2 maanden geen problemen gehad met SAM broadcast 4.7.1.
Afgelopen zondag nog de laatste live show zonder problemen.
Gisterenmorgen wou ik weer een live show starten, Sam startte wel op zonder foutmelding maar de player starte niet met muziek en kan in de Queue geen nieuwe muziek uit de playlist toevoegen.
Ga ik naar de eventlog van Sam kijken zie ik de volgende foutmelding:
[CORE] Unhandled exception (User 'root' has exceeded the 'max_questions' resource (current value: 5))
Log ik in de MYSQL administrator komt deze error als een popup ook terug.
Toen heb ik verschillende systeemherstellingen gedaan maar dat verhielp het probleem niet.
MySQL verwijderd maar na installatie blijkt dat niet alles is verwijderd,
Toen maar gebruik gemaakt van windows uninstaller cleanup utility maar ik krijg het niet voor elkaar om MYSQL weer fatsoenlijk op de pc te krijgen.
MYSQL als test op een laptop geinstalleerd en Sam laten verbinden met de MYSQL op de andere laptop en dit werkt wel zonder problemen.
Heeft iemand een tip hoe je op mijn windows 7 desktop pc MYSQL schoon kan installeren?
Of heeft iemand een manier om dit probleem (User 'root' has exceeded the 'max_questions' resource (current value: 5))) op te lossen?
In dit forum vond ik niet direct een antwoord en daarom dat ik dit bericht nu plaats.
Extra info: ik maak gebruik van MYSQL 5.1.46 (2 maanden geen probleem)
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Groeten Ron
Sam speelt geen muziek meer af (MySQL probleem) *Opgelost
Sam speelt geen muziek meer af (MySQL probleem) *Opgelost
Laatst gewijzigd door hitradioliberty op 19 jun 2010, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Sam speelt geen muziek meer af (MySQL probleem)
Probleem is opgelost, bedankt voor jullie hulp.
- Gerrit
- Moderator
- SAM-versie: 2018.7
- Database: MySQL
- Windows: 10
- Contacteer:
Ron, ik ben blij dat het opgelost is.
Schijnbaar is (was) het een probleem waar de gebruikers op dit forum nog niet mee te maken hebben gehad en dus (nog) geen antwoord (oplossing) op konden geven
Daarom mijn volgende vraag:
Zou je zo vriendelijk willen zijn om de oplossing van het probleem met ons te willen delen ?
Zodat een ander ook weet hoe hij dit probleem moet oplossen als hij hiermee te maken krijgt.
Gerrit.
Schijnbaar is (was) het een probleem waar de gebruikers op dit forum nog niet mee te maken hebben gehad en dus (nog) geen antwoord (oplossing) op konden geven

Daarom mijn volgende vraag:
Zou je zo vriendelijk willen zijn om de oplossing van het probleem met ons te willen delen ?
Zodat een ander ook weet hoe hij dit probleem moet oplossen als hij hiermee te maken krijgt.
Gerrit.
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
en
Ik houd van kritiek, maar ik moet het er wel mee eens zijn.
en
Ik houd van kritiek, maar ik moet het er wel mee eens zijn.
Hallo Gerrit,
Zeker wil ik deze informatie met de andere forum leden delen en nu het allemaal weer goed werkt heb ik ook de oorzaak ontdekt.
Ik kon het probleem niet repareren omdat ik steeds een fout melding kreeg als ik met MYSQL Administrator inlogde.
De fout melding was max_questions' resource (current value: 5))
Ik heb toen op een andere pc mysql met succes geïnstalleerd en via mysql admin ingelogd en zag ik onder user account (root) aan de rechterkant een tabje resources .
Hier zie je max_ questions, max_updates, max_connections en de waarden zijn allemaal 0 en dat betekent onbeperkt.
Dus het betekende dat bij max_ questions een waarde van 5 is ingevuld in mijn Mysql .
Achteraf kan ik mij herinneren dat ik dit getal heb veranderd in die 5.
Helaas kon ik dit niet veranderen via mysql admin doordat er steeds een popup verscheen met die foutmelding.
Dus de enigste oplossing die ik kon bedenken is MYSQL opnieuw te installeren maar dat lukte niet omdat er na het verwijderen via windows de config bestanden op de pc achter bleven.
Door nog eens rustig mysql proberen te installeren ontdekte ik dat MYSQL op meerdere plaatsen werd geïnstalleerd.
Bij windows 7 is dat naast C:\Program Files (x86)\MySQL (32 bits) ook C:\ProgramData\MySQL.
Nu MYSQL opnieuw verwijderd en tevens handmatig deze map verwijderd C:\ProgramData\MySQL .
MYSQL toen weer opnieuw geïnstalleerd en nu werd ook niet meer gevraagd naar het oude wachtwoord en kon ik mysql met succes en zonder foutmeldingen installeren.
Ook met mysql admin geen foutmeldingen meer.
Toen heb ik Sam broadcast opgestart en deze maakte met succes verbinding met de database maar alleen was alle muziek verdwenen en dat was logisch omdat ik mysql opnieuw had geïnstalleerd .
Gelukkig maak ik regelmatig een backup in Sam (gouden tip) ook als er weer nieuwe muziek wordt toegevoegd.
Dus even een restore gedaan in Sam en ja hoor de muziek was weer compleet aanwezig en alles werkte weer als vanouds en zonder problemen want tenslotte heb ik dit probleem zelf veroorzaakt maar gelukkig weet ik nu de oorzaak en kan ik dit in de toekomst voorkomen.
De event log van Sam zag er weer keurig uit.
Zeker wil ik deze informatie met de andere forum leden delen en nu het allemaal weer goed werkt heb ik ook de oorzaak ontdekt.
Ik kon het probleem niet repareren omdat ik steeds een fout melding kreeg als ik met MYSQL Administrator inlogde.
De fout melding was max_questions' resource (current value: 5))
Ik heb toen op een andere pc mysql met succes geïnstalleerd en via mysql admin ingelogd en zag ik onder user account (root) aan de rechterkant een tabje resources .
Hier zie je max_ questions, max_updates, max_connections en de waarden zijn allemaal 0 en dat betekent onbeperkt.
Dus het betekende dat bij max_ questions een waarde van 5 is ingevuld in mijn Mysql .
Achteraf kan ik mij herinneren dat ik dit getal heb veranderd in die 5.
Helaas kon ik dit niet veranderen via mysql admin doordat er steeds een popup verscheen met die foutmelding.
Dus de enigste oplossing die ik kon bedenken is MYSQL opnieuw te installeren maar dat lukte niet omdat er na het verwijderen via windows de config bestanden op de pc achter bleven.
Door nog eens rustig mysql proberen te installeren ontdekte ik dat MYSQL op meerdere plaatsen werd geïnstalleerd.
Bij windows 7 is dat naast C:\Program Files (x86)\MySQL (32 bits) ook C:\ProgramData\MySQL.
Nu MYSQL opnieuw verwijderd en tevens handmatig deze map verwijderd C:\ProgramData\MySQL .
MYSQL toen weer opnieuw geïnstalleerd en nu werd ook niet meer gevraagd naar het oude wachtwoord en kon ik mysql met succes en zonder foutmeldingen installeren.
Ook met mysql admin geen foutmeldingen meer.
Toen heb ik Sam broadcast opgestart en deze maakte met succes verbinding met de database maar alleen was alle muziek verdwenen en dat was logisch omdat ik mysql opnieuw had geïnstalleerd .
Gelukkig maak ik regelmatig een backup in Sam (gouden tip) ook als er weer nieuwe muziek wordt toegevoegd.
Dus even een restore gedaan in Sam en ja hoor de muziek was weer compleet aanwezig en alles werkte weer als vanouds en zonder problemen want tenslotte heb ik dit probleem zelf veroorzaakt maar gelukkig weet ik nu de oorzaak en kan ik dit in de toekomst voorkomen.
De event log van Sam zag er weer keurig uit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1998 Weergaves
-
Laatste bericht door peellandfm