Van Firebird naar Mysql .... hoe in godsnaam .....

MySQL, FireBird, MSSQL, etc..
Plaats reactie
skeleton

Van Firebird naar Mysql .... hoe in godsnaam .....

Ongelezen bericht door skeleton »

Ik werk al meer dan een jaar met SAM in combinatie met Firebird.
Nu wil ik graag overschakelen naar MySQL, maar ik vermoed is het omvormen van
sam niet zo makkelijk hiermee.

Wat wil ik doen ?
Ik ga op een andere pc , sam opnieuw installeren, maar deze keer met MySQL.
Ik wil uiteraard mijn PAL scripts, events , mijn muziek database en heel de rimram overnemen van mijn "oude" pc naar mijn nieuwe pc.
Probleem is dat op de "oude" pc sam draaide met Firebird en niet met MySQL :(

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen ? Ik heb echt geen zin om al mijn events (een 25-tal) en al mijn PAL scripts en muziek database opnieuw vanaf 0 in te geven.
Wout
Beheerder
SAM-versie: 2019.3
Database: MariaDB
Windows: 11
Contacteer:

Re: Van Firebird naar Mysql .... hoe in godsnaam .....

Ongelezen bericht door Wout »

PAL is geen probleem, evenals Clockwheel-bestanden.
Dat zijn losse bestanden die je kan overnemen 1 op 1.
Je kan ook je config/xml bestand overnemen, alleen daarin FireBird veranderen in MySQL.

Der zijn wel programma`s die de database kunnen omzetten in een andere database.
http://www.spectralcore.com/fullconvert/
Of Firebird een CSV-bestand laten maken en via MySql de CSV laten importen.

Maar dan moet je muziek wel op dezelfde schrijf-letter (b.v. E:\) staan als bij de oude computer.
Anders heeft het geen zin om het te doen.

Owh en nog 1 ding, back-up, back-up en back-up eerst voordat je begint. :-D
Afbeelding
Bimmer

Re: Van Firebird naar Mysql .... hoe in godsnaam .....

Ongelezen bericht door Bimmer »

Ik denk dat dit het meeste recente topic is voor het omzetten van een Firebird db naar een MYsql...

Even een korte inleiding: Bij aanvang gekozen voor Firebird (mysql gaf foutmeldingen en fb installeerde vlot). Inmiddels na enkele dagen, waarvan vele op het forum, heb ik SAM helemaal werkend naar mijn zin, ik heb een zelfgehoste stream (welke naar mijn idee best netjes klink met behulp van de dsp plugins), draai de webserver en kan zelfs requests aan. Dit allemaal dankzij de geweldige pdf pagina's! Zelfs een leek als ik heb het voor elkaar gekregen.

Maar... nu zou ik graag met php willen werken en dat gaat dus niet in combinatie met Firebird :( . Wellicht dat iemand mij stap voor stap zou kunnen beschrijven welke handelingen te verrichten om de overstap te maken. Het liefst behoud ik de huidig geïnstalleerde SAM en zou ik alleen de Database willen switchen. is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties!

Edit: Inmiddels heb ik MySQL draaien :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht