Ik heb een Windows-applicatie gemaakt die de introtijd kan detecteren. Dit zit op dit moment nog in de ontwikkelfase, maar ik wil jullie dit toch niet onthouden.
Wat kan het?
De applicatie kan de introtijd (bijvoorbeeld het begin van zang) in je muziek detecteren.
Hij geeft vervolgens een tijd terug (bijvoorbeeld 12,68 seconden). Deze tijd kun je gebruiken om de introtijd in SAM in te stellen.
Hoe te gebruiken?
Je kunt je muziekbestand via drag & drop in de applicatie slepen. Vervolgens analyseert het programma de audio en komt met een tijd terug.
Daarnaast opent er een extra scherm waarin je kunt zien waar de detectie precies op triggert.

Verdere ontwikkeling
Op termijn wil ik een koppeling maken met SAM Broadcaster zodat de introtijd automatisch in de songinfo wordt ingevuld. Dat lukt op dit moment nog niet.
De applicatie is momenteel ook nog vrij groot (ongeveer 126 MB) en gebruikt best wat geheugen. Dat wil ik nog optimaliseren. De achterliggende code is Python met de module librosa. Op dit moment kun je één nummer tegelijk analyseren. Met het kruisje in het venster sluit je het programma.
Maar hé… het werkt wel.