Leuke PAL!
Re: Leuke PAL!
zal ik straks ff proberen zodra de dj klaar is die nu draait
edit
net getest,
PAL.LockExecution; & PAL.UnLockExecution uitgezet dmv //
heeft niet het gewenste effect,(herhaalt nog steeds een eerdere versie gesproken tekst)
edit
net getest,
PAL.LockExecution; & PAL.UnLockExecution uitgezet dmv //
heeft niet het gewenste effect,(herhaalt nog steeds een eerdere versie gesproken tekst)
Re: Leuke PAL!
Eeerst wilde hij het mp3 bestandje niet vervangen
nu vervangt hij hem wel maar....
Werkt de play knop niet mee van aux2,
hij geeft wel commando play maaraux2 gaat dan op pauze staan.
zonder die regel ''DeleteFile(map);'' speelt hij hem wel af maar dan oude mp3 en niet de nieuwe, met die regel wordt de mp3 wel vervangen maar niet gespeelt.
ik weet het ff niet meer wat er fout kan zijn.
nu vervangt hij hem wel maar....
Werkt de play knop niet mee van aux2,
hij geeft wel commando play maaraux2 gaat dan op pauze staan.
Code: Selecteer alles
PAL.Loop := True;
WriteLn('Nieuw nummer gestart');
PAL.LockExecution;
var verzoek, song : TSongInfo;
var map, almost, ready : string ;
Song := TSongInfo.Create;
WriteLn('Controleren of het een verzoekje is');
if ((ActivePlayer.GetSongInfo['requestID']) = 0) then WriteLn('Nummer is geen verzoekje');
if ((ActivePlayer.GetSongInfo['requestID']) > 0) then
Begin
WriteLn('Nummer is verzoekje');
var reqInfo : TDataSet = Query('SELECT name, msg FROM requestlist WHERE id = ' +
ActivePlayer.GetSongInfo['requestID'], [], true);
var Requested_by : String = reqInfo['name'];
var Dedication_Message : String = reqInfo['msg'];
reqInfo.Free;
If (Requested_by = '') then Requested_by := 'Anonymous';
If (Dedication_Message = '') then Dedication_Message := 'Nothing...';
If ((Requested_by = 'Anonymous') and (Dedication_Message = 'Nothing...')) then
Begin
WriteLn('Verzoekje');
WriteLn(Requested_by);
WriteLn(Dedication_Message);
Song['artist'] := ActivePlayer.GetSongInfo['artist'] + ' - ' +
ActivePlayer.GetSongInfo['title'];
Song['title'] := '~Verzoekje~';
Encoders.SongChange(Song);
End
else
Begin
WriteLn('Verzoekje met tekst');
WriteLn(Requested_by);
WriteLn(Dedication_Message);
Song['artist'] := ActivePlayer.GetSongInfo['artist'] + ' - ' +
ActivePlayer.GetSongInfo['title'];
Song['title'] := 'Aangevraagd door ' + Requested_by + ' : Voor wie ? : ' +
Dedication_Message + ' !';
Encoders.SongChange(Song);
Song := ActivePlayer.GetSongInfo;
map := 'g:\PAL script\lol\test\nu.mp3' ;
DeleteFile(map); //deze regel zorgt ervoor dat mp3 gewist wordt.
verzoek := CAT['nu'].ChooseSong(smRandom, NoRules) ;
almost := 'Aangevraagd door ' + Requested_by + ' Voor ' + Dedication_Message ;
ready := URLEncode(almost) ;
WebToFile(map,'http://translate.google.com/translate_tts?tl=nl&q='+ready) ;
WriteLn(almost);
WriteLn(ready);
Aux2.QueueSong(verzoek);
Aux2.Play;
End;
End;
PAL.UnlockExecution;
WriteLn('Klaar');
Song.Free;
WriteLn('Wachten tot het volgende nummer draait');
PAL.WaitForPlayCount(1);
ik weet het ff niet meer wat er fout kan zijn.
Re: Leuke PAL!
kun je ook iets aanpassen dat deze PAL ook mischien de muziek dempt ofz? anders is het niet te vertaan!!




Re: Leuke PAL!
ik heb iets gevonden:gert-jan221 schreef:kun je ook iets aanpassen dat deze PAL ook mischien de muziek dempt ofz? anders is het niet te vertaan!!![]()
![]()
Code: Selecteer alles
V := activeplayer.volume ;
Code: Selecteer alles
activeplayer.volume := ( V div 2 ) ;
Code: Selecteer alles
activeplayer.volume := V ;
- Robert
- ****
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 11:29
- SAM-versie: 2025.3
- Database: MySQL
- Windows: 11
- Locatie: Loon op Zand
Re: Leuke PAL!
Ben ook al bezig geweest maar nog niet met het juiste resultaat, zijn er nog meer meedenkers ?
Re: Leuke PAL!
Code: Selecteer alles
PAL.Loop := True ;
var volume, flag : Integer;
var D : DateTime;
D := T['XX:59:59'];
var verzoek, song1 : TSongInfo;
var map, almost, ready, title, artist : string ;
repeat
if Now < D then
Song1 := ActivePlayer.GetSongInfo;
if ((Song1['songtype'] = 'J') OR (Song1['songtype'] = 'I')) then
begin
PAL.WaitForTime('+00:00:10');
end
else
Song1.Free;
Song1 := ActivePlayer.GetSongInfo;
map := 'y:\jingles\request\nu.mp3' ;
verzoek := CAT['nu'].ChooseSong(smRandom, NoRules) ;
artist := Song1['artist'];
title := Song1['title'];
title := StringReplace(title,'(', '', true);
title := StringReplace(title,')', '', true);
title := StringReplace(title,'[', '', true);
title := StringReplace(title,']', '', true);
title := StringReplace(title,'12inch', '', true);
title := StringReplace(title,'"', '', true);
artist := StringReplace(artist,'vs', 'versus', true);
artist := StringReplace(artist,'ft', 'featering', true);
artist := StringReplace(artist,'feat', 'featering', true);
almost := 'Now Playing .'+ artist +' .with ' + title +'.' ;
ready := URLEncode(almost) ;
WebToFile(map,'http://translate.google.com/translate_tts?tl=en&q='+ready) ;
Aux2.QueueSong(verzoek);
// Wait for SAM to add the next song to queue
PAL.LockExecution;
// Define max volume
volume := 300;
// Set JinglePlayer to have the same max volume
Aux2.Volume := volume;
// reduce Volume for the time the Jingle Overlay plays
DeckA.Volume := volume div 3;
DeckB.Volume := volume div 3;
Aux2.Play;
PAL.UnlockExecution;
// LOCK OFF (Again don't lock while waiting)
WHILE NOT (Aux2.status = psReady) DO
BEGIN
flag := 2;
END;
// LOCK ON
PAL.LockExecution;
// Reset the volume to normal level once jingle is finished
DeckA.Volume := volume;
DeckB.Volume := volume;
PAL.UnlockExecution;
PAL.WaitForPlayCount(1) ;
until Now > D;
PAL.WaitForTime(T['XX:15:20']);
Re: Leuke PAL!
Is deze PAL nog actief eigelijk.
Heb het geprobeerd, maar zonder effect .
Aux2 speelt wel de mp3 af, maar is leeg.
Nico
Heb het geprobeerd, maar zonder effect .
Aux2 speelt wel de mp3 af, maar is leeg.
Nico
- Wout
- Beheerder
- Berichten: 3501
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 14:17
- SAM-versie: 2019.3
- Database: MariaDB
- Windows: 11
- Locatie: West-Brabant
- Contacteer:
Re: Leuke PAL!
Inderdaad, het werkt niet meer.Radio Europe schreef:Is deze PAL nog actief eigelijk.
Heb het geprobeerd, maar zonder effect .
Aux2 speelt wel de mp3 af, maar is leeg.
Zal eens onderzoeken waar het aan ligt, ik vermoed bij Google.
Re: Leuke PAL!
Misschien een stomme vraag van mij, maar waar moet ik dat CAT aanmaken, of instellen....?
alvast bedankt #beginnendepalscript lezer en maker
alvast bedankt #beginnendepalscript lezer en maker
- Wout
- Beheerder
- Berichten: 3501
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 14:17
- SAM-versie: 2019.3
- Database: MariaDB
- Windows: 11
- Locatie: West-Brabant
- Contacteer:
Re: Leuke PAL!
De PAL wekt niet meer. Google heeft de text to speech geblokkeerd.ONLY JD schreef:Misschien een stomme vraag van mij, maar waar moet ik dat CAT aanmaken, of instellen....?
alvast bedankt #beginnendepalscript lezer en maker
- Wout
- Beheerder
- Berichten: 3501
- Lid geworden op: 03 dec 2007, 14:17
- SAM-versie: 2019.3
- Database: MariaDB
- Windows: 11
- Locatie: West-Brabant
- Contacteer:
Re: Leuke PAL!
Ik dwarrel wat rond in mijn oude archief en vond mijn oude PAL.
Nadat ie ook op Spacial stond heb ik weer werkend gemaakt met de nieuwe aanpassing erin van andere user.
Om hem werkend te krijgen moet je even registreren bij http://www.voicerss.org/personel/ voor een api-sleutel.
De sleutel verander je bij 'api-sleutel' in de PAL.
Nadat ie ook op Spacial stond heb ik weer werkend gemaakt met de nieuwe aanpassing erin van andere user.
Om hem werkend te krijgen moet je even registreren bij http://www.voicerss.org/personel/ voor een api-sleutel.
De sleutel verander je bij 'api-sleutel' in de PAL.
Code: Selecteer alles
{ ******************************************************************************
With apologies and acknowledgement to the original writer of this PAL Script,
when I came across this script there was no mention of who wrote it.
I hope my additions add functionality in the manner the script was written.
********************************************************************************}
PAL.WaitForPlayCount(1); // Change the number of tracks between announcements here
PAL.WaitForTime('+00:00:10') ; // wacht 10 seconden voordat het spreekt
PAL.LockExecution; // Lock Execution to speed up the script running
PAL.Loop := True; // Loop the PAL Script
// Declare Variables
var MyStation : string;
var StationTag : string;
var announcement, song : TSongInfo;
var map, almost, ready : string ;
var myDate : DateTime;
var addTime : DateTime;
var volume, duration, min, sec, ms : Integer;
var timeoffset : Integer = 0;
var MyTime : DateTime = Now;
var MyHour, MyMin, MySec, MyMSec, MyNow : Integer;
var MyHour1, MyMin1, MySec1, MyMSec1, MyNow1 : String;
var MyTime2 : string;
var Variety : integer;
//api from website http://www.voicerss.org/personel/
var api : string = 'api-sleutel' ;
volume := Aux2.Volume;
announcement := TSongInfo.Create;
map := 'c:\test.mp3';
MyStation := 'radio wout fm'; // Insert your station name here
StationTag := 'you control the music'; // Insert your station tag line here
DecodeTime(MyTime, MyHour, MyMin, MySec, MymSec); //Decodes the time into the respective parts
MyHour1 := FloatToStr(MyHour); // Converts the decoded time from integers into strings
MyMin1 := FloatToStr(MyMin);
MySec1 := FloatToStr(MySec);
if Length(MyMin1) = 1 then
MyMin1 :='0'+FloatToStr(MyMin); // Checks for a single number minute and adds a zero
MyTime2 := MyHour1+' '+MyMin1; // Inserts a space (pause) between the time segments
Variety := RandomInt(5); // Generates a random number which is used to randomize the link output in the CASE selection below
announcement['xfade'] := '&fie=0&foe=0&xf=0';
Song.Free;
Song := ActivePlayer.GetSongInfo;
announcement['filename'] := map;
CASE Variety OF // Play the announcement based on the contents of the integer Variety
0 : almost := 'You are listening to,'+Song['title']+'. by '+Song['artist'];
1 : almost := 'This is,'+Song['title']+'. from '+Song['artist']+'. On '+MyStation;
2 : almost := 'You are listening to,'+Song['title']+'. by '+Song['artist']+'. On '+MyStation+'. It is,'+MyTime2;
3 : almost := 'Just for you,'+Song['title']+'. from '+Song['artist']+'. On '+MyStation+'. It is,'+MyTime2+' and '+MySec1+' seconds';
4 : almost := 'You are listening to,'+Song['title']+'. by '+Song['artist']+'. On '+MyStation+'. '+StationTag;
5 : almost := 'You are enjoying,'+Song['title']+'. from '+Song['artist']+'. On '+MyStation;
END;
ready := URLEncode(almost) ;
WebToFile(map,'http://api.voicerss.org/?key='+api+'&hl=en-us&f=44khz_16bit_stereo&c=mp3&src='+ready);
if FileExists(map) then
begin
Aux2.QueueSong(announcement);
duration := Aux2.Duration;
if duration < timeoffset then
timeoffset := 0;
duration := duration-timeoffset;
ActivePlayer.Volume := 100; // Lower the Active Player Volume to overlay the soundbyte
Aux2.Volume := 350; // Raise the Axillary Player Volumes
Aux2.Play;
while duration > 999 do
begin
Inc(sec, 1);
if sec > 59 then
begin
Inc(min, 1);
sec := 0;
end;
duration := duration - 1000;
end;
ms := duration;
myDate := Now;
addTime := EncodeTime(0, min, sec, ms);
myDate := Now + addTime;
PAL.WaitForTime(myDate);
end;
PAL.UnLockExecution;
ActivePlayer.Volume := 250; //Return the volume of the Active Player to the previous level
if FileExists(map) then //Delete the previously used soundbyte
DeleteFile(map);
announcement.Free;
Aux2.Volume := volume; // Return the Axillary Player Volume to the previous level
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1135 Weergaves
-
Laatste bericht door cyberneticorganism
-
- 2 Reacties
- 832 Weergaves
-
Laatste bericht door Kees