fout bij php web

PHP, HTML, Joomla, WordPress, etc..
Plaats reactie
frank12

fout bij php web

Ongelezen bericht door frank12 »

hoi kees en mede forum gebruikers en bezoekers

Ik heb 3 dagen geleden de phpweb van sam ingesteld en op mijndomein.nl gezet.
Alles zo als kees eerde heeft beschreven in een nederlandse uitleg over phpweb van sam ingesteld in Mysql en de config.php en de dbconfig.xml.php.
Alle gegevens kloppen met wat ik aan ip adres heb en wachtwoorden. Ook staan mijn poorten 1221 en 3306 open. Ik weet zeker dat deze open staan in mijn router maar een poortchecker die geeft aan dat de poorten niet open staan.

Alleen als ik nu de index.php wil aan roepen via mijn server van mijndomein.nl dan krijg ik de melding:
Kan pagina niet weer geven

Wie akn mij hier mee helpen

Groet Frank
Kees
Beheerder
SAM-versie: 4.2.2.*
Database: MySQL
Windows: 11
Contacteer:

Re: fout bij php web

Ongelezen bericht door Kees »

Wat is de url van je website ?
frank12

Hoi Kees

De url is verzonden naar PB.

Ik heb iemand anders gespoken die ook af en toe wat met SAM deed.
En die lechte mij uit dat ik een kleine server programa op mijn ps moest zetten iets als APACHE en MYSQL en dat ik dus die samPHPweb zelf moest gaan hosten op mijn pc.

Maar als ik de dingen hier op het forum lees dan hoeft dat helemaal niet en kan het gewoon me thet inlogen van de bestaande MYSQL.

Ik hoor je antwoord graag en al vast bedankt voor je antwoord.

Groet
Kees
Beheerder
SAM-versie: 4.2.2.*
Database: MySQL
Windows: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kees »

Dit kun je doen als je de site vanaf je eigen pc draait.

Je hele samPHPweb pagina klopt volgesn mij niet.
Hij opent hem niet.
Heb je alles geupload en klopt je directory naam ?
Laat je webserver het toe dat je een submap gebruikt ?
frank12

Mijn webserver van mijndomein.nl die laat het toe dat ik een submap gebruik.
Ook mijn server op mijn eigen pc die laat dat ook toe.

Ik heb mijn phpweb ff na gelopen ma kan niks vinden wat niet klopt. Alle gegevens zijn goed ingevult. Ik heb onder tussen de oude Mysql vervangen door Apache met Mysql. toen mijn phpweb in de root map gezet van de eigen server. Nu kan ik hem wel openen via http://localhost/samPHPweb. Maar als ik nu van buitenaf na de pagina wil dan krijgm ik geen verbinding met de phpweb.
Ook heb ik gekeken dat alle benodigde poorten open staan.
Poorten die open staan is.

Poort 8000
3306
1221
80 (voor de eigen server)

Ook staand eze poorten open in mijn router.
Heb toen ma eens gebelt na @home toe wat de webinterface was van mijn modem. Maar @home vertelde mij dat bij mijn type modem altijd de poort 80 open stond. Ook hebben zij mij dit na gekeken en daar uit bleek dat de poort op de modem open stond.

Ma als noig krijg ik geen verbinding van buiten of op mijn eigen server. Ook als ik na een dos-promp ga en dan dit invul.

C:/ping xx.xx.xxx.xxx/all dan krijg ik geen ping vermelding op het ip adres ook niet op mijn router ip.

Ow ja het niet kloppen van de php pagina's zo als je vermelde. Ik heb geprobeert weer een nieuwe php pagina's tekrijgen en die aangepast na mijn gegevens ook dit heeft niks geholpen.

Ik hoop dat je weer info genoeg hebt voor het eventuele probleem.
Zoniet meld het even en je krijg de benodige info nog van mij.

Groet Frank
frank12

Hoi Kees

Ik wil ff laten weten dat alles is gelukt me de samPHPweb.
Het was gewoon dat @Sloom zegt dat de poort open was. Ma onder tussen zat die gewoon weg muurdicht.
Ik ben vervolgens ff in de config van de web-server die ik hier voor heb gebruikt en heb in de Apache config op 2 plekken de poort veranderd.
Toen ff na de router gegaan de aan gegeven poort open gezet.
Ook heb ik er voor gekozen om sam op een poort telaten lopen die e rdicht bij in de buurt kwam.

Toen alles gereboot.
En alles werkte zo als het hoort tewerken.

Waarom kon ik de samPHPweb niet op de mijndomein.nl server zetten. Omdat hun mij ook geen toegang gaven voor andere poorten te gebruiken. En konden mij geen lijst geven met de poorten die open stonden voor gebruik. (vind slechte service voor rest zijn ze goed geen klachten).

Maar tot zover heb ik dus alles aan de praat gekregen.
Kees bedankt voor de reactie's die je hebt gegeven.

Groet Frank
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht