Auto-DJ Encoders
-
Jochemp
Auto-DJ Encoders
Dag mensen!
Ik ben in bezit van de Sam Broadcaster software en gebruik deze software om mijn stream draaiend te houden. Opzich ben ik er zeer tevreden over, alleen de overgangen bij bijvoorbeeld dance muziek zijn niet helemaal lekker. Buiten dat heb ik twee playlists voor twee dagdelen. Pop/top40 muziek van 6 uur 's morgens tot half 9 's avonds. Na deze tijd tot 6 uur trance muziek.
Helaas moet ik deze playlists handmatig instellen. Elke keer de playlist shufflen en dan tot die tijd de muziek toevoegen. Naar mijn idee kan dit ook automatisch. Ik heb gekeken bij de encoders maar ik heb geen idee wat ik precies moet invullen. Het enigste wat ik eigenlijk wil doen is playlist shufflen, muziek toevoegen tot een bepaalde tijd en dat rond de klok. Volledig automatisch wel te verstaan.
Wie kan mij hierbij helpen? Misschien kennen jullie andere (betere) software voor dit soort dingen.
Zal het zeer op prijs stellen!
Ik ben in bezit van de Sam Broadcaster software en gebruik deze software om mijn stream draaiend te houden. Opzich ben ik er zeer tevreden over, alleen de overgangen bij bijvoorbeeld dance muziek zijn niet helemaal lekker. Buiten dat heb ik twee playlists voor twee dagdelen. Pop/top40 muziek van 6 uur 's morgens tot half 9 's avonds. Na deze tijd tot 6 uur trance muziek.
Helaas moet ik deze playlists handmatig instellen. Elke keer de playlist shufflen en dan tot die tijd de muziek toevoegen. Naar mijn idee kan dit ook automatisch. Ik heb gekeken bij de encoders maar ik heb geen idee wat ik precies moet invullen. Het enigste wat ik eigenlijk wil doen is playlist shufflen, muziek toevoegen tot een bepaalde tijd en dat rond de klok. Volledig automatisch wel te verstaan.
Wie kan mij hierbij helpen? Misschien kennen jullie andere (betere) software voor dit soort dingen.
- Kees
- Beheerder
- SAM-versie: 4.2.2.*
- Database: MySQL
- Windows: 11
- Contacteer:
Re: Auto-DJ Encoders
Wat betreft de overgangen moet je eens kijken onder de topic SAM v3 Crossfade.Jochemp schreef:Dag mensen!
http://www.broadcasterforum.nl/viewtopi ... a&start=30
Wat betreft het vullen van de playlist moet je eens kijken naar de mogelijkheden van de clockwheel.
Er is een uitleg in powerpoint waar o.a. in staat hoe je de clockwheel kunt gebruiken.
http://www.broadcasterforum.nl/viewtopi ... =103&t=495
SAM is prima geschikt om volledig geautomatiseerd te draaien.
Met verschillende programma's op de tijden en/of dagen die je zelf wenst.
Kijk maar eens goed bij de diverse onderwerpen hier op het forum.
Je kan bij SAM v3 veel info vinden die ook onder SAM v4 werkt.
-
Jochemp
Bedankt voor je antwoord Kees. Het heeft me een beetje geholpen. Alleen heb ik wel gezocht naar de volgende dingen maar niet gevonden:
Broadcasten van een categorie tussen bepaalde tijd, bij voorkeur door de lijst heen shufflen (zodat niet elke dag de zelfde playlist tevoorschijn komt)
Ik heb dan twee categorieen, die ik dan tussen bepaalde tijden wil afspelen. Hoe kan ik dit automatisch laten doen door SAM?
Broadcasten van een categorie tussen bepaalde tijd, bij voorkeur door de lijst heen shufflen (zodat niet elke dag de zelfde playlist tevoorschijn komt)
Ik heb dan twee categorieen, die ik dan tussen bepaalde tijden wil afspelen. Hoe kan ik dit automatisch laten doen door SAM?
- Kees
- Beheerder
- Contacteer:
Hoe wordt je muziek gedraaid ?
Gebruik je hier de clockwheel voor ?
Gebruik je hier de clockwheel voor ?
-
Jochemp
Ik doe het nu nog automatisch, van 6 uur tot half 9 's avonds popmuziek en na half 9 tot 6 uur 's morgens dance. Helaas nog handmatig: Playlist shufflen en een x aantal liedjes toevoegen tot die tijd.
De encoders reset ik elke 3 uur, in verband met de bandbreedte. Dat is het enigste wat automatisch loopt.
Nu nog de muziek
De encoders reset ik elke 3 uur, in verband met de bandbreedte. Dat is het enigste wat automatisch loopt.
Nu nog de muziek
- Kees
- Beheerder
- Contacteer:
In de powerpoint presentatie staat precies hoe je de muziek automatisch kunt laten draaien.
Als je dat gedeelte onder de knie hebt wil ik je wel uileggen hoe op bepaalde tijden het format kan wijzigen.
Als je dat gedeelte onder de knie hebt wil ik je wel uileggen hoe op bepaalde tijden het format kan wijzigen.
-
Jochemp
Dat is inmiddels bekend, de categorieën zijn al ingedeeld. Echter is het dus niet zo dat de playlist precies zo lang zijn en bovendien moeten ze geshuffled worden (als dat automatisch mogelijk is)
-
Jochemp
Nogmaals maar even posten:
De basis is me nu bekend Henk, kan je het me verder uitleggen?
De basis is me nu bekend Henk, kan je het me verder uitleggen?
- Kees
- Beheerder
- Contacteer:
Ik wil eerst eens 2 dingen weten.Jochemp schreef:Ik doe het nu nog automatisch, van 6 uur tot half 9 's avonds popmuziek en na half 9 tot 6 uur 's morgens dance. Helaas nog handmatig: Playlist shufflen en een x aantal liedjes toevoegen tot die tijd.
Nu nog de muziek
Welke cat. wil je gebruiken van 6 uur s'morgens tot half 9 s'avonds en welke cat van half 9 s'avonds tot 6 uur smorgens.
Ook de juiste volgorde van afspelen graag opgeven.(format)
-
Jochemp
Ik heb dus twee categorieën: Trance en Pop (even globaal genaamd)
Trance wordt gedraait van 8:30PM tot 7:00AM
Pop wordt gedraait van 7:00AM tot 8:30PM
Wat bedoel je met de juiste volgorde van afspelen? Nu is het gewoon een liedje
wordt gedraait en die wordt aan het eind gefade naar het volgende. Zonder iets
erbij of ertussen (komt later waarschijnlijk wel)
- Kees
- Beheerder
- Contacteer:
Maak 2 bestanden aan met notepad.Jochemp schreef:Ik heb dus twee categorieën: Trance en Pop (even globaal genaamd)
De eerste noem je Trance.PAL en zet daar dit in..
Code: Selecteer alles
Queue.Clear;
var QueueTime : Integer = (60*60*1200);
While Queue.Duration < QueueTime do
Begin
Cat['Trance'].QueueBottom(smLemmingLogic, EnforceRules);
endCode: Selecteer alles
Queue.Clear;
var QueueTime : Integer = (60*60*1200);
While Queue.Duration < QueueTime do
Begin
Cat['Pop'].QueueBottom(smLemmingLogic, EnforceRules);
endKlik dan in dat scherm op het + teken.
Voer een naam in b.v. Trance.
Kies dan voor Execute PAL script.
Klik naast de witte regel op het gele mapje en selecteer dan trance.PAL
Klik nu op Scheduled times.
Kies in dit scherm vor de optie Execute every.
Nu kun je uren instellen dat er trance moet draaien.
Is dit elke dag hetzelde dan laat je Day staan.
Hoef je dus alleen de tijden in te stellen.
Herhaal dit nu bij het PAL script pop.PAL.
Let wel op..je moet elk uur aangeven dat er gedraaid moet worden.
Hij vult n.l. de queue voor ongeveer 1 uur.
Wat je ook moet doen is naar Clockwheel gaan en deze leeg maken.(Clear)
Nu zou het moeten werken.
-
Jochemp
Geweldig antwoord Kees, bedankt!
Ik vraag me alleen nog wat af. de 60x60x1200 staan voor MinutenxSecondenx/=Seconden?
Kan ik dan dit veranderen in bijvoorbeeld een andere tijd, oftewel iets van 8 uur, of moet ik de clockwheel
gewoon elk uur starten? Wat is het beste.
En is er ook een code voor het shufflen van de playlist alvorens de muziek toegevoegd word? Of selecteerd de
clockwheel een willekeurig liedje uit die playlist, waarvoor een shuffle niet nodig is.
Ik vraag me alleen nog wat af. de 60x60x1200 staan voor MinutenxSecondenx/=Seconden?
Kan ik dan dit veranderen in bijvoorbeeld een andere tijd, oftewel iets van 8 uur, of moet ik de clockwheel
gewoon elk uur starten? Wat is het beste.
En is er ook een code voor het shufflen van de playlist alvorens de muziek toegevoegd word? Of selecteerd de
clockwheel een willekeurig liedje uit die playlist, waarvoor een shuffle niet nodig is.
- Kees
- Beheerder
- Contacteer:
8 Uur in een keer in de queue laden zou ik niet doen.
SAM zou wel eens raar kunnen gaan doen als je zoveel platen ineens in laadt.
Even voor de duidelijheid...je draait nu met PAL scripts en die hebben niets van doen met de clockwheel.
De platen worden inderdaad random gekozen.
Shuffelen heeft geen nut.
SAM zou wel eens raar kunnen gaan doen als je zoveel platen ineens in laadt.
Even voor de duidelijheid...je draait nu met PAL scripts en die hebben niets van doen met de clockwheel.
De platen worden inderdaad random gekozen.
Shuffelen heeft geen nut.
-
Jochemp
Sorry, dat bedoel ik dan ook
Maargoed het is dus een kwestie van herhalen van die scripts? Dan zou het vol
automatisch moeten gaan, worden liedjes random gekozen en gaat hij zo de klok
rond. Ik zal het vanavond proberen! Heel erg bedankt voor je hulp Kees, je maakt
het allemaal een heel stuk makkelijker
Maargoed het is dus een kwestie van herhalen van die scripts? Dan zou het vol
automatisch moeten gaan, worden liedjes random gekozen en gaat hij zo de klok
rond. Ik zal het vanavond proberen! Heel erg bedankt voor je hulp Kees, je maakt
het allemaal een heel stuk makkelijker
- Kees
- Beheerder
- Contacteer:
Graag gedaan !
-
Jochemp
Ik kan bevestigen dat hij het perfect doet hoor! Ik laat hem nu elk uur draaien, iedere keer netjes playlist verschonen en een uurtje en een kwartier toevoegen.
Ik hoef er dus niet meer na om te kijken! En dat is erg fijn als je de afgelopen weken er mee bezig bent geweest.
Nogmaals bedankt Kees, top!
Ik hoef er dus niet meer na om te kijken! En dat is erg fijn als je de afgelopen weken er mee bezig bent geweest.
Nogmaals bedankt Kees, top!
- Kees
- Beheerder
- Contacteer:
Kijk..weer iemand gelukkig gemaakt.
Ik ben blij dat het nu werkt.
Nog een handige tip voor je...
Ik heb zojuist een powerpoint presentatie op het forum gezet die eigenlijk aansluit op dit onderwerp.
Tja..je had me onbewust op dit idee gebracht hoor...
Mogelijk dat je daar ook nog wat nuttige informatie uit kan halen.
http://www.broadcasterforum.nl/viewtopi ... =158&t=716
Ik ben blij dat het nu werkt.
Nog een handige tip voor je...
Ik heb zojuist een powerpoint presentatie op het forum gezet die eigenlijk aansluit op dit onderwerp.
Tja..je had me onbewust op dit idee gebracht hoor...
Mogelijk dat je daar ook nog wat nuttige informatie uit kan halen.
http://www.broadcasterforum.nl/viewtopi ... =158&t=716
-
Rene
Ook ik maak gebruik van dit palscrip i.s.m. het clockweel.
Een alles in 1 oplossing waar je overzichtelijk en per uur ziet 'wat er gaat gebeuren'.
Wat mij opvalt is dat sommige nummers veel vaker voorkomen in de playlist dan andere.
Ik luister geen 24 uur maar hoor wel heel vaak dezelfde nummers en andere letterlijk nooit.
Heb ik een instelling gemist? In de clockweel staat de weight op 0. Wie/wat zorgt er nu voor dat er bekend
is wat wel/niet onlangs is afgespeeld?
In de 'song information editor' zie ik onder 'details' wel een 'Balance'. Zorgt deze voor de opbouw?
Is deze te beinvloeden? Door bijvoorbeeld de verschillen in de 'Balance' te laten vergroten?
Ter info. Er staan circa 2000 nummers in 1 dir. Moet voldeonde zijn toch?
Ben benieuwd!
Een alles in 1 oplossing waar je overzichtelijk en per uur ziet 'wat er gaat gebeuren'.
Wat mij opvalt is dat sommige nummers veel vaker voorkomen in de playlist dan andere.
Ik luister geen 24 uur maar hoor wel heel vaak dezelfde nummers en andere letterlijk nooit.
Heb ik een instelling gemist? In de clockweel staat de weight op 0. Wie/wat zorgt er nu voor dat er bekend
is wat wel/niet onlangs is afgespeeld?
In de 'song information editor' zie ik onder 'details' wel een 'Balance'. Zorgt deze voor de opbouw?
Is deze te beinvloeden? Door bijvoorbeeld de verschillen in de 'Balance' te laten vergroten?
Ter info. Er staan circa 2000 nummers in 1 dir. Moet voldeonde zijn toch?
Ben benieuwd!
- Kees
- Beheerder
- Contacteer:
De PP presentatie is vernieuwd.
Daar staat hoe je met smLRP moet werken.
Dit lost het probleem meestal op.
Daar staat hoe je met smLRP moet werken.
Dit lost het probleem meestal op.
-
Rene
Dank je wel Kees.
Ik had/heb die inderdaad uitgebreid gelezen maar is niet helemaal van toepassing op mijn versie. Ik gebruik maar 1 directorie, geen categories.
Het clockweel is leeg. Moet ik daar ook nog iets toewijzen? Bv.
Dir ['D:\blablabla'].Queuebottom(smLRP, EnforceRules); ?
En als ik besluit een Cat. toe te voegen?
Cat ['D:\blabla'].QueueBottom(smLRP, EnforceRules); ?
Ben ik dan 'klaar' i.s.m. het PAL script zoals je dit hier hebt beschreven?
Pfff... sorry, hoop dat je het geduld kunt opbrengen!
Ik had/heb die inderdaad uitgebreid gelezen maar is niet helemaal van toepassing op mijn versie. Ik gebruik maar 1 directorie, geen categories.
Het clockweel is leeg. Moet ik daar ook nog iets toewijzen? Bv.
Dir ['D:\blablabla'].Queuebottom(smLRP, EnforceRules); ?
En als ik besluit een Cat. toe te voegen?
Cat ['D:\blabla'].QueueBottom(smLRP, EnforceRules); ?
Ben ik dan 'klaar' i.s.m. het PAL script zoals je dit hier hebt beschreven?
Pfff... sorry, hoop dat je het geduld kunt opbrengen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1994 Weergaves
-
Laatste bericht door Wout