Verzoek niet afspelen voor het nieuws

Voor vragen over Playlist Automation Language.
Plaats reactie
priskell

Verzoek niet afspelen voor het nieuws

Ongelezen bericht door priskell »

Beste sam vrienden
Allereerst een fijne en muzikaal 2011 gewenst.
Ik heb ook een vraagje.
Ik lees hier wel dat verzoekjes tussen xx.57 en xx.02 in de wacht worden gezet en daarna pas in de queue komen .
Maar ik zoek iets anders.
Wat gebeurt er nu. Als de queue vol staat en sam de verzoekjes netjes aan het afspelen is dan wordt om xx:59:45 het spelende verzoek afgekapt voor het uursignaal. Dat is logisch staat ook zo ingesteld.
Maar is het niet mogelijk met een PAL script die er voor zorgt dat zeg 3 minuten voor het hele uur het afspelen van de verzoekjes stop gezet wordt en hij dan gewoon muziek uit de playlist pakt en dan na het uursignaal weer verder gaat met de verzoekjes.
Mensen vinden het jammer als hun verzoekje niet helemaal gedraaid wordt.

Alvast bedankt voor het meedenken
Groetjes Priskell (Erwin)
Dwarrel

Re: Verzoek niet afspelen voor het nieuws

Ongelezen bericht door Dwarrel »

priskell schreef:Beste sam vrienden
Allereerst een fijne en muzikaal 2011 gewenst.
Ik heb ook een vraagje.
Ik lees hier wel dat verzoekjes tussen xx.57 en xx.02 in de wacht worden gezet en daarna pas in de queue komen .
Maar ik zoek iets anders.
Wat gebeurt er nu. Als de queue vol staat en sam de verzoekjes netjes aan het afspelen is dan wordt om xx:59:45 het spelende verzoek afgekapt voor het uursignaal. Dat is logisch staat ook zo ingesteld.
Maar is het niet mogelijk met een PAL script die er voor zorgt dat zeg 3 minuten voor het hele uur het afspelen van de verzoekjes stop gezet wordt en hij dan gewoon muziek uit de playlist pakt en dan na het uursignaal weer verder gaat met de verzoekjes.
Mensen vinden het jammer als hun verzoekje niet helemaal gedraaid wordt.

Alvast bedankt voor het meedenken
Groetjes Priskell (Erwin)
Met de volgende regel kan je in je PAL de request uitschakelen:

Code: Selecteer alles

RequestPolicy.Enabled := False;
En weer inschakelen met:

Code: Selecteer alles

RequestPolicy.Enabled := True;
Dwarrel
priskell

Hoi Dwarrel
Als je dat instelt dan kunnen de mensen toch geen verzoekjes aanvragen, heeft toch niets met het afspelen te maken.
Met verzoekbox uitzetten voor het nieuws heeft dan geen zin want de queue staat al vol met verzoekjes.

Gr Priskell
Dwarrel

priskell schreef:Hoi Dwarrel
Als je dat instelt dan kunnen de mensen toch geen verzoekjes aanvragen, heeft toch niets met het afspelen te maken.
Met verzoekbox uitzetten voor het nieuws heeft dan geen zin want de queue staat al vol met verzoekjes.

Gr Priskell
Sorry inderdaad niet goed gelezen, maar je zou via een PAL om 3 voor het heel zelf een file in de queue kunnen zetten met iptop....

Dwarrel....
Gerrit
Moderator
SAM-versie: 2018.7
Database: MySQL
Windows: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gerrit »

http://www.broadcasterforum.nl/viewtopi ... en+reqeust

Volgende keer eerst even de zoekfunctie gebruiken voordat je een topic opend.

Gerrit.
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
en
Ik houd van kritiek, maar ik moet het er wel mee eens zijn.
priskell

Hoi Gerrit

Ook jij heb het niet goed gelezen. Die had ik ook al gelezen maar dat gaat over het uitzetten van de request zodat mensen rond die tijd geen platen kunenn aanvragen. Maar dat bedoelde ik niet.
Er staan al verzoekjes in de gueue (voorbeeld) en 5 voor moet hij gewoon een nummer uit de playlist pakken en geen vezoek anders is de kans groot dat hij afgekapt wordt door het uursignaal. En dus maar half gedraaid wordt. Mijn verzoekjes komen binnen in de queue.
Gr Priskell
priskell

Hoi Dwarrel
Dat is zeker een optie. maar dan moet ik dat elk uur van de dag doen. Maar het is zeker een optie
Wout
Beheerder
SAM-versie: 2019.3
Database: MariaDB
Windows: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wout »

Toch heeft Gerrit gelijk. [smilie=yes2.gif]
Want verder in de topic staat een berichtje waarbij de verzoeken niet wordt uitgezet maar in een map wordt geplaatst. [smilie=wink3.gif] En dan iets verder in de topic staat dat ie de verzoeken uit de map speelt na een X-tijd.
http://www.broadcasterforum.nl/viewtopi ... ust#p12784
Afbeelding
priskell

Hoi Wout
Deze heb ik ook geprobeerd maar werkt niet in zo verre dat er al verzoekjes staan in mijn queue rond de klok van xx:55.
En met dit PAL script gaat hij gewoon verder met afspelen van de verzoekjes die in de queue staan.
Dus het script werkt wel maar niet als er al verzoekjes in de queue staan.
Het script moet eigenlijk zien dat er verzoekjes in de queue staan en dan op het tijdstip xx:55 en plaat uit de playlist haal en dan draait en dan na het uursignaal weer verder gaat met verzoekjes afspelen die al in de queue staan.

Groetjes Priskell
Dwarrel

priskell schreef:Hoi Wout
Deze heb ik ook geprobeerd maar werkt niet in zo verre dat er al verzoekjes staan in mijn queue rond de klok van xx:55.
En met dit PAL script gaat hij gewoon verder met afspelen van de verzoekjes die in de queue staan.
Dus het script werkt wel maar niet als er al verzoekjes in de queue staan.
Het script moet eigenlijk zien dat er verzoekjes in de queue staan en dan op het tijdstip xx:55 en plaat uit de playlist haal en dan draait en dan na het uursignaal weer verder gaat met verzoekjes afspelen die al in de queue staan.

Groetjes Priskell
Ik denk alleen dat je de tijd toch krapper zal moeten zetten dan xx:55. Een gemiddeld tusen de 3 a 4 minuten. Dit zou dan inhouden dat je 2 platen in de queue moet zetten anders gaat hij alsnog na het nummer van xx:55 een verzoek draaien.

Dwarrel....
priskell

Hoi Dwarrel
Zal daar dan ff mee moeten spelen. Het is zeker een optie maar wacht nog ff op wout mischien dat die een andere oplossing weet. Die moet er zijn denk ik.
Maar anders gebruik ik zeker jou optie.
Thanks.
Priskell
Wout
Beheerder
SAM-versie: 2019.3
Database: MariaDB
Windows: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wout »

Ja, nu ik jouw begrijp. [smilie=yes4.gif]