst beginnen met een clockwheel.
Over reclames inplannen kan je hier wat vinden http://www.broadcasterforum.nl/viewtopi ... 144&t=1688
Hier wordt er elke keer een .m3u playlist ingeladen met de reclames. Deze zal je dan wel de hand in orde moeten maken. Een andere optie is om met de Event Scheduler de m3u's in te laden op vaste tijden. Alleen dan zou jij 48 entry's krijgen in je Event Scheduler, aangezien je per dag 48 reclameblokken hebt. Dus het is de vraag of dat wel zo handig is. Ik denk dat je dan beter kan gaan werken met een PAL script, zoals aangegeven in de link hierboven.
Mocht je er nog niet uitkomen, dan horen we dat hier weer

Het antwoord op je 1e vraag kan je hier vinden: http://www.broadcasterforum.nl/viewforum.php?f=182
Er staan een aantal presentaties op met uitleg over verschillende onderdelen van SAM, en het antwoord op je 1e vraag kan je vinden bij "Clockwheels en de Event Schedular". Je dient namelijk een clockwheel te maken met daarin jou categorieen muziek in de volgorde die jij wilt.
Vaak zijn er in SAM meerdere mogelijkheden om iets voor elkaar te krijgen. Jou 1e vraag is namelijk ook mogelijk met behulp van een PAL weekscript wat ook ergens op het forum is terug te vinden. Dit is iets ingewikkelder, en voor een "beginner" kan je misschien beter eerst beginnen met een clockwheel.
Over reclames inplannen kan je hier wat vinden http://www.broadcasterforum.nl/viewtopi ... 144&t=1688
Hier wordt er elke keer een .m3u playlist ingeladen met de reclames. Deze zal je dan wel de hand in orde moeten maken. Een andere optie is om met de Event Scheduler de m3u's in te laden op vaste tijden. Alleen dan zou jij 48 entry's krijgen in je Event Scheduler, aangezien je per dag 48 reclameblokken hebt. Dus het is de vraag of dat wel zo handig is. Ik denk dat je dan beter kan gaan werken met een PAL script, zoals aangegeven in de link hierboven.
Mocht je er nog niet uitkomen, dan horen we dat hier weer

Ik heb het door gelezen en heb nu een aangemaakt maar hoe krijg ik dan dat hij weer boven aan begint
Cat['Classic Rock'].QueueBottom(smWeighted, EnforceRules);
Cat['NL Overige'].QueueBottom(smWeighted, EnforceRules);
Cat['Pop Music'].QueueBottom(smWeighted, EnforceRules);
Cat['NL Populair'].QueueBottom(smWeighted, EnforceRules);
Cat['Pop Overige'].QueueBottom(smWeighted, EnforceRules);
Cat['NL Pop'].QueueBottom(smWeighted, EnforceRules);
Cat['Top 40'].QueueBottom(smWeighted, EnforceRules);
Hier tussen komen nog de jingles maar dan moet hij dit wel blijven herhalen maar hoe doe je dat?????
Cat['Classic Rock'].QueueBottom(smWeighted, EnforceRules);
Cat['NL Overige'].QueueBottom(smWeighted, EnforceRules);
Cat['Pop Music'].QueueBottom(smWeighted, EnforceRules);
Cat['Pop Overige'].QueueBottom(smWeighted, EnforceRules);
Cat['NL Pop'].QueueBottom(smWeighted, EnforceRules);
Cat['Top 40'].QueueBottom(smWeighted, EnforceRules);
Hier tussen komen nog de jingles maar dan moet hij dit wel blijven herhalen maar hoe doe je dat?????
- cyberneticorganism
- VIP
- Contacteer:
Dit doet SAM zelf (hij "loopt" automatisch je clockwheel), en hij kiest tevens zelf elke keer een plaat uit de categorie. Ik zie aan smWeighted dat jij met gewicht wil gaan werken. Volgens mij moet je dan handmatig aan elke plaat een gewicht gaan koppelen, zodat een nummer met een hoger gewicht vaker wordt gedraaid als een plaat met een lager gewicht.
Ik heb het momenteel zo draaien: smLRP, EnforceRules. Bij smLRP pakt SAM automatisch elke keer de plaat die het oudst is qua draaidatum. Dus de plaat die al het langst niet meer voorbij is gekomen. Elke keer dat SAM een nummer heeft gedraaid wordt de weight balance verhoogt, en zo kan SAM zien welke plaat recentelijk is gedraaid...en welk nummer al heel lang niet meer voorbij is gekomen bijvoorbeeld.
Er is dus een verschil tussen weight balance, en het weight wat je in je clockwheel gebruikt.
Ik heb het momenteel zo draaien: smLRP, EnforceRules. Bij smLRP pakt SAM automatisch elke keer de plaat die het oudst is qua draaidatum. Dus de plaat die al het langst niet meer voorbij is gekomen. Elke keer dat SAM een nummer heeft gedraaid wordt de weight balance verhoogt, en zo kan SAM zien welke plaat recentelijk is gedraaid...en welk nummer al heel lang niet meer voorbij is gekomen bijvoorbeeld.
Er is dus een verschil tussen weight balance, en het weight wat je in je clockwheel gebruikt.
libregts65 schreef:Al jaren draai ik met Raduga maar naar 5 jaar dan krijg je wel dat de playlist een monotoon geluid krijgt, dit omdat je vaak dezelfde muziek kiest
1. Classic Rock
2. NL Overige
3. NL Pop
4. NL Populair
5. Pop Music
6. Pop Overige
7. Top 40
8. Jingles
Reclame
Hier is de playlist die je in je clockwheel dient te zetten (zie ook bijlage)
Code: Selecteer alles
// =====================================
// Clockwheel playlist voor Libregts65
// =====================================
Cat['NL Populair'].QueueBottom(smLRP, EnforceRules);
Cat['NL Overigel'].QueueBottom(smLRP, EnforceRules);
Cat['NL Pop'].QueueBottom(smLRP, EnforceRules);
Cat['Jingles [all]'].QueueBottom(smLRP, NoRules);
Cat['Classic Rockl'].QueueBottom(smLRP, EnforceRules);
Cat['NL Overige'].QueueBottom(smLRP, EnforceRules);
Cat['Pop Music'].QueueBottom(smLRP, EnforceRules);
Cat['Top 40'].QueueBottom(smLRP, EnforceRules);
Cat['Pop Overige'].QueueBottom(smLRP, EnforceRules);
voor al uw muziek in te steken.
Daarna ga je naar het "playlist" scherm en je maakt daar ook mappen aan waarbij je dan die directory's inlaadt.
In je clockwheel kan je bovenstaande code plaatsen.
Niet vergeten om bij "jingles [all] (in het playlist scherm) al je jingles te zetten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- peellandfm
- Moderator
- SAM-versie: 4.9.1.*
- Contacteer:
???? Waar is dat goed voor??skeleton schreef: Maak vooreerst mappen aan op je harde schijf met exact deze benaming
Het kan best zo zijn dat je een bepaald mp3tje op de harde schijf in de map F:\top\1974 hebt staan terwijl het SAM bijvoorbeeld in de cat NL-populair staat.
Het is dan inderdaad wel wat meer werk in SAM, maar niet op je schijf!
Gooi jij maar alle MP3's in 1 mappeellandfm schreef:???? Waar is dat goed voor??skeleton schreef: Maak vooreerst mappen aan op je harde schijf met exact deze benaming
Het kan best zo zijn dat je een bepaald mp3tje op de harde schijf in de map F:\top\1974 hebt staan terwijl het SAM bijvoorbeeld in de cat NL-populair staat.
Het is dan inderdaad wel wat meer werk in SAM, maar niet op je schijf!

ik hou het liever netjes ge-ordend. Alles zit bij mij in de correcte mappen zodat het later geen warboel wordt

- Kees
- Beheerder
- SAM-versie: 4.2.2.*
- Windows: 11
- Contacteer:
Ja..en ik moet eerlijk bekennen ...ik doe het op dezelfde manier als Skeleton.
Al jaren eigenlijk ...vandaar dat het ook zo staat vermeld in de uitleg over SAM.
Al jaren eigenlijk ...vandaar dat het ook zo staat vermeld in de uitleg over SAM.
- cyberneticorganism
- VIP
- Contacteer:
Ik vind het eigenlijk ook wel prettig geordend, moet binnenkort weer eens wat wijzigen als ik genoeg nummers van 2009 heb. Of een categorie 2009 erbij, of een 2008 - 2009. En dan alle platen van 2008 uit me categorie "Nieuwe Hits" weer naar de map 2008, of 2008 - 2009 verplaatsen. Jaja... :rolleyes:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1505 Weergaves
-
Laatste bericht door Kees
-
-