Behringer C-1U
Behringer C-1U
Wijs me erop en ik zal me schamen maar ik kan in het forum niets vinden van mensen die genoemde microfoon gebruiken.
Eigenlijk onder invloed van mijn dochter die een (niet te dure) oplossing zocht om voice-editting te doen voor haar YouTube films, kwam ik terecht op:
http://www.behringer.com/en/Products/C-1U.aspx
Heb er aardige recenties van gelezen.
Hoewel het natuurlijk altijd veel beter kan maar even kostentechnisch gezien.
Toen kwam bij mij het idee om deze ook aan te schaffen om er met Fata Morgana live mee te kunnen draaien.
Hierbij ga ik ervan uit dat ik deze micro simpelweg in de radio-PC plug, Windows ziet hem en vervolgens SAM ook.
En dat ik dan simpelweg via de SAM interface deze bij Voice FX kan regelen.
Begrijp me goed... IK heb nog nooit live gedraaid met SAM, in al die jaren alleen nonstop dus voor mij is dit nieuw.
Maar volgens mij zou dit moeten werken en als ik netjes uitluister via de SAM-PC mezelf ook direct moeten horen.
De microfoon moet nog binnenkomen, ik verwacht dinsdag, en dan ga ik er wel eens een beetje mee stoeien.
Maar ben benieuwd naar eerdere ervaringen en meningen over deze microfoon.
Eigenlijk onder invloed van mijn dochter die een (niet te dure) oplossing zocht om voice-editting te doen voor haar YouTube films, kwam ik terecht op:
http://www.behringer.com/en/Products/C-1U.aspx
Heb er aardige recenties van gelezen.
Hoewel het natuurlijk altijd veel beter kan maar even kostentechnisch gezien.
Toen kwam bij mij het idee om deze ook aan te schaffen om er met Fata Morgana live mee te kunnen draaien.
Hierbij ga ik ervan uit dat ik deze micro simpelweg in de radio-PC plug, Windows ziet hem en vervolgens SAM ook.
En dat ik dan simpelweg via de SAM interface deze bij Voice FX kan regelen.
Begrijp me goed... IK heb nog nooit live gedraaid met SAM, in al die jaren alleen nonstop dus voor mij is dit nieuw.
Maar volgens mij zou dit moeten werken en als ik netjes uitluister via de SAM-PC mezelf ook direct moeten horen.
De microfoon moet nog binnenkomen, ik verwacht dinsdag, en dan ga ik er wel eens een beetje mee stoeien.
Maar ben benieuwd naar eerdere ervaringen en meningen over deze microfoon.
- peellandfm
- Moderator
- SAM-versie: 4.9.1.*
- Database: MySQL
- Windows: 10
- Contacteer:
Re: Behringer C-1U
Helaas John zelf geen ervaring mee.
Heb er wel eens ooit iemand mee zien draaien, ik hoorde toen met inschakelen van de microfoon wel telkens een tik (klik) in het geluid.
Zou ook een afstelling kunnen zijn.
Heb er wel eens ooit iemand mee zien draaien, ik hoorde toen met inschakelen van de microfoon wel telkens een tik (klik) in het geluid.
Zou ook een afstelling kunnen zijn.
- Gerrie K
- VIP
- SAM-versie: 2022.6
- Contacteer:
Sorry John,
Ook hier geen ervaring met deze microfoon, wel met de B1 en de B1 Pro.....
Ook hier geen ervaring met deze microfoon, wel met de B1 en de B1 Pro.....
Wilde paar dagen geleden foto's plaatsen die ik al wat had verkleind om mijn huidige opstelling te laten zien.
Helaas waren ze nog steeds te groot dus ik zag ervan af.
Op mijn eigen forum zijn ze wel zichtbaar:
Fata Morgana Forum
De eerste korte test van ongeveer 10 minuten is dus goed gegaan!
Kan netjes de microfoon inschuiven en er zijn geen klikken.
Moest even experimenteren met de AGC maar dat gaf alleen maar veel ruis...
Kaal is tot heden het best maar moet de volume van de microfoon dan wel maximaal zetten anders is het veel te zacht.
Ik kom er later nog eens op terug als ik wat langer ga testen.
Misschien kunnen dan mensen luisteren en oordelen.
Helaas waren ze nog steeds te groot dus ik zag ervan af.
Op mijn eigen forum zijn ze wel zichtbaar:
Fata Morgana Forum
De eerste korte test van ongeveer 10 minuten is dus goed gegaan!
Kan netjes de microfoon inschuiven en er zijn geen klikken.
Moest even experimenteren met de AGC maar dat gaf alleen maar veel ruis...
Kaal is tot heden het best maar moet de volume van de microfoon dan wel maximaal zetten anders is het veel te zacht.
Ik kom er later nog eens op terug als ik wat langer ga testen.
Misschien kunnen dan mensen luisteren en oordelen.

Vermoedelijk ga ik in dit topic nu iets heel fouts doen want is er elders al vaker over geschreven...
Maar ik snap het nog steeds niet.
Er wordt veel geschreven over vertraging bij het jezelf uitluisteren maar dan slaat dat meestal op het uitluisteren van de stream. Daar zit 30 seconden tot zelfs 90 seconden vertraging op!
Maar ik luister gewoon uit direct op de SAM-pc en het SAM-geluid.
Toch geeft de microfoon daar ook enige vertraging, zodat ik pakweg 1 seconde later mezelf hoor.
Dat is best irritant omdat je jezelf eigenlijk hoort napraten, hoe kort ook!
Is daar nog iets aan te doen?
Maar ik snap het nog steeds niet.
Er wordt veel geschreven over vertraging bij het jezelf uitluisteren maar dan slaat dat meestal op het uitluisteren van de stream. Daar zit 30 seconden tot zelfs 90 seconden vertraging op!
Maar ik luister gewoon uit direct op de SAM-pc en het SAM-geluid.
Toch geeft de microfoon daar ook enige vertraging, zodat ik pakweg 1 seconde later mezelf hoor.
Dat is best irritant omdat je jezelf eigenlijk hoort napraten, hoe kort ook!
Is daar nog iets aan te doen?
Hallo,
Ik heb deze microfoon ook, ga naar je voice fx instellingen en kies mixer, zo hoor je je eigen gelijk terug op de pc.
Greettzz
Ik heb deze microfoon ook, ga naar je voice fx instellingen en kies mixer, zo hoor je je eigen gelijk terug op de pc.
Greettzz
Hallo,
Greettzz
Greettzz
Dubbelpost? 
Hij staat op mixer.
Gisteren heb ik overigens heel even live getest. Het blijft wat irritant en ik ga er eigenlijk wat langzamer door praten.
Maar als je even bezig bent dan went het wel.

Hij staat op mixer.
Gisteren heb ik overigens heel even live getest. Het blijft wat irritant en ik ga er eigenlijk wat langzamer door praten.
Maar als je even bezig bent dan went het wel.
Sorry voor dubbelpost..
Ik werk ook zo het werkt inderdaad vervelend , maar zoals je zegt als je het gewend bent praat het lekker.
Gr.
Stan

Ik werk ook zo het werkt inderdaad vervelend , maar zoals je zegt als je het gewend bent praat het lekker.
Gr.
Stan
Gaat echt wel zwaar wennen worden...
Gisterenavond weer eens live geprobeerd, een uurtje of zo.
Van dit forum was alleen Peelland die het heeft gehoord en me mooi commentaar gaf via FaceBook.
Valt toch tegen die vertraging en ik ga er simpelweg langzamer door praten...
Een FB vriend die ook luisterde dacht dat ik dronken was...
W a n t d e w o o r d e n k w a m en e r z o l a n g z a a m u i t ......
Dat is het effect als je jezelf eigenlijk na zit te praten...
Misschien kan ik nog beter helemaal niet uitluisteren...
Ik heb het even zonder gedaan en toen klonk het volgens Ruud een stuk beter...
Jammer dat hier geen oplossing voor is.
Ik ga er echter geen andere hardware voor aanschaffen; deze microfoon klinkt op zich perfect en hier wil ik het voorlopig mee doen.
Gisterenavond weer eens live geprobeerd, een uurtje of zo.
Van dit forum was alleen Peelland die het heeft gehoord en me mooi commentaar gaf via FaceBook.
Valt toch tegen die vertraging en ik ga er simpelweg langzamer door praten...
Een FB vriend die ook luisterde dacht dat ik dronken was...
W a n t d e w o o r d e n k w a m en e r z o l a n g z a a m u i t ......
Dat is het effect als je jezelf eigenlijk na zit te praten...
Misschien kan ik nog beter helemaal niet uitluisteren...
Ik heb het even zonder gedaan en toen klonk het volgens Ruud een stuk beter...
Jammer dat hier geen oplossing voor is.
Ik ga er echter geen andere hardware voor aanschaffen; deze microfoon klinkt op zich perfect en hier wil ik het voorlopig mee doen.
Gisterenavond voor het eerst een hele avond live gedraaid, van 21.00 tot ruim 24.00 uur.
En het viel niet tegen!
Hoewel het uitsluitend werken met de computer voor een dj die schuiven gewend is, voorafluistering, etc. niet echt routine is voor mij, was ik niet ontevreden.
Zolang ik het volume niet al te hard zet, stoort de echo in mijn oren het praten niet.
En volgens Peelland die even heeft geluisterd (Ruud nogmaals dank!) klonk het verder ook gewoon normaal.
Ik ga nog even geen vast programma inplannen want ik kan dat nog niet garanderen wegens de thuissituatie.
Maar wat betreft de techniek... Simpele PC, SAM en de Behringer C-1U... Simpel maar geweldig!
Een aanrader voor mensen die weinig geld en ruimte hebben maar toch live radio willen gaan maken!
En het viel niet tegen!
Hoewel het uitsluitend werken met de computer voor een dj die schuiven gewend is, voorafluistering, etc. niet echt routine is voor mij, was ik niet ontevreden.
Zolang ik het volume niet al te hard zet, stoort de echo in mijn oren het praten niet.
En volgens Peelland die even heeft geluisterd (Ruud nogmaals dank!) klonk het verder ook gewoon normaal.
Ik ga nog even geen vast programma inplannen want ik kan dat nog niet garanderen wegens de thuissituatie.
Maar wat betreft de techniek... Simpele PC, SAM en de Behringer C-1U... Simpel maar geweldig!
Een aanrader voor mensen die weinig geld en ruimte hebben maar toch live radio willen gaan maken!
- peellandfm
- Moderator
- SAM-versie: 4.9.1.*
- Contacteer:
Absoluut John.
De microfoon klinkt gewoon goed.
Even de meest optimale instellingen vinden, en gaan
De microfoon klinkt gewoon goed.
Even de meest optimale instellingen vinden, en gaan

Gisteren kreeg ik via een andere collega radiomaker nog een optie om de uitluistering te veranderen:
Want ik hoor mezelf helemaal niet meer als ik switch naar "Encoder (Record to pipeline...")
De Voice komt wel over op de radio.
Hangt het echt en alleen af van de geluidskaart of ik dit kan doen of zie ik het verkeerd?
Maar ik lijk geen monitor te hebben op mijn build-in Realtek HD geluidskaart.Even tussendoor, wat die technische kant met die microfoon betreft ; je kan dat volkomen uitschakelen en gewoon luisteren via de monitor van je geluidskaart bijvoorbeeld (in mijn geval gaat dat toch zo met de edirol usb ua-25ex audiocapture).
- Ik zet dus die monitor aan (zo hoor ik mezelf praten zoals het hoort door de koptelefoon)
- Ga daarna naar de configuratie van de Voice FX ; en stel de Voice FX destination in op "Encoder (Record to pipeline, skip output)" ; bijkomende instellingen aldaar bij mij zijn "automatically fade music 67 %" ; Record driver = DirectSoundRecorder ; Record Soundcard Device = IN (2-UA-25EX) ; buffer latency 150 ms ; music fade in 1 sec.
Daar werk ik al een jaar zo mee en t'werkt goed - verder moest ik tevens voor mijn eigen apparatuur de "Somewhat Mono"-module installeren en inschakelen voor de Voice FX, zodat ik over linker- rechterkanaal even goed te horen ben. k'Heb inmiddels wel 2 microfoons voor beide kanalen, maar natuurlijk is 1 microfoon ruim voldoende om door te praten.
(Indien je geen monitor hebt, is het mijns inziens nog steeds beter om jezelf helemaal niet te horen napraten en kan je dit gewoon zonder "monitor" zo toepassen).
Want ik hoor mezelf helemaal niet meer als ik switch naar "Encoder (Record to pipeline...")
De Voice komt wel over op de radio.
Hangt het echt en alleen af van de geluidskaart of ik dit kan doen of zie ik het verkeerd?
Ik zag het weer verkeerd.FataMorgana schreef:..of zie ik het verkeerd?
Die collega heeft met die edirol een 2e externe geluidskaart waar zijn microfoons op zitten.
Die kan je wel apart monitoren en dan hoor je het microfoongeluid wel direct zonder vertraging.
Zoiets is al eerder hier geopperd meen ik.
Maar aangezien ik (nog) niet ga beginnen aan een 2e geluidskaart, blijf ik dus met het bekende probleem zitten.
Nou ja, na 2 try-outs heb ik toch wel gemerkt dat ik er aardig aan begin te wennen dus ik vind het even prima.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3712 Weergaves
-
Laatste bericht door Gerrit